Forum > Licht

Led bar met 24 kanalen programmeren

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
john.wijningsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2021
Laatste: 29-11-2023
Berichten: 5
22-4-2021 19:17
Heren en dames.
Ik wil een led bar met 8 modules a 3 kanalen (8 x RGB, dus 24 kanalen) programmeren op een Showtec creator 1024pro.
Met 6 van deze led barretjes wil ik de mogelijkheid hebben om van de eerste tot en met de laatste balk een kleur te kunnen laten doorlopen, dus een kleurloop door al de 32 secties. (8x8 secties).
Nu heeft deze tafel een erg leuke shape generator, alleen zal ik dan een personality file op een of andere manier in moeten richten zodat ik er een colour chase op los kan laten bijvoorbeeld.
Als ik 8x3x RGB aanmaak in 1 personality file, gaat de colour loop alleen op 1 bepaalde sectie reageren.
Als ik 8 fixtures aanmaak RGB, is dat buiten dat ik 32 fixtures krijg ik alleen een colour chase door de gehele led bar en niet op 1 sectie.

Zijn er hier mensen die me aan het juiste idee kunnen helpen? Hoe doen jullie dit? Ik denk dat actieve sunstrips ook zoe iets zullen kunnen, maar ik denk dat 1 sunstrip dan gewoon een x aantal dimmers zijn waar je een dimmerchase op los kan laten?

Wie heeft hier de oplossing voor?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
23-4-2021 19:15
Ik weet niet of ik je helemaal goed begrijp, maar ik heb zelf ook wat RGBW LED 4 bars die 20 kanalen nodig hebben, terwijl mijn controller maar 16 kanalen per fixture biedt. Ik heb dat opgelost door voor kanaal 17 t/m 20 de eerste 4 kanalen van fixture 2 te gebruiken. Het startadres van het volgende apparaat wordt dan kanaal 33. Werkt prima voor mij, aangezien ik toch niet alle fixtures in gebruik heb.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
john.wijningsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2021
Laatste: 29-11-2023
Berichten: 5
23-4-2021 22:02
De led bars die ik heb zijn maximaal 24 kanalen. dat is dan 8 x RGB.
Nu kan de lichttafel een colourchase maken met de shape generator, maar dan ziet hij 8 RGB spots.
Als ik een personality file maak, kan ik tot 40 kanalen per fixture, maar de shape generator herkent dim kanalen en pan tilt kanalen. Een dimmer of colourchase stuurt dan ook niet alle kanalen aan. In een colourchase heb je dan de RGB kanalen en dat zijn er maar 3 in een head. Ik vrees dat een doorloopje in de shape generator niet mogelijk is zonder een dijk programmeer werk omdat ik dan 24 kanalen(en dat maal 6) een voor een in een chase moet programmeren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)