Forum > PC related Forum

7.1 Surround naar USB Audio Interface

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
5-1-2018 17:21
Voor een aankomend project moet ik 7.1 surround audio via 8 analoge lijnen wegsturen uit een pc/mediaserver. Gezien de setup lijkt een USB audio interface mij hiervoor het best geschikt (audiokwaliteit, gebalanceerde outputs etc). Ik heb o.a. een Roland Octa Capture die ik hiervoor kan gebruiken dus tot zo ver geen probleem.

Het probleem is echter dat de outputs van dit soort interfaces door windows gezien worden als losse stereo paartjes en dus niet als 1 interface.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een audio-routing programma wat een virtuele "input" interface aanmaakt (configureerbaar als 7.1 device in windows) waarvan ik de kanalen vervolgens naar de octa capture kan routen.
VB-Audio Voicemeeter is zo'n programma wat perfect werkt maar helaas maar 2 of 3 hardware outputs aankan (en aangezien de outputs verschijnen als 4x2 kanalen kom ik dan dus tekort).

Iemand ervaring met gelijkaardige programma's waarmee dit kan?
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1230
5-1-2018 17:51
Ik weet niet of je hier met Asio4all kunt werken, maar dat komt met de mogelijkheid voor interne routing.
Free beats!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-1-2018 18:18
Opgelost. Ik had bij voicemeeter de Octa Capture ASIO over het hoofd gezien ashamed :$ . Die biedt binnen 1 hardware output wel alle kanalen van de Roland aan.

Kortom Voicemeeter virtual input binnen windows configureren als 7.1 apparaat en in voicemeeter de virtuele input 1 op 1 doorrouten naar de Octa Capture ASIO.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)