Forum > Geluid

Electrovoice of DB technologies??

(50 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
16-10-2012 20:40
1 x bewerkt. Laatst door Jadjong op 17-10-2012 10:51

dj_stefan schreef:

Waarom moet ik trouwens een andere processor aanschaffen wanneer ik de x array zou aanschaffen? Messchien een domme vraag maar kan dat niet op dezelfde manier als hoe ik mijn rx set aan stuur? Ik gebruik nu uitgangen per kant op de processor één voor hoog en één voor laag.
Om x-array een beetje mooi te laten klinken moet je presets met firfilters gebruiken. Die kan je laden in een netmax of dx46, de dcOne heeft die mogelijkheid niet. Als je nu twee-weg actief werkt zal je om moeten bouwen, x-array is minimaal 3-weg actief, of 4-weg met xds/xsub.
Ik heb 2 subs per kant staan. Er loopt een 2 polige kabel van de versterker naar één van mijn subs en de tweede lus ik gewoon door. Maar dit zal dan wel iets te makkelijk zijn gedacht.
Daar ga je niet mee weg komen, x-array is uitgevoerd met NL8 pluggen.
Over uitbrijden of bij huren heb ik ook wel eens gedacht omdat ik inderdaad te vreden ben over mijn rx set. Maar ik weet niet of het verstandig is om 3 subs per kant op de cp4000s te hangen en twee toppen per kant op de cp3000s, of zal dit voor een enkele keer niet zoveel uit maken.
3x rx118 op een cp4000 kan, dan draait die op 2.7 ohm. De RX 212 top is 4 ohm als je die passief gebruikt, wanneer je er dan twee doorlust op een cp3000 draait deze amp op 2ohm. Naar mijn mening doet de cp-serie het niet zo mooi op alles lager dan 4 ohm, dat merk je vooral het eerste in het hoog.
Op de dc-one heb ik trouwens volgens mij nog een uitgang over waardoor ik wel 3 uitgangen per kant heb die ik gewoon stereo kan gebruiken.
Zie boven.
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
17-10-2012 10:43
Oke, overstappen naar de x array gaat me dus behoorlijk wat kosten, en de rx set uitbrijden door twee subs en twee topen bij te huren of kopen is dus ook nog niet echt aan te raden omdat omder de 4 ohm de versterkers niet mooi klinken.
ik ben trouwens nog wel benieuwd wat die firfilters inhouden, moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb. Als ik toch voor x array zou gaan kiezen kan ik het dan wel aan met mijn oude amps? Ik weet niet wat voor vermogen de speakers hebben. En wanneer ik 3 weg zou draaien red ik het denk ik dan ook niet met 2 amps.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
17-10-2012 11:02

dj_stefan schreef:

Oke, overstappen naar de x array gaat me dus behoorlijk wat kosten, en de rx set uitbrijden door twee subs en twee topen bij te huren of kopen is dus ook nog niet echt aan te raden omdat omder de 4 ohm de versterkers niet mooi klinken.
ik ben trouwens nog wel benieuwd wat die firfilters inhouden, moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van gehoord heb. Als ik toch voor x array zou gaan kiezen kan ik het dan wel aan met mijn oude amps? Ik weet niet wat voor vermogen de speakers hebben. En wanneer ik 3 weg zou draaien red ik het denk ik dan ook niet met 2 amps.
Wat firfilters inhouden kan je vinden met google, maar let erop dat dit je wel wat zondagmiddagen aan leesvoer kost laugh :D
Met je huidige amrack zou je een monostackje met 2x XB, 1x XcN kunnen draaien op vier kanalen. Per kant moet je dan een rackje neerzetten. EV vraagt bij x-array voor zowel sub/lf/mf als hf een amp die 800w op 8ohm produceert. De CP4000 die ju nu hebt produceert ergens tussen de 600w & 900w op 8ohm, voor een XB is dat redelijk. De CP3000 produceert ergens tussen de 450w & 600W, als je die voor een XcN gebruikt is dat ook net aan.

