Forum > Geluid

Pioneer PLX-1000 Draaitafel

(60 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
SoundpowerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-1-2012
Laatste: 12-5-2024
Berichten: 694
19-7-2014 15:38
Daar had ik ze ook gelijk voor gekocht al had ik `t geweten...
Ik verkocht ze een paar jaar geleden aan gemiddeld 500/set zonder naald enz.. een mooie set met dozen en alles verkocht ik binnen een week voor 750,-

Als die prijzen zo blijven verkoop ik misschien mijn laatste set (20+ jaar oud) ook wel, en een nieuwe set Pioneers ervoor terug mits deze een beetje degelijk aanvoelen, klinken enz..
Nothing is idiot proof, they keep on making better idiots.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
19-7-2014 23:14

eddy wally schreef:

Hier zijn er vorig jaar 12 de deur uit gegaan aan 150€ stuk,allen met naald en werkend maar optisch iets minder.Het is niet omdat er 400 gevraagd word dat het er ook iemand aan geeft.
volledig gereviseerde/gerestaureerde gaan ongeveer een 500EUR per stuk. aardig dicht bij een nieuwe PLX-1000 eigenlijk.
hangt ook veel af van welke technics natuurlijk, de MK2 is een stuk minder waardevol dan bv een M5G
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
20-7-2014 22:15

BSS schreef:

Waveform van een vinylplaat?
Dat was een geintje. Net als seamless loop... razz :p
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
21-7-2014 12:36

Soundpower schreef:

Daar had ik ze ook gelijk voor gekocht al had ik `t geweten...
Dat hoor ik dikwijls,alleen kwam er toen toen ze te koop stonden bijna geen reactie.
Richje35Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2012
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 6
28-7-2014 09:57
phono out is toch veel prettiger, aangezien de line en digitale outputs toch matige kwaliteit zijn . En ik las weer ergens , iemand die denkt dat digitaal beter is..... Als er een goed line output en digitaal signaal
uit moet komen, kost de tafel 150 euro duurder en waarom een analoog omzetten naar digitaal en in je mixer weer naar analoog. Gratis ruis erbij .
De betere toonarm kabel , welke direct naar redelijk kwalitatieve rca's loopt is perfect. Is bij mij ook bij een technics tafels , aanpassing dummer 1, een met wbt rca's en deskadel kabel, ook voorzien van huls.

-die voeten zullen wel knudde zijn , aangezien de tafel 13 kg weegt en de technics voeten ook geen topper is.
Als je geluidskaart een phono input heeft , is het perfect om vinyl over te zetten mits je een redelijk naald en een kaart hebt van goede kwaliteit met phono input en deze zijn erg zeldzaam.
-de tafel heeft een mooie metalen bovenkant en aan en uitknop en de bedieding qua pitchcontrol is geinig. Onnodig, maargoed.
- de toonarm moet ik eerst voelen, en ik ben toch echt bang dat er intern een oemplaat zit.De toonarm heeft ook de perfecte afmetingen ervoor
-onderdelenprobleem: pioneer is belachelijk duur qua onderdelen
- snelle waardevermindering bij een pioneer(en elke super oem) tov technics en vestax
-pluspunten: nieuw, lange garantie wat het minpunt ook is qua upgraden, alhoewel voeten mogen natuurlijk.

Maar ik zie geen reden om merken als vestax en technics te verkopen voor een tafel , welke zich niet bewezen heeft en niets meer hedaan heeft dan een copy maken, nogal triest. Daaruit lijken ze precies hun doel blijken en dat gaan ze niet bereiken 0,3 sec naar max snelheid... zo nutteloos.
-de hoofdreden hem niet te kopen is de snelle model aanpassing waar pioneer dol op is....en kwalitatief vind ik hun producten veelste duur en blinken nergens in uit.
De meeste reviews worden gedaan door mensen welke praten als een kop van een kip zonder bloedvoorziening....ongefundeerd/gekopie
Richje35Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-8-2012
Laatste: 24-9-2014
Berichten: 6
28-7-2014 10:17

bomdes schreef:

eddy wally schreef:

