Forum > Newbie Forum

Thuis Opnamen

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
PetiesCreationsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2011
Laatste: 18-11-2011
Berichten: 2
15-11-2011 17:45
Hey

Ik zoek een set microfoon en benodigheden..
Mijn vriendin is lekker aan het zingen en kan het ook leuk zover ik er verstand van heb
maar ze wil er graag meer mee doen en dat niet perse meteen meedoen aan die progammas op tv..
dus ik zat te denken zou misschien een keer wat nummers op kunnen nemen en kijken wat we daar mee kunnen

Dus mijn vraag..

Welke microfoon is het best om te gebruiken voor thuis om op te nemen op de computer..
* We willen natuurlijk wel goede kwaliteit anders is het nog niet leuk..
en wat voor kabels en of software hebben we dan nodig.. of andere benodigheden

ik hoop dat iemand me kan helpen.. en me email of bericht stuurt of wat achterlaat

Groetjes PetiesCreations
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1593
15-11-2011 20:20
Ik weet niet wat je doel precies is, maar ik begrijp dat je vriendin nog geen podiumervaring heeft?
Dan zou ik daarmee beginnen voordat je gaat investeren in opnameapparatuur. Mijn advies: zoek een bandje dat past kwa genre en ervaring op bijv. de muzikantenbank en doe wat repetitie/podiumervaring op. Om verder te komen is dat het eerste wat nodig is en mogelijk heeft zo'n bandje al voldoende opnameapparatuur.

Als je toch eerst zelf wilt opnemen: neem een (externe) geluidskaart met (xlr) microfooningang en een redelijke microfoon (bijv. Een shure sm58, die kan ze ook op het podium gebruiken en als het niets wordt kun je hem ook redelijk goed weer verkopen). Bijv.
www.new-line.nl/nl/geluidskaarten/esi-u46-xl_34870.htm en
www.new-line.nl/nl/draadgebonden-microfoons/shure-sm58-lce-microfoon_14437.htm. Plus de benodigde kabels en software (audacity = gratis) natuurlijk.
't is maar een hobby...
PetiesCreationsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-11-2011
Laatste: 18-11-2011
Berichten: 2
15-11-2011 20:46

PvG schreef:

Ik weet niet wat je doel precies is, maar ik begrijp dat je vriendin nog geen podiumervaring heeft?
Dan zou ik daarmee beginnen voordat je gaat investeren in opnameapparatuur. Mijn advies: zoek een bandje dat past kwa genre en ervaring op bijv. de muzikantenbank en doe wat repetitie/podiumervaring op. Om verder te komen is dat het eerste wat nodig is en mogelijk heeft zo'n bandje al voldoende opnameapparatuur.
Hey Dankje voor de informatie..

en heel veel podium ervaring niet wel op verjaardagen paar keer gezongen paar nummers en paar karaoke barren..
ze had al is een kortings ding gevonden op internet zodat je bij iemand een cd kan opnemen bij iemand voor een redelijk prijsje..
maar ze vind het leuk om te zingen en ze wil graag wat dingen proberen dus heb zo iets van...
nou als je het dan op kan nemen en dan kunnen we kijken waar ze op moet letten..
en eventueel achtergrond muziek bij doen of wat dan ook...
maar ik weet niet waar ik op moet letten bij een microfoon..
en wat ik nodig heb om die zang op te nemen voor de rest ben ik zelf heel creatief met een computer en alles er om heen
alleen dat deel niet hahaha..
dus bedankt voor de informatie .. en als je nog wat te binnen schiet hoor ik het graag
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
21-11-2011 15:58
Thuis opnemen is al snel studio opnamen maken... en als je ervaring nog minimaal is, is een studio opname meestal de eerste keer vooral heel leerzaam. Iemand die meteen een release of een ander succes in de wacht sleept na een eerste opname heb ik nog maar 2 keer meegemaakt. Ik heb geregeld zangers en zangeressen in de studio. Opname omstandigheden zijn prima (niet het ultiem haalbare, maar releasewaardig). Ik neem aan dat ze haar stem op een orkestband wil hebben? Je hebt hierin goede studio's en verdomd slechte! Alles vaak in financiele verhouding. Vergeet niet dat nogal veel mensen denken dat ze kunnen zingen, totdat ze uit de studio komen en merken dat de diamant nogal ruw is. Daarna heb je twee slagen volk: meteen stoppen of doorknokken.
DjREsound
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 384
26-11-2011 15:21
Je zou kunnen beginnen met een USB condensator microfoon. Voorbeeld van een kant-en-klaar oplossing. Daarna kun je altijd nog verder kijken als je hogere eisen stelt aan de kwaliteit.

Gr. Daniel
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 160
26-11-2011 15:28
stap eens naar een muziekschool. Die kunnen je vast veel vertellen en gelijk wat zangtechniek leren. Je stem heel houden is een eerste vereiste. Je merkt het bij de TVOH ook. De meeste zangers en zangeressen zien er leuk uit. Maar zodra er echt gezongen moet worden vallen er diverse door de mand. Talenten met een stem als bijv. Aretha Franklin zijn zeldzaam.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
Dj-dStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2005
Laatste: 3-10-2019
Berichten: 375
27-11-2011 19:00
Je zou ook eens kunnen kijken naar de M-Audio Vocal Studio.

Ik heb nog een setje liggen welke ik niet meer gebruik..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)