Forum > Geluid

Mapping denon dn hc 4500/traktor pro

(43 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
18-6-2015 07:34
Zo dacht ik er ook over en leek me handig werken. Als je in de Denon ASIO driver kijkt wanneer beide spelers er aan hangen, zou je normaal gesproken in de lijst iets moeten zien van de benaming DN-S1200_1 en DN-S1200_2.

Om één of andere reden staat bij de boel aanzetten en opstellen de ene keer wel beide devices een vinkje voor enable, andere keer niet. Ging ik dan naar de setup in VDJ dan wilde ik dat veranderen en klapte de boel er uit of bevroor het programma. Waarom niet thuis?? Zelfde kabels, etc. Daarnaast had ik het eigenaardige probleem dat in mijn vaste setup het aansluiten van de audio uitgangen van de Denons een tikkent geluid litten horen (alsof de latency veels te laag is, was het niet want dat heb ik gecontroleerd). Eerste keer twijfelde ik nog aan mezelf, dacht aan bv randaarde probleem. Thuis getest, no problems. 2e keer met die setup (preventief dus al mini jack naar RCA kabels mee voor de interne gekuidskaart....) en ja hoor. Exact hetzelfde. Ik kan het niet verklaren. Op gegegeven moment alles behalve de audio apparatuur van mijn drive in set uitgezet. Het bleef. Zit dus niet in storende verlichting oid.

Zondag was voor mij de doorslag. Op locatie in een horecazaak krijg ik dus maar 1 speler het geluid aan de praat. Staat er opeens bij de units ook een heel andere banaming voor de device in de ASIO driver (met een _0 op het laatst, nog niet eerder gezien).

Ik ben er klaar mee, ik wil geen setiup die ik iedere keer helemaal moet tweaken omdat ik aan de willekeur van Windows ben overgeleverd hoe de geluidskaarten zich willen gedragen (ene keer kom deck 1 van de software wel uit speler 1, andere keer weer niet).

In een vaste installatie zal het misschien nog te managen zijn, maar ik gebruik de spullen ook op en voor andere zaken. Al dat gedoe is niks, ik zoek een plug en play situatie zonder gestress happy :)
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
18-6-2015 07:58
Hier heb ik ook 2 stuks DN-S1200 in gebruik, dit samen met Traktor (versie 2.5 dacht ik, weet ik zo niet exact uit mijn hoofd) en Windows 7 Home Premium (64 Bit). Eigenlijk heeft dit vanaf het begin vrijwel probleemloos gewerkt.

In het begin ben ik wel wat aan het prutsen geweest met de midi mappings (o.a. het weergeven van time remaining e.d. op het scherm is mogelijk, maar uiteindelijk alles terug gezet naar de standaard settings).

Wat ik wel altijd doe is een vaste volgorde bij het opstarten van het systeem:
  • Cd spelers op hun eigen usb poort aansluiten. Ik heb de spelers gemarkeerd (links en rechts) en op mijn laptop zit toevallig ook aan de linkerkant en rechterkant een usb poort, zodoende worden de spelers altijd op dezelfde poort aangesloten.
  • Laptop opstarten (nieuwe start, dus niet vanuit standby e.d.)
  • Zodra Windows is geladen cd spelers met pc connecten
  • In het tooltje van Denon (Denon ASIO o.i.d.) controleren of beide spelers worden herkend
  • Traktor opstarten
Eigenlijk heb ik nooit echt problemen gehad met dit systeem (hooguit links en rechts per ongeluk omgewisseld, maar dat is natuurlijk snel te verhelpen. Softwarematig of hardwarematig omwisselen en klaar ;-).
Wellicht gaat het bij jou niet helemaal goed doordat je de spelers op een willekeurige usb poort aansluit? Ik ben daar minder in thuis, maar wat ik daar zo van mee heb gekregen kan het wisselen van usb poorten conflicten met drivers e.d. gaan opleveren (in het algemeen, niet alleen met de Denon apparatuur).
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
18-6-2015 08:02

Hollender schreef:

Hoezo gebruik je een externe geluidskaart als de 1200 een interne heeft? Ik heb hier een paar keer wat geklooid met twee s-1200's en diverse dj software en het eerste wat eigenlijk altijd werkt is de interne geluidskaart.
ik geloof best dat dat oke kan werken Hollender. Toch heeft voor mij een losse externe geluidskaart de voorkeur:
* ik werk nog wel eens met verschillende DJ sets. Dan vind ik het prettig dat ik in elk geval mijn geluidsoutput standaard al in orde heb, en dan alleen even uit hoef te vogelen hoe ik de betreffende speler netjes als controller inzet. Geeft wat minder stress bij korte setup-tijd....
* alhoewel losse decks in principe prima als geluidskaart kunnen dienen, geeft het gebruiken van 1 apparaat voor het geluid mij een vertrouwder gevoel. Geen losse driver om 2 devices te combineren. Ik verwacht normaliter niet direct veel problemen met het gebruik van 2 losse devices, maar het verhaal van dimi_v is wel een voorbeeld....
* flexibiliteit: controller even afmelden bij Traktor om een cdtje klaar te zetten cq te draaien. Intussen loopt mijn deck op Traktor gewoon door....

