Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 130 van 219)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
4-11-2009 10:48
En het blijft natuurlijk niet alleen bij de aanschaf, en het onderhoud.
Er komt vaak ook nog wel wat bij.

Service beurtjes vallen natuurlijk wel te regelen, maar er zijn ook andere dingen die aan € 4000,- bakwagens wel eens kapot of vervangen moeten worden. Kijk maar eens wat een setje banden kost voor zo'n ding of een uitlaat. Of nog een leuke, als je laadklepje stuk is...
Daar word je niet vrolijk van.
En dan heb ook nog zoiets als verzekering, wegenbelasting.

Dan heb je nog het kleine probleempje van het parkeren.
zo'n ding mag meestal meestal niet voor je deur staan in een woonwijk, en hij is ook groter dan een normale parkeerplaats.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HewolarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2009
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 37
4-11-2009 11:02

Tom schreef:

En het blijft natuurlijk niet alleen bij de aanschaf, en het onderhoud.
Er komt vaak ook nog wel wat bij.

Service beurtjes vallen natuurlijk wel te regelen, maar er zijn ook andere dingen die aan € 4000,- bakwagens wel eens kapot of vervangen moeten worden. Kijk maar eens wat een setje banden kost voor zo'n ding of een uitlaat. Of nog een leuke, als je laadklepje stuk is...
Daar word je niet vrolijk van.
En dan heb ook nog zoiets als verzekering, wegenbelasting.

Dan heb je nog het kleine probleempje van het parkeren.
zo'n ding mag meestal meestal niet voor je deur staan in een woonwijk, en hij is ook groter dan een normale parkeerplaats.....
uiteraard komen er meer kosten bij kijken. In de afgelopen 10 jaar heb ik 3 verschillende bakwagens met laadklep gehad en als ik daar de onderhoudshystorie van bekijk dan valt het allemaal best mee. Veel km's worden er niet gereden dus banden e.d. slijten niet zo vreselijk snel.
Het blijft natuurlijk een kwestie van geluk hebben maar dat is met alles zo.

Het grootste probleem is natuurlijk parkeren. Ik heb gelukkig ruimte zat. Na een klus de bus parkeren en direct pitten. De volgende dag heerlijk op je gemak uitpakken. Alles op wielen en een laadklep, gewoon relaxt. Dat is me wel wat waard.

Ik snap natuurlijk dat dit niet bij iedereen kan, danwel door ruimte gebrek danwel door te hoge kosten. Als je 1 klus in de maand hebt en je daar 100,00 aan over houdt kan het natuurlijk nooit uit wink ;)
Bliksiekater......
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-6-2024
Berichten: 9470
4-11-2009 11:25
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 4-11-2009 17:39
Het mechanisch onderhoud valt idd meestal best mee, maar o wee als je iets aan zo'n ding hebt,
dan kost het altijd heel wat meer dan bij een normale personen auto.
Dat is de nuance die ik wilde aan brengen.

Als je handig bent met auto's, of je kunt met verstand van zaken het kaf van het koren scheiden, dan hoef je idd niet duur uit te zijn met een bakwagen. Maar je moet er ook mazzel mee hebben. Een koppakking kan je niet altijd voorspellen, net zoals koppeling, lagers, enz. Kilometerstand zegt niets bij zo'n ding. Een bezorg wagen in de stad met weinig kilometers die afgeracht is,
is meestal minder aantrekkelijk dan een lange afstand wagen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HewolarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2009
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 37
4-11-2009 16:02

Tom schreef:

Het mechanisch onderhoud val idd meestal best mee, maar o wee als je iets aan zo'n ding hebt,
dan kost het altijd heel wat meer dan bij een normale personen auto.
Dat is de nuance die ik wilde aan brengen.

