Forum > Geluid

Electrovoice of DB technologies??

(50 reacties. Pagina 4 van 6)
Moderator(s): Dré
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
14-12-2012 13:35

Frank76 schreef:

In geval van goede verstaanbaarheid moet je rondom community R25 monteren.
niet echt een realistische oplossing sad :(

ik heb gekozen voor een DB set met minder vermogen.

4 x s30
6 x flexsys f212
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
14-12-2012 14:02
Waarom niet realistisch?
Omdat je al iets anders hebt besteld?
Ik geef alleen aan hoe ik met de middelen die ik beschikbaar heb dit op een zo goed mogelijk manier zou realiseren.
Zijn speakers op beugel, stortbui bestendig en goed te richten.
Okee, ze zijn vast niet "stoer" maar ik zou in ieder geval zelf geen gewone toppen erop zetten.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
15-12-2012 21:05

Frank76 schreef:

Waarom niet realistisch?
Omdat je al iets anders hebt besteld?
Ik geef alleen aan hoe ik met de middelen die ik beschikbaar heb dit op een zo goed mogelijk manier zou realiseren.
Zijn speakers op beugel, stortbui bestendig en goed te richten.
Okee, ze zijn vast niet "stoer" maar ik zou in ieder geval zelf geen gewone toppen erop zetten.
APPLICATIONS
x Convention centers
x Fill speaker for stadia, athletic fields, arenas and race tracks
x Outdoor background music / paging systems
x Theme and amusement parks
x Fairgrounds and rodeos
x Malls, cruise ships, skating rinks
x Swimming pools

deze speakers lijken mij niet geschikt om hele dagen op vol vermogen te draaien?
als ze hard genoeg gaan zouden ze deze ook wel bij feesten gebruiken.
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 24-2-2024
Berichten: 138
15-12-2012 21:19

wouter-kbk schreef:

APPLICATIONS
x Convention centers
x Fill speaker for stadia, athletic fields, arenas and race tracks
x Outdoor background music / paging systems
x Theme and amusement parks
x Fairgrounds and rodeos
x Malls, cruise ships, skating rinks
x Swimming pools

deze speakers lijken mij niet geschikt om hele dagen op vol vermogen te draaien?
als ze hard genoeg gaan zouden ze deze ook wel bij feesten gebruiken.
niet geschikt om de hele dag op vol vermogen te draaien, hoe maak jij dat op uit bovengenoemde gebruiksdoelen? Het enige wat Community hier doet is een aantal gebruiksmogelijkheden noemen waar deze speaker speciaal op zn plek is, over het algemeen op plaatsen waar het niet super-droog is. Dat zegt verder niets over al dan niet op vol vermogen kunnen spelen.

Community is een serieuze fabrikant waarvan je de specs er gewoon bij mag pakken om een idee te krijgen van de mogelijkheden van de speaker. Als ik de specs zo lees is het geproduceerde Spl best wel voldoende voor jouw doel.
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
15-12-2012 21:49

Fridge schreef:

wouter-kbk schreef:

APPLICATIONS
x Convention centers
x Fill speaker for stadia, athletic fields, arenas and race tracks
x Outdoor background music / paging systems
x Theme and amusement parks
x Fairgrounds and rodeos
x Malls, cruise ships, skating rinks
x Swimming pools

deze speakers lijken mij niet geschikt om hele dagen op vol vermogen te draaien?
als ze hard genoeg gaan zouden ze deze ook wel bij feesten gebruiken.
niet geschikt om de hele dag op vol vermogen te draaien, hoe maak jij dat op uit bovengenoemde gebruiksdoelen? Het enige wat Community hier doet is een aantal gebruiksmogelijkheden noemen waar deze speaker speciaal op zn plek is, over het algemeen op plaatsen waar het niet super-droog is. Dat zegt verder niets over al dan niet op vol vermogen kunnen spelen.

Community is een serieuze fabrikant waarvan je de specs er gewoon bij mag pakken om een idee te krijgen van de mogelijkheden van de speaker. Als ik de specs zo lees is het geproduceerde Spl best wel voldoende voor jouw doel.
ik bedoelde te zeggen dat het mij lijkt dat deze speakers niet geschikt zijn om te huren voor een feest. als jullie zeggen dat ze voor dit werk zo geschikt zijn, waarom hangen ze in een tentfeest dan niet om de twee meter zon speaker op?
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
16-12-2012 07:14
Praten we hier nu over een feesttent op oorlogssterkte of over een wagen waarbij rondom het geluid goed moet zijn, goed verstaanbaar en lekker klinkend? Dacht dat laatste.
In een feesttent zou je, voor feestnivo, ook wel Community kunnen gebruiken, maar dan de grote broer voor een heel grote hal/tent.
Dit soort speakers wordt onder andere op de Zwarte Cross gebruikt.

Jij vraagt een advies voor jouw toepassing, dat heb ik gegeven, binnen de mogelijkheden die wij zouden hebben de beste oplossing. Ook wij kunnen er 4 dikke toppen op zetten, maar dat geeft niet rondom een mooie spreiding.
En de community's is geen must natuurlijk. Met 8 andere kleine topjes maak je eenzelfde beeld. Maar dan is je waterdichtheid en plaatsing meer een probleem.
Maar jij wil blijkbaar toch een stoer uitziende, discotheek op wielen maken waarbij je rondom de wagen op 4 meter toch +110 dB gaat produceren.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
16-12-2012 15:59
De spreiding wordt met de comunity inderdaad wel beter. Het nadeel is dat wij in onze wagen maar een aantal plekken hebben om de speakers te plaatsen. De speakers moet ook buiten het zicht van het publiek geplaatst worden. Dit is de reden dat de subs onder de wagen geplaatst worden en de toppen boven in de attractie achter het papier maché. Ik denk dat ik genoeg info heb en ik ga er nog even overna denken.
Dj-nspStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-12-2008
Laatste: 21-3-2013
Berichten: 313
16-12-2012 16:21
Heb het niet helemaal gelezen delen er van.
Vind het een beetje appels met peren vergelijken.

Het is puur het luisteren , zelf beoordelen of je het fijn vind klinken.
?Quote?
Tim_VStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-5-2011
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 57
17-12-2012 08:44
Ook wij hebben met onze carnavalswagen deze problemen van plaatsing van de speakers en doorstralen door papier mache. Toch probeer ik elk jaar weer een zoektocht naar gaas/doek te maken om de speakers zo mooi mogelijk weg te werken en zo min mogelijk het geluid in de weg te staan.
Ik snap dan ook de discussie tussen goed geluid, uit het zicht en natuurlijk het prijskaartje.
It's the beat that makes the music!
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
17-12-2012 09:31

Tim_V schreef:

Ook wij hebben met onze carnavalswagen deze problemen van plaatsing van de speakers en doorstralen door papier mache. Toch probeer ik elk jaar weer een zoektocht naar gaas/doek te maken om de speakers zo mooi mogelijk weg te werken en zo min mogelijk het geluid in de weg te staan.
Ik snap dan ook de discussie tussen goed geluid, uit het zicht en natuurlijk het prijskaartje.
ja doek werkt inderdaad het beste. alleen komt dan nog de vraag; welk doek? heb al eens muziek gedraaid waarbij de speakers achter grote doeken geplaatst stonden. in de zaal vroeg men telkens of de muziek harder mocht maar ik werd achter het doek hardstikke doof! het geluid dempte gigantisch.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)