Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 236 van 250)
Moderator(s): Dré
HSStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2005
Laatste: 13-4-2024
Berichten: 167
26-6-2014 01:23

YourLiVe schreef:

Een contract biedt beide partijen zekerheid. Ik weet zeker dat de klus doorgaat (en dat er anders annuleringskosten betaald worden) en de klant weet zeker dat er een dj komt.
Dat snap ik, en ik ben ook voorstander van een net contract. Wat ik bedoelde is of je klanten dat ook zo zien. Waarschijnlijk komen ze al naar jou toe omdat je een 'echt' bedrijf bent, en dus niet 2 weken van tevoren afzegt, Maar dat contract schrikt gewoon af.

Het gros van de Nederlanders (met alle respect overigens) niet weet wat een kredietcrisis of een T-biljet is, of wat de kantonrechter doet. Ze zijn gewoon niet onderlegd in zaken die voor jou en mij als vanzelfsprekend zijn. Maar die mensen trouwen ook, en wil je ze ook/graag als klant, dan zou een contactje achterwege laten ze al over de streep kunnen halen. Contractje=nie-begrijp-nie, en nie-begrijp-nie=dan zoeken we iets wat we wel begrijpen.
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
26-6-2014 12:10
Allereerst heb ik met bruiloften altijd een persoonlijk gesprek, of dat nu 5 of 100 km. verderop is.
(mits klant mij rechtstreeks boekt....via andere opdrachtgevers is dat hun pakkie an, al bel ik die mensen vtv wel altijd natuurlijk)
Een bakkie koffie en een half uurtje kletsen is tot nu toe altijd kassa geweest: 0% afhakers.
Daardoor is er eigenlijk altijd al een "click" met elkaar.
Het contract, en het vooruit betalen is bij een bruidspaar bijna nooit een probleem; sterker nog: zij willen liefst alles vtv geregeld hebben,om daarna geen sores te moeten afhandelen.
Kunnen ze ook vaak lekker op vakantie...

Ik zou er zelf niet aan moeten denken om voor zo'n belangrijk feest zomaar via het web te boeken.
Ik wil toch graag weten "wat" er komt.
Voor hetzelfde geld klinkt alles door de telefoon prima, en staat er op moment van feest ineens een ongeschoren dj in korte broek met jarretels aan shocked 8O
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-6-2014 16:41
@HS het contractje begrijpen ze wel, dat is in principe gewoon een opsomming van de gegevens (NAW klant en mij, datum, tijd, show, kosten).

De Algemene Voorwaarden is misschien een ander verhaal, al heb ik wel geprobeerd die ook zo duidelijk mogelijk te houden. Maar daarvan denken mensen al snel "het zal wel goed zijn". Die worden waarschijnlijk 9 van de 10 keer niet gelezen, en dat vind ik prima. Maar ik kan er wel op terugvallen als het nodig is.

@Richard, ik werkte vroeger ook met 100% vooruitbetaling maar merkte steeds vaker dat mensen liever een gedeelte achteraf wilden betalen. Tegenwoordig geef ik standaard de mogelijkheid 50% achteraf te betalen, en daar wordt zeer regelmatig gebruik van gemaakt (al er zijn ook zat mensen die gewoon alles in 1 keer betalen).

Bij mij boeken mensen inderdaad wel vooral via de website. Ze zijn altijd welkom op mijn kantoor voor een persoonlijke kennismaking, maar er zijn niet heel veel mensen die bereid zijn daarvoor te reizen (en ik ga ook niet half Nederland doorrijden om een kans te maken op een klus).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
30-8-2014 10:15
Pffff wat een dag gisteren... 's ochtends laat 1 van de dj's die ik 's avonds heb ingepland weten dat hij onderweg is naar het ziekenhuis, blindedarmontsteking. Ok, ik vervanging geregeld, komt goed. De vervanger moest wel 's middags een klus opbouwen maar dat zou hij wel moeten redden.

Helaas loopt de opbouwklus gigantisch uit door een uitgebrand versterkerrack en andere ellende en komt hij dus pas om 20.30 op de locatie aan, terwijl hij eigenlijk om 20.30 moest beginnen. Lastige locatie maar er is gelukkig een lift dus uiteindelijk draait de show om 21.15. Doordat de klant continu op de hoogte is gehouden is hij gelukkig niet al te boos en het werd een leuk feestje.

Na het feestje wil de collega weer naar beneden... lift kapot shocked 8O echt ongelooflijk...

Bij mijn eigen feestje ook iets wat ik echt nog nooit heb meegemaakt. Even praatje gemaakt met het bruidspaar, komen op een gegeven moment de zaal binnen, doen de openingsdans en lopen de zaal weer uit... op een gegeven moment staan ze buiten te kletsen, dus ik vraag of alles naar wens is. Ja hoor, leuke muziek, lekker zo doorgaan, wij komen ook zo dansen. Prima.

