Forum > Algemeen Forum

Gaffa tape test

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
27-1-2018 17:07
ja en deze dispenser past geen hele rol gaffa in,
ik heb ook nog een wat grotere, en daar past wel een rol gaffa in.
Door de wat extra ruimte wordt het ook makkelijker om de geleiding beter te regelen.

Daar van de week ff een nieuwe van bijkopen, kosten je ook de kop niet.
Ook de aandrukrol kan nog ff strakker, voor een nog beter resultaat.

Die op de foto's staat heb ik in een half uurtje gebrouwen.
Lastige is de gleuf in de aandrukrol. Die moet goed pas zijn voor je kabels en ook niet (wat hij nu is) te ruim zijn.

Lachen toch zoiets?
wie in de AV moet er nu niet kabels aan de vloer tapen?
Het is toch raar dat er niet veel eerder al iets goed is bedacht hiervoor?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
4-2-2018 14:07
Zo en dan nu de definitieve versie:
Vooraanzicht
zijaanzicht

Dit apparaat speciaal uitgezocht omdat de aandrukrol van mooi soepel rubber is en er een flinke laag rubber op zit.
Rol in de metaaldraaibank opgespannen, en met een driekant beitel netjes een gootje eruit gedraaid tot de kern van de rol.
Simpel en doeltreffend.
En het leukste: kosten nog geen 15 euro!

Je zou zeggen waarom geen geleider voor de kabel,
maar ik moet vaak op de raarste plekken kabels wegwerken, en dan is het handig als het apparaat compact is en ook zelf kan afsnijden.
Het scheelt me met dit ding meer dan de helft van de tijd.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
4-2-2018 17:50
Ziet er goed uit, ik ben benieuwd naar de ervaringen!

Komt er binnenkort nog een versie 3.0 met lange stok zodat je er niet achteraan hoeft te kruipen? razz :p
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
5-2-2018 06:27
IK heb hem al uitgebreid uitgeprobeerd.
Werkt goed,
je moet alleen de kabel strak trekken voor het apparaat uit, en een beetje leren het ding goed in het midden over de kabel te zetten.
Met een stok gaat hij niet werken, of je moet de kabel eerst om de meter even vastzetten.

De tijdswinst zit hem in dat je gelijk op de juiste maat en in het midden over de kabel rolt, gelijk het gaffa aangedrukt hebt, en dat je het vlot kan afsnijden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NiseiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2019
Laatste: 26-11-2019
Berichten: 2
31-10-2019 09:37
Wij gebruiken altijd Nichiban maar ik wist helemaal niet dat er 2 soorten zijn (116 en 1200). Er staat ook niks op de rol dus hoe weet je ooit welke je hebt?
Ik vond dit wel interessant en ben even verder gaan kijken maar op nichiban.com kom ik deze tapes helemaal niet tegen. De enige cloth tape die ik tegenkom zijn 102N en 121 maar die zijn zo te zien alleen als rollen van 25m verkrijgbaar.
Een algemene Google search naar Nichiban 116 levert slechts 67 resultaten op en dat zijn meest Nederlandse websites.
Weet iemand hoe dat zit?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 13458
1-11-2019 11:40
Ik heb van een aantal tapes beiden liggen. NT116 zou minder lijmresten achter laten en beter geschikt zijn voor gevoelige ondergronden. Voor de weekendplakker op niet super kritische ondergronden lijkt me NT1200 echter meer dan prima.

Maar het (NT116/NT1200) staat ook echt op de doos zelf (op de Nichiban sticker). Het is dus niet een verzinsel van de NL importeur of zo.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NiseiStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2019
Laatste: 26-11-2019
Berichten: 2
13-11-2019 08:50
Dank je Dré.
Ik kwam er in mijn kleine zoektocht ook achter dat Nichiban gaffertape buiten Nederland helemaal niet bekend is.
Hier wordt het door velen als de "echte" gaffertape gezien maar op buitenlandse websites en in reviews kom je het eigenlijk niet tegen.
Google maar eens Nichiban Gaffer of Nichiban Gaffa en je vindt eigenlijk alleen .nl websites.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)