Als je iets wilt opgraden zou ik een extra CP3000 bij kopen. Dan kan je met het huren van extra kasten de toppen over twee versterkers verdelen. Of je maakt de RX212 2-weg actief en stuurt hf/mf/sub apart aan. Dan wordt de top 8ohm op hf/mf en kan je ze makkelijker doorlussen.
Dj_stefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 5-12-2016
Berichten: 145
17-10-2012 13:00
Oke van de x array zie ik dan nog wel even af, om er ook weer een compleet amp rackje bij aan te schaffen word wel erg duur. Maargoed ik heb thuis nog wel een cp2200 deze zou ik eventueel wel op het hoog kunnen doen van de rx212 lijkt me. Moet dat alleen met 4 polige kabels gaan werken en de top iets anders aansluiten maar dat is een kleine moeite.
ik ga er over na denken. Of ik moet gewoon een keer bij huren en kijken wat dat zo doet als ik er 2 subs en 2 toppen bij doorlus.
alles wat je uitgegeven hebt pakt niemand je meer af
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
12-11-2012 10:45
Ik doe zelf bij allround feesten tot 250 man 2 x RX118S op CP3000S en 2 x RX115/75 op CP2200. Als feesten groter worden dan wordt het gewoon 4 x RX118S op CP3000S en 2 of 4 x RX115/75 op CP2200. Werkt uiterst goed. Probleem in jouw situatie is dat een RX212 inderdaad passief al 4 Ohm is.
DjREsound
DbarteldsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-12-2012
Laatste: 24-3-2013
Berichten: 42
13-12-2012 00:20
we hebben het hier over een carnavals wagen.
daar ga je deze setten toch niet op zetten?
ik hoop niet voor je dat je het dan voluit zet dan heb ik medelijden met de mensen daar.
als ik jou was zou ik 1 sub erop doen en een paar toppen meer dan zat...
**Dj** ElectroNoizee**
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
13-12-2012 23:26

dbartelds schreef:

we hebben het hier over een carnavals wagen.
daar ga je deze setten toch niet op zetten?
ik hoop niet voor je dat je het dan voluit zet dan heb ik medelijden met de mensen daar.
als ik jou was zou ik 1 sub erop doen en een paar toppen meer dan zat...
Ooit de optocht in groenlo al eens gezien? Dubbel rx draait daar ook gewoon mee hoor.
Gezien je overige reactie's/posts adviseer ik eerst te lezen en zoeken oo het forum alvorens te posten.
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2052
14-12-2012 07:04
Denk dat de mening over een carnavalsoptocht altijd uiteen blijven lopen.
Ook ik deel de mening dat Carnaval een feestje is, maar velen vinden het een wedstrijd om zo snel mogelijk het gehoor van de toeschouwers te beschadigen.
Kom zelf al jaren in Bergen op Zoom, daar staat vrijwel geen luidspreker op de wagens, alleen live bandjes.
En ook ik deel de mening dat om je wagen goed tot zijn recht te laten komen met muziekondersteuning heb je aan een serie luidsprekers rondom en eventueel 1 subje genoeg.
Maar ik ga ook uit van echt gebouwde wagens en geen kar met luidsprekers zoals op heel veel plaatsen wel het geval is.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Wouter-kbkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2012
Laatste: 8-4-2013
Berichten: 26
14-12-2012 11:03
het gaat niet zomaar om een klein wagentje waar men op staat. het is een grote wagen met grote onderdelen, waar zelfs amper mensen op kunnen staan. de sub's hangen onder de wagen in een frame. deze zullen door al het hout/staal/ papier maché heen moeten dreunen. ook de toppen zullen niet naar het publiek gericht zijn, deze staan 5 meter van de grond geplaatst. wij lopen ten slotte zelf ook rond de wagen en ik heb zelf ook echt geen zin in gehoorschade. het gaat erom dat er rondom gewoon een goede kwaliteit muziek te horen is. geen klein setje dat de hele optocht voluit gedraaid wordt.
mijn vraag was ook niet OF ik zon set op de wagen moet plaatsen maar WELKE
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 31-5-2024
Berichten: 2052
14-12-2012 13:11
In geval van goede verstaanbaarheid moet je rondom community R25 monteren.
Uitstekende kwaliteit en meer dan genoeg volume op goede kwaliteit.
Zet ze om de 5 meter rondom en het werkt prima.
Spreiding is veel belangrijker dan veel vermogen.
Dat laag komt toch wel overal doorheen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)