Als je handig bent met auto's, of je kunt met verstand van zaken het kaf van het koren scheiden, dan hoef je idd niet duur uit te zijn met een bakwagen. Maar je moet er ook mazzel mee hebben. Een koppakking kan je niet altijd voorspellen, net zoals koppeling, lagers, enz. Kilometerstand zegt niets bij zo'n ding. Een bezorg wagen in de stad met weinig kilometers die afgeracht is,
is meestal minder aantrekkelijk dan een lange afstand wagen.
geen woord meer aan toe te voegen
Bliksiekater......
MGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2006
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 292
8-11-2009 06:07

hewolar schreef:

onlangs een andere en grotere bus gekocht.

bak breedte 2.20 meter
bak lengte 4.10 meter
sta hoogte in bak 2.20 meter

met laadklep!

iveco
Houdt de versnellingsbak in de gaten. De mijne heeft het ook sneller dan verwacht begeven, zou 2000 euro gaan kosten om het euvel weer in orde te laten maken. Toen heb ik de bakwagen maar verkocht aan een stel Polen. En ikzelf en een collega hadden last van oliedruppels onder de wagen. De dealer in Voerendaal zij 'ach, er hangen wat druppels onder', maar dat zou eigelijk toch niet mogen vind ik.
HewolarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2009
Laatste: 8-1-2016
Berichten: 37
9-11-2009 13:32

MG schreef:

hewolar schreef:

onlangs een andere en grotere bus gekocht.

bak breedte 2.20 meter
bak lengte 4.10 meter
sta hoogte in bak 2.20 meter

met laadklep!

iveco
Houdt de versnellingsbak in de gaten. De mijne heeft het ook sneller dan verwacht begeven, zou 2000 euro gaan kosten om het euvel weer in orde te laten maken. Toen heb ik de bakwagen maar verkocht aan een stel Polen. En ikzelf en een collega hadden last van oliedruppels onder de wagen. De dealer in Voerendaal zij 'ach, er hangen wat druppels onder', maar dat zou eigelijk toch niet mogen vind ik.
thnx voor het advies.. zal er de volgende beurt even naar laten kijken. En anders gaat ie (net als m'n vorige bakwagens) zo de export in en beur je ook nog wel weer een leuk bedrag wink ;)
Bliksiekater......
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
26-11-2009 09:22
Vervoer door een aanhangertje van 98 cm bij 110 cm met daarvoor: een toyota avensis, Opel Vectra hatchback of een Nissen Almera Tino, ja zon citroen picasso idee ja.

Past in de vectra maar net, in de toyota gaat prima en een ruime passing in de nissan.

Ik wil gaan kijken naar een busje of vrachtwagen, maar ik moet ook even kijken naar het feit hoever mijn collectie apparatuur nog uitbreidt. Heb er tevens een verhuur bij dus.

MVG T_Sound
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
30-11-2009 03:16

Andy S&L schreef:

Klopt, qua belasting/verzekering en onderhoud kost de Doblo inderdaad niks. Jammer dat er eigenlijk geen XXL versie van bestaatwink ;)

Afin, ik moet niet zeuren; ik heb 1,5 jaar met veel plezier in mijn Doblo gereden maar hij werd me gewoon echt te klein. Maandag m'n nieuw busje ophalen en eindelijk lekker met oprijplaat en binnenkort mooi laten beletteren. happy :)
Hey Andy, hoe is het met je nieuwe bus?
Andy S&LStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2006
Laatste: 28-12-2018
Berichten: 275
30-11-2009 12:18
Super.. wat een genot zeg al die ruimte en wat een power heeft 'ie, hij veegt zeker de vloer aan met de zafira van m'n ouders. Dat zijn de extra maandelijkse kosten wat ik moet betalen voor de bus t.o.v. de Doblo zeker waard. happy :)
Vooral de oprijramp is de beste investering wat ik ooit gedaan heb.

Foto bus
Ben alleen nog aan het twijfelen of ik 'm ga bestickeren.
Twitter mee met @andycobbennl
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
30-11-2009 15:18
Mijn witte bak blijft super handy. Ik heb hem nu een jaar of 2, en heeft me nog nooit in de steek gelaten (en anders hebben we altijd nog een reserveband).
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)