Overigens heb ik al wel eens na een bierdouche tijdens een optreden, waarna m'n geluidskaart wat vreemd gedrag vertoonde, alsnog snel de (in dat geval CDJ's) als geluidskaart ingezet. Ik heb die situatie voor zowel Pioneer als Denon wel voorbereid.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
18-6-2015 08:58

Dj pacific schreef:

van mee heb gekregen kan het wisselen van usb poorten conflicten met drivers e.d. gaan opleveren (in het algemeen, niet alleen met de Denon apparatuur).
Als je een device op een andere poort aansluit dan betekent dit onderhuids dat het device komt te vervallen (verwijzingen blijven wel bestaan ivm een replug overigens) en er een nieuw device wordt aangemaakt. Aan de buitenkant lijkt het vaak alsof er niets is veranderd maar onderhuids is dat dus wel het geval. Wat dat aangaat is het inderdaad geen verkeerd idee om elk device op z'n vaste poort aan te sluiten. Een andere optie is om alle mogelijkheden uit te proberen en te kijken of al die mogelijkheden conflictloos gedaan kunnen worden.

Als 2 identieke devices aangesloten worden dan is het fijn een soort van vaste nummering te hebben (zodat 1 altijd 1 is en 2 altijd 2). Sommige apparaten bieden hiervoor een "deck number" optie, andere devices niet. Als ze het niet ondersteunen dan zal het nummeren op een andere manier gebeuren (inclusief de kans op willekeur met alle gevolgen van dien).

Als 2 identieke devices tegelijk aangesloten worden dan is de kans dat 1 van de 2 niet goed gevonden wordt vrij groot (zeker in het geval van een samengesteld device zoals een CD-Speler die ook als geluidskaart kan fungeren). Soms kan het dus helpen om de devices 1 voor 1 aan te sluiten (en te wachten met het aansluiten van de volgende tot de volledige driverset geïnstalleerd is).

Er was een tijd dat je jaren gestudeerd moest hebben om een Midi device aan te sluiten. Er komt een tijd dat iedereen het kan zonder er ook maar iets van te weten. We zitten nu in een periode er tussenin. Daarbij zie je duidelijk dat zij die enige aandacht aan de setup geven eigenlijk probleemloos kunnen werken (en dat zij die er totaal geen aandacht aan besteden resultaten krijgen die uiteenlopen van perfect (geluk hebben) tot ronduit rampzalig (pech hebben)).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
18-6-2015 09:27
De 1200 kan wel een unit set number instellen, maar ik had niet de indruk dat dit enige stabiliteit in de verwachtingen creëerde. Ik zou het nog eens kunnen proberen, maar de frustraties waren dusdanig dat ik daarom naar een 6000 kijk. Is overigens ook wel een stukje compacter dan een case met spelers en een X120 mixer razz :p

Het verhaal van het inprikken op een andere poort weet ik inderdaad ook van af, zet je er een hubje tussen dan heb je daar ook weer last van.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
18-6-2015 09:44

dimi_v schreef:

De 1200 kan wel een unit set number instellen, maar ik had niet de indruk dat dit enige stabiliteit in de verwachtingen creëerde.
Ik zou sowieso overwegen om zo'n functie te gebruiken (en dan ook nog even een stickertje op de achterkant van het apparaat zodat je kunt zien welke het is nog voor de stekker erin gaat).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
19-6-2015 23:15
Ik zal nog eens poging wagen van de week. Heb sowieso een Macbook pro aangeschaft, ben benieuwd hoe die combi zich gaat gedragen.

Ik hou me voorlopig nog wel aanbevolen voor de MC6000 Richard!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
23-6-2015 07:26
Ik wil er van de week toch nog even een poging aan wagen. Jake geeft hier aan dat hij in ieder geval time-remain in zijn displays ziet. Als je displays hebt, is het natuurlijk ook wel mooi als ze goed werken, toch? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

En kun je ook met de scroll knop door bv je actieve playlist gaan en dan op de diplays uitlezen welk nummer je gaat selecteren? VDJ doet dit dus heel erg goed.
MaurijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-1-2011
Laatste: 7-3-2022
Berichten: 9
24-6-2015 08:42
Bij mij kan je met de scroll knoppen door de actieve playlist lopen, en door de scroll knop
in te drukken het nummer in de betreffende deck laden.
Mijn display op de 4500 geeft altijd het nummer dat in de deck geladen is, niet het
nummer dat onder de cursor van de scroll knop zit.

Ik ben overigens ook benieuwd naar Jake's mapping, de time remaining wil ik ook wel in mij display.

Jake?

Gr,
Maurijn
Stay cool is still the main rule
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
24-6-2015 09:24
Ik ga even een gokje doen en zeggen dat Jake zich vergist heeft, en time elapsed bedoelt. Time remaining blijft een vraag vanuit de community als je her en der leest...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)