Hier zijn er vorig jaar 12 de deur uit gegaan aan 150€ stuk,allen met naald en werkend maar optisch iets minder.Het is niet omdat er 400 gevraagd word dat het er ook iemand aan geeft.
volledig gereviseerde/gerestaureerde gaan ongeveer een 500EUR per stuk. aardig dicht bij een nieuwe PLX-1000 eigenlijk.
hangt ook veel af van welke technics natuurlijk, de MK2 is een stuk minder waardevol dan bv een M5G
Ja laat maar eens een foto zien van alles wat er vernieuwd is voor die 500 euro , dat zijn geknapte tafels, niet geheel gereviseerd... Ze zien er dus uit als een nieuwe? , lagers vervangen, rotorshaft, alle condensatoren en carbon weerstanden eruit, nieuwe pitchfader en opnieuw gespoten met de nieuwe knoppen . Ik gok erop dat je het opnieuw afgesteld hebt en nieteens de rotorshaft vervangen hebt en de toonarm heb je je niet uit elkaar gehaald en voorzien van nieuwe bedrading en rca kabels . Dat ding heeft een servicebeurt gehad..... Al die bedrijven reviseren niet echt, dan gaat hij dus weer 15 jaar mee. Hoe kun je voor dat geldt nou de tafel laten spuiten met ook de opdruk erop... maar het zal wel
De meeste reviews worden gedaan door mensen welke praten als een kop van een kip zonder bloedvoorziening....ongefundeerd/gekopie
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-7-2014 11:18
www.green-vinyl.com/en/technics-sl1200-and-sl1210/turntables/

pick your poison. green vinyl levert naar wat ik erover heb gehoord enkel vakwerk af.
HansStandaard Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 30-4-2002
Laatste: 13-11-2014
Berichten: 315
28-7-2014 11:27

richje35 schreef:

waarom een analoog omzetten naar digitaal en in je mixer weer naar analoog.
huh? de meeste mixers zijn digitaal, zeker van pioneer, dus daar ga je digitaal in, en blijft digitaal, tot de uitgang van de mixer
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
28-7-2014 16:17
Rob die reviseert je hele 1200 voor echt nette prijzen.
En een complete revisie inclusief led verlichting, nieuwe arm, pitchfader enz hoeft echt geen 500 te kosten.
Als hij er eentje in de verkoop heeft, kan je er vanuit gaan dat hij helemaal top is.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
29-7-2014 10:25
Het ligt misschien aan mij, maar ik kan een aantal dingen slecht volgen in een post hierboven:

richje35 schreef:

phono out is toch veel prettiger, aangezien de line en digitale outputs toch matige kwaliteit zijn .
Over welke line en digitale outputs heb je het nou? De Pioneer heeft ze niet, dus...

richje35 schreef:

Als er een goed line output en digitaal signaal uit moet komen, kost de tafel 150 euro duurder
Welnee, een riaa-ampje en een a/d omzetter hoeft lang geen € 150 te kosten

richje35 schreef:

waarom een analoog omzetten naar digitaal en in je mixer weer naar analoog. Gratis ruis erbij .
In veel nieuwe mixers blijft het signaal digitaal. En al is dat niet zo dan levert een d/a-omzetting tegenwoordig nauwelijks kwaliteitsverlies op. Gebruik je een volledig analoge mixer (dus zonder digitale inputs), dan gebruik je natuurlijk niet de digitale uitgang van de platenspeler.

richje35 schreef:

-die voeten zullen wel knudde zijn , aangezien de tafel 13 kg weegt en de technics voeten ook geen topper is.
Huh? Je hebt de Pioneer nog niet gezien, maar de voeten zullen wel knudde zijn omdat die van Technics ook (naar jouw mening dan, volgens mij is er weinig mis mee) niet zo goed zijn?

richje35 schreef:

snelle waardevermindering bij een pioneer(en elke super oem) tov technics en vestax
Hoe weet je dat nou, het ding is nog niet eens op de markt, laat staan dat er al tweedehandsjes te koop zijn.

richje35 schreef:

-pluspunten: nieuw, lange garantie wat het minpunt ook is qua upgraden, alhoewel voeten mogen natuurlijk.
Ondertiteling?

richje35 schreef:

0,3 sec naar max snelheid... zo nutteloos.
Waarom nutteloos? Hoe sneller een draaitafel start hoe makkelijk het werkt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)