Forum > PC related Forum

welk audio/midi interface. (zie door de bomen.......)

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
14-4-2013 15:30
beste allemaal,

ik heb een klein probleempje....
ik ben op zoek naar een geluidskaart met midi in/out.
nu heb ik zelf er niert zoveel verstand van en zie daarom door het vele aanbod het bos niet meer.

geluidskaart word gebruikt i.c.m. ableton apc20.
mijn budget ligt rond 125/150euro.
mijn eissen wat minimaal erop moet zitten:
* 2x stereo in
* 2x stereo out
* midi in/out
* vol. line input
* vol./cue phones
* vol. output

ik heb zelf wel een aantal op het oog maar weet niet welke nou het beste is met prijs/kwaliteit verhouding.

* Alesis iO4 USB audio interface
* AKAI EIE I/O USB audio interface
* Lexicon Omega Studio USB interface
* icon Cube DJ USB audio interface

zijn er hier op het forum die met 1 van deze ervaring hebben waarom ik juist die wel of die niet zou moet nemen?

mvg ronnie
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
23-4-2013 18:20
niemand die geluidskaarten gebruikt hier op het forum shocked 8O

heb zelf op het oog de Alesis iO4 USB audio interface, omdat deze tog wel het dichts in de buurt komt van het genen wat ik wil, en de referentie's zijn opzich ook wel goed.

de icon Cube DJ USB audio interface: deze gaat hem denk ik niet worden omdat referentie's op internet niet zo heel goed zijn en Icon-merk ben ik eigenlijk ook niet kapot van....(puur gevoelsmatig).

de Lexicon Omega Studio USB interface: dit vind ik een leuke kaart maar heeft maar 1 uitgang(stereo), en vind eigenlijk kastje te hoog (moet hem dan op andere plek zetten van waar ik hem wil hebben).

de AKAI EIE I/O USB audio interface: maakt een hele goede kans ondanks maten kastje!
maarrrr..... ik lees veel op internet dat dit een 1.1usb poort heeft en maar 16bit?!

weet niet in hoeverre hoe erg het verschil tussen 16 en 24bit is maar ga ervan uit dat 24bit nieuwer en beter is (dus soort van upgrade).

hoop dat er iemand me kan overtuigen welke kaart ik moet nemen of juist waarom niet.....

mvg ronnie
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
24-4-2013 12:38
als het zonder midi mag : motu 4pre
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
24-4-2013 17:24
midi is eigenlijk wel een eis,met 1x stereo in/uitgang kan ik nog wel mee leven maar midi in/out moet er wel op zitten i.v.m. midiclock.

iemand andere sugestie's....
Lexie_1Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2011
Laatste: 21-5-2014
Berichten: 43
2-5-2013 06:32
Waarom stel je bepaalde eisen? is 2 maar stereo uit niet voldoende?
Je hebt neem ik aan nog een mixer om een Koptelefoon en een Microfoon aan te sluiten.
Hoe fancy moet hij zijn? wat heb je nodig/wil je gebruiken aan functies?
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
2-5-2013 09:26
Hallo Ronnie,

aan de gevraagde eisen voldoet de Avid (M-Audio) Fast Track C600 prima, alleen zit hij dan wel 100,- euro boven je budget.
Als je goed zoekt kun je de (kleinere) Avid (M-Audio) Fast Track C400 voor rond de 160,- euro vinden, alleen moet je het dan met een stereo-input minder doen.

Zelf heb ik de C600 waar ik heel tevreden over ben en heeft de (voor mij fijne) volgende opties:
  • Aparte VU-meters op de inputs.
  • Zeer goede geluidskwaliteit (ook als je een van de dubbele headphones uitgangen gebruikt).
  • Overzichtelijk bedieningspaneel, waarvan je bepaalde knoppen kan zelf kan toewijzen aan acties.
  • Draait onder MS Windows, Mac OS X, en Linux (Ubuntu e.d.).
  • Phantom voeding.
  • Makkelijk te patchen IN-en-OUTputs d.m.v. deze haakse patch kabels.
  • Ideaal in combinatie met Smaart e.d..
  • MIDI IN en OUT
  • S/PDIF In en OUT.
Note: De C600 werkt zonder en met (bijgeleverde) externe voeding, alleen met voeding kun je de eerste en tweede IN-en-OUTputs gebruiken. Zonder voeding zijn alleen de eerste IN-en-OUTputs te gebruiken.

C400
https://pisces.bbystatic.com/image2/BestBuy_US/images/products/3097/3097069_sa.jpg;canvasHeight=500;canvasWidth=500

C600
https://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/dggd-cc49cbafc17bc5ee7dfdd126dd9d9954.jpg

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
3-5-2013 18:37
@ Lexie_1:
doordat ik de ableton apc20 controller-versie gebruik kan ik maar max. 4in/4out geluidskaart gebruiken. output1/2= master out; output3/4= cue - input1/2= mixer; input3/4= blijft verlopig vrije poort maar wil ik alvast, gewoon omdat het kan razz :p (eventuele toekomstgebruik).

midi in/out wil ik erop hebben puur omdat ik geen losse midi/audio-interface wil hebben.

@ webbie:
die Avid (M-Audio) Fast Track C600 die zit echt boven me budget dus die gaat hem niet worden.
echter zijn het wel hele mooie,had namelijk al naar het broertje gekeken (C400).
maargoed ook deze zal dan in het zelfde lijstje komen te staan zoals ik ook in eerst bericht heb geplaatst.
betaal ik bij deze dan puur voor de tog wel goed uitziende interface of is de c400 ook beter/betrouwbaarde dan de overige aangegeven kaart?

voorbeeld:
c400= referentie's internet zijn goed maar is de meerprijs(want hij kost paar tientjes meer) t.o.v. de Alesis iO4 USB audio interface (waarbij de ref. ook goed zijn en 2 inputs meer heb) ook echt waard om dan meer uit te geven voor minder? terwijl het messchien wel kwalitatief evengoede interfaces zijn....of is de c400 het ook echt waard om meer uit te geven dan alleen voor de looks?

dit is nu juist me probleem laugh :D
ik denk dat ik maar puur op het gevoel moet kiezen en gewoon naar prijs/gebruikersgemak/looks moet gaan kijken. hij blijft immers bij mij thuis staan in de studio en gaat niet mee op pad.

mvg ronnie
JerronimoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-5-2010
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 21
1-6-2013 19:47
Heb recent een focusrite scarlett 2i2 aangeschaft, super geluidskaart!
Heeft hele goede mic pre's en klinkt echt super.
De 2i4 met midi is voor ongeveer 175,- te koop, het geld zeker waard!
Voor dat geld koop je niks beters.
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 431
3-6-2013 19:28
Ik heb die C400 en ben er heel erg tevreden van, gebruik 'm als geluidskaart voor de medaserver, draait perfect, geen problemen mee... Hij is ook heel erg robuust gemaakt.
Fun is serious business!
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
12-7-2013 17:06
mijn keuze is gevallen op de alesis IO4 en heb hem ook al binnen en getest en ik ben er tevreden over.waarom deze, omdat hij en de knoppen/functie's heeft die ik nodig heb en hij is makkelijk in gebruik.voor de rest lag de keuze bij prijs/kwaliteits-verhouding.
ieder bedankt voor de input.

mvg ronnie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)