Forum > Geluid

Ervaring Synq digit 2K2 en 3K6 versterkers

(457 reacties. Pagina 46 van 46)
Moderator(s): Dré
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
23-8-2019 16:00
@tom: dat gaat meevallen, de ruis kwam heel duidelijk uit de luidspreker.
En inderdaad met die 2k2 valt de ruis ook reuze mee.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
27-8-2019 11:28
Frank, de 2K2 al terug te koop staan?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
27-8-2019 12:55
Door de ventilator voor mij op dit moment niet bruikbaar.
Verkoop meer met het idee, dan hoeft de vertegenwoordiger hem niet terug op te halen :-)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Dj smilfitStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 6-1-2007
Laatste: 20-5-2023
Berichten: 59
28-8-2019 14:32
Ik heb zelf een zestal jaren 2 2K2 versterkers gehad. Samen met een processor een lekker lichte en compacte FC.
Aan teveel bijgeluiden of zoem heeft niemand zich ooit gestoord. Ook niet met spraak.
Geluidskwaliteit vond ik voor zijn prijs best ok.
1x ging er 1 kanaal bij 1 van de versterkers stuk. Dit is na de garantieperiode door Beglec gratis hersteld.

Volgens mij zijn er doorheen de tijd meerdere versies geproduceerd. De ene al wat luidruchtiger dan de andere en inderdaad een serie waarbij er al snel iets defect ging.
En Gaan!!!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
2-9-2019 22:55
Mijn 2k2 ging ook stuk en is gemaakt onder garantie door een andere Module die erin geprikt werd, Deze ging na 2 avonden weer stuk. Protect probleem.

toen heb ik hier 2 nieuwe A en B modules gekocht (die niet ingegoten zijn) en het werkt al jaren prima.

Fan's maken lawaai, maar gebruik ze niet in een lege huiskamer voor een beetje geluid.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
12-10-2019 18:10
Kreeg toevallig vandaag weer n oude 2K2 in mn klauwen gedrukt, gelijk maar ff aangesloten om te kijken of mijn review van laatst ook voor dit exemplaar opgaat... nee dus...(dat had ik niet verwacht)
Deze klinkt wat minder dunnetjes, fans zijn ook iets stiller als t exemplaar vd vorige keer maar bij deze is wel de hoge pieptoon waar vaker over geklaagd word wat duidelijker aanwezig de eerste 20ish minuten dat hij aanstaat.. daarna was t weg.
Versterker geeft ook meer achtergrondruis als t vorige exemplaar volgens mij, zeker met volumeknoppen geheel open komt er VEEL meer ruis uit deze bakjes als mijn oude JBL/QSC zwaargewichten produceren, die zijn ondanks dat ze nog uit de vorige eeuw komen echt fluisterstil...

Testtracks, geluidsbron, speakers en locatie waren redelijk gelijk aan vorige luistersessie.

Deze 2K2 heeft als rarigheid met aanzetten dat soms kanaal 2 in protect blijft, of steeds in- en uitschakelt.. als hij 5 minuutjes draait is er niks meer aan de hand.
Zal t vervangen van de betreffende versterkermodule dat verhelpen? ik heb nog de nodige onderdelen over van n 2k2 ampje waarvan na gebruik op n corsowagen wat elcos en andere componenten op de voedingsprint ontploft waren.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
14-10-2019 09:52
Je hebt een versterker die overduidelijk niet goed is (immers het is niet normaal dat een versterker regelmatig niet uit de protect komt) en toch ga je er een geluidstest mee doen.

"Zeg... Ik reed laatst in die BMW 5 serie met een onbalans in de wielen en ik weet het niet hoor... Het comfort was toch niet optimaal".

<<<

Of het probleem van het soms in protect blijvende kanaal in de insteekmodule zit kun je testen door de modules tussen links en rechts te verwisselen ("dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken..."). Als het probleem mee verhuist dan zit het in de module. Blijft het in hetzelfde kanaal dan zit het in de hoofdprint van het kanaal in kwestie.

Let er sowieso op dat de versterker een A module en een B module moet hebben. Als daar niet op gelet wordt dan kun je interferentie krijgen tussen de 2 schakelfrequenties (met als gevolg een hoorbare piep in het audiosignaal). Vandaar dat de A en B modules meer dan 20k verschillen in schakelfrequentie.

Overigens zie ik het continu aan- en uitzetten van een versterker niet als iets waar ik enige logica of toegevoegde waarde in kan ontdekken. Waarom zou je dat willen doen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 694
14-10-2019 12:17
Dat in- en uitschakelen van kanaal 2 bedoel ik mee dat de protectlampjes steeds aan- en weer uitgaan met n interval van n seconde oid...

Gistermiddag heeft de versterker ook al uuuuren proefgedraaid incl geregeld powercyclen maar hij wou geen storingslampje geven, vanochtend was t bij de eerste inschakelpoging gelijk bingo..
Heb de opsteekmodules zojuist ff gewisseld tussen de kanalen en t probleem verhuisde mee, dus de B-module is duidelijk verdacht.
Die is nu vervangen voor n nieuw model printje uit de onderdelendoos (opsteekmodules waren nog t oude ingegoten model)
Zal m vd week nog wat aan de tand blijven voelen, als t probleem wegblijft bestel ik voor de zekerheid n nieuwe B-opsteekmodule en kan hij aan mn rental fleet toegevoegd worden.

Deze 2K2 kan ik wel mee leven qua sound, heb ook n 3K6 en die vind ik ook prima maar dat vorige exemplaar vd 2k2 dat ik had was duidelijk n rotding. Maar dat heb je nou eenmaal als je altijd je materiaal in de 2e/3ehands koopjeshoek haalt..tis niet alles gouden handel wat er op de markt is.. eerlijk is eerlijk.
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)