Helaas heb ik het bruidspaar niet meer gezien... ze zijn er halverwege de avond vandoor gegaan zonder iets te zeggen, niet tegen mij, niet tegen de locatie en ook de gasten hadden geen idee wat er gebeurd was shut up :X Ach ja, zo maak je nog eens wat mee he laugh :D
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
30-8-2014 14:05

YourLiVe schreef:

Pffff wat een dag gisteren... 's ochtends laat 1 van de dj's die ik 's avonds heb ingepland weten dat hij onderweg is naar het ziekenhuis, blindedarmontsteking. Ok, ik vervanging geregeld, komt goed. De vervanger moest wel 's middags een klus opbouwen maar dat zou hij wel moeten redden.

Helaas loopt de opbouwklus gigantisch uit door een uitgebrand versterkerrack en andere ellende en komt hij dus pas om 20.30 op de locatie aan, terwijl hij eigenlijk om 20.30 moest beginnen. Lastige locatie maar er is gelukkig een lift dus uiteindelijk draait de show om 21.15. Doordat de klant continu op de hoogte is gehouden is hij gelukkig niet al te boos en het werd een leuk feestje.

Na het feestje wil de collega weer naar beneden... lift kapot shocked 8O echt ongelooflijk...
Blij dat ik in het ziekenhuis lig razz :p liften doen het hier prima happy :)
Operatie ging goed, grote waffel werkt ook weer.
Pijn nog wel.....paar weken uit de running waarsch. sad :(

(En typen op mijn tab4 gaat beter als op dat scherm aan mijn bed)
Alles komt goed....
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
30-8-2014 14:06

YourLiVe schreef:

Bij mijn eigen feestje ook iets wat ik echt nog nooit heb meegemaakt. Even praatje gemaakt met het bruidspaar, komen op een gegeven moment de zaal binnen, doen de openingsdans en lopen de zaal weer uit... op een gegeven moment staan ze buiten te kletsen, dus ik vraag of alles naar wens is. Ja hoor, leuke muziek, lekker zo doorgaan, wij komen ook zo dansen. Prima.

Helaas heb ik het bruidspaar niet meer gezien... ze zijn er halverwege de avond vandoor gegaan zonder iets te zeggen, niet tegen mij, niet tegen de locatie en ook de gasten hadden geen idee wat er gebeurd was shut up :X Ach ja, zo maak je nog eens wat mee he laugh :D
Ongeschoren kop, korte broek en jarretells aan?? laugh :D laugh :D laugh :D

Enne, die andere 50% al binnen?
Alles komt goed....
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
30-8-2014 14:16
pff bent ik ff blij dat ik niet voor die kapotte lift stond met mijn spullen.
Dat was geen doen geweest in mijn eentje, daar ben ik te oud voor laugh :D

Wel vervelend voor je dj.
hij had dus een hele dag vol pech.

Ook leuk zo'n bruidspaar.
Vermoedens:
Er was waarschijnlijk iets ergs gebeurd,
of er kwam een tijding in de trant van:
ik ben in verwachting, fijn hè?
Of zoiets als:
ik heb nog een vriend/ vriendin

In 35 jaar bruiloften draaien heb ik al van alles meegemaakt........ wink ;)
Tot en met het betrappen van de bruidegom in de personeelstoiletten.....
My lips are sealed, want straks word er niet afgerekend en natuurlijk een dikke fooi laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
31-8-2014 10:58
Ach ja, de dj (die overigens ook actief is op dit forum dus ik verwacht nog wel een reactie van hem) is nog een jonge god, en hij had een extra mannetje meegenomen om de opbouw wat te bespoedigen dus dan heeft die ook nog wat voor zijn geld gedaan wink ;) Maar inderdaad, wat een pechdag...

PS de zieke dj was Richard dus, voor degenen die dat nog niet in de gaten hadden sneaky :V Zoals ik al tegen hem zei, het is dat ik subsidie krijg als ik ouwe lullen inhuur maar anders... laugh :D razz :p

Denk dat mijn bruidje van vrijdag zich niet lekker voelde, daarom stond ze in eerste instantie ook buiten. Maar dan nog, zeg dan in elk geval even tegen mij en de mensen van de horeca dat je weg bent... ach ja, het was een prima feestje ondanks het ontbreken van het bruidspaar.

Gisteren ook een hele leuke maar drukke dag gehad... eerst een showtje bouwen in Utrecht, dan door naar Den Helder om een kinderdisco op een festival te verzorgen, en dan weer terug naar Utrecht waar ik een bruiloftje moest draaien (ook weer een toppertje, foto's volgen wink ;) ). Zo weer aanrijden naar Emmen voor het laatste feestje dit weekend....
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
31-8-2014 18:36

YourLiVe schreef:

Denk dat mijn bruidje van vrijdag zich niet lekker voelde, d
in verwachting dus wink ;)

Ik heb nog gezellig getokkeld over jouw met je mannetje hoor. razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
7-9-2014 17:22
Eindelijk weer een ergenis.

Beampjes met tilt lock ;)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)