Forum > Geluid

Dateq apollo probleem

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
RobbinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2017
Laatste: 29-11-2017
Berichten: 2
18-7-2017 16:27
Hallo.

Ik heb een probleem met mijn dateq apollo. Sommige lampjes van het voor luisteren blijven branden je hoort de muziek van dat kanaal dan ook door de koptelefoon. Ik kan de knopjes in drukken maar er gebeurt niks. Zal het aan de knopjes liggen of zal er een ic op de print kapot zijn?

Weet iemand het probleem?

Mag robbin
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
18-7-2017 17:08
Tijd geleden dat ik een dateq Apollo open heb gehad maar als ik een gok moet doen denk ik vieze contacten (klinkt als iets van residu die verhinderd dat knop zijn werk kan doen).
Enige manier om erachter te komen is de mixer open te maken maar alsj e hier geen ervaring mee hebt zou ik dat liever uitbesteden...

Open krijgen is niet zo moeilijk (als ik me niet vergis 8/12 torq schroefjes aan de zijkant van de mixer waardoor de bovenplaat er zo afkomt.
Het probleem is echter dat als je hem weer dicht wil doen, dit zeer secuur moet omdat de horizontale printplaat van de frontplate met pinnen op het mainbord word gedrukt.
Als je hier ook maar iets naast zit dan is de kans groot dat je een paar/alle pinnen scheefdrukt waardoor je uiteindelijk nog verder van huis bent..

Dit is toen bij mij gebeurd in mijn begin jaren en gelkkig kon ik hem destijds nog naar almere brengen (dateq).
Alleen als ik me niet vergis is dateq failliet en zal je wat hiswerk moeten doen betreffende reperatie bedrijven die nog wat spare parts heeft liggen.

Nu weet ik niet meer precies hoe de pfl functie van apollo werkt maar staat hij niet toevallig op pfl master?

Sorry hoop gokjes van deze kant maar hoop dat je er iets aan hebt.

Succes
RobbinStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-7-2017
Laatste: 29-11-2017
Berichten: 2
18-7-2017 17:25
Ik heb hem een paar weken geleden al een keer los gehaal. Omdat er 1 fader smerig was. Die heb ik toen schoongemaakt. Maar hoe bedoelt u presies met wat er smerig kan zijn. De druk knopjes voelen niet smerig aan. En als het mengpaneel net aan is kun je de knoppen wel indrukken en dandere reageren ze ook wel. Na een kleine 10 min blijven ze dan branden. Daarom zat ik te denken aan een slechte ic die schakelt
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
18-7-2017 19:20

Djblackdevil schreef:

Dit is toen bij mij gebeurd in mijn begin jaren en gelkkig kon ik hem destijds nog naar almere brengen (dateq).
Alleen als ik me niet vergis is dateq failliet en zal je wat hiswerk moeten doen betreffende reperatie bedrijven die nog wat spare parts heeft liggen.
Voor Rodec is het doek gevallen, voor dateq niet. Heb ze vorige week nog aan de lijn gehad.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
18-7-2017 21:40

Robbin schreef:

Ik heb hem een paar weken geleden al een keer los gehaal. Omdat er 1 fader smerig was. Die heb ik toen schoongemaakt. Maar hoe bedoelt u presies met wat er smerig kan zijn. De druk knopjes voelen niet smerig aan. En als het mengpaneel net aan is kun je de knoppen wel indrukken en dandere reageren ze ook wel. Na een kleine 10 min blijven ze dan branden. Daarom zat ik te denken aan een slechte ic die schakelt
Als je deze vraag zo stelt, denk ik toch dat het beter is om iemand met verstand van zaken er naar laten kijken in plaats dat je er zelf aan gaat rommelen.

Je kan er ook gewoon op afspraak mee naar Almere gaan, dan maken ze hem klaar terwijl je wacht en ook nog voor heel nette prijzen en soms zelfs helemaal voor noppes door de big mister Dateq himself wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
18-7-2017 23:04
Ok dacht dat ik zoiets paar jaar geleden in de roddelgangen had gehoord.. Maaar misschien komt dat omdat ze al even geen nieuwe producten hebben gebracht (dj mixers dan in ieder geval).

Heb zelf de meeste dateqs wel gehad (XTC (2x), Apollo en 7,3 en blijf de lange faders toch wel een uitkomst vinden (Om dre te quoten van vanmiddag ;' Je hoeft er niet mee te gooien! (nouja ik dat het liefst wel, ook bij lichttafels :)
TheetjetruckerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2019
Laatste: 3-2-2019
Berichten: 3
3-2-2019 18:53
Robin,
Ik heb nu hetzelfde probleem. Precies zoals jij het omschrijft. Ben benieuwd wat de status van jouw storing is.
EricsamandjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 16-4-2021
Berichten: 100
12-2-2019 17:58
Status is doorsturen naar Dateq zelf.
Dateq, RCF , Pioneer, Shure.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)