Forum > PC related Forum

BPM Profi Studio en Windows 11

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HGStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-9-2025
Laatste: 27-9-2025
27-9-2025 07:01
Ik gebruik BPM Profi Studio 4.9.1.0 reeds jaren op diverse laptops. Nu heb ik een nieuwe laptop en ik wil daarop weer BPM Profi Studio installeren. Maar deze blijft meteen hangen bij het begin scherm (H2O) en ik zie alleen maar het teken draaien dat het systeem iets aan het doen is. maar ik kan uren wachten er gebeurd niets. Mijn oude laptop is ook voorzien van Windows 11 en daarop had ik geen probleem. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn of tips wat ik zou kunnen doen?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-12-2025
27-9-2025 10:57
bij vrijwel elke windows upgrade heb je het zelfde verhaal....Computer word langzamer, drivers werken niet meer, enz.

Tot nu toe heeft elke nieuwe windows versie veel te weinig rekening gehouden met met bestaande software en drivers.
Je hebt een soort mazzel als het nog werkt. En terugdraaien is meestal onmogelijk.
Heel veel USB gestuurde dongles voor audio, lichtshow en andere zaken, werken zomaar opeens niet meer.
Zelfs als je windows laat emolueren in de gewenste versie.

Ik heb toevallig vanmorgen van iemand een windos 7 computer gehad,
die heb ik nodig puur omdat de lichtshow dongle max op windos 7 kan werken,
bij een theatertje hier, waarvoor ik soort van vrijwilliger ben.

Zelf heb ik ook diverse computers waarvan ik de update voor die reden gewoon heb uit gezet.
De hele reden voor windows 11 is nog meer macht, en opbrengst. Heel veel software werkt alleen nog maar als je een abonnement neemt en uiteraard ook cloud opslag (die snel te klein is en nog meer kost). Het zijn allemaal verdienmodellen.

Mijn vraag dus, waarom zou je windows 11 willen, dont fix it when it is not broken!
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-12-2025
27-9-2025 21:03

HG schreef:

Ik gebruik BPM Profi Studio 4.9.1.0 reeds jaren op diverse laptops. Nu heb ik een nieuwe laptop en ik wil daarop weer BPM Profi Studio installeren. Maar deze blijft meteen hangen bij het begin scherm (H2O) en ik zie alleen maar het teken draaien dat het systeem iets aan het doen is. maar ik kan uren wachten er gebeurd niets. Mijn oude laptop is ook voorzien van Windows 11 en daarop had ik geen probleem. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn of tips wat ik zou kunnen doen?
Welke laptop? Er zijn tegenwoordig ook laptops die met een Qualcomm Snapdragon werken (zoals de Surface Laptop 7 waar ik dit bericht op typ). Super super zuinig en snel maar veel software werkt er niet op (of werkt in een X64 simulated mode).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)