Forum > Geluid

Advies bij eerste EV RX set

(288 reacties. Pagina 4 van 29)
Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
6-10-2011 11:44
Leuk, maar ook lastig! best een belangrijke keuze voor de toekomst. Zeker aangezien het maar hobby is...

Iemand beveelde mij Dynacord XA-2 aan... maar hij deed met name bandjes uitversterken. Dit lijkt mij niet zo'n handzame set om in je eentje mee te slepen of niet? Bovendien zit hier volgens mij stof aan de buitenzijde en dat verafschuw ik (i.v.m. bier etc. dat er lekker in gaat zitten).
DjREsound
Dj-BpmStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2006
Laatste: 2-10-2013
Berichten: 71
6-10-2011 13:17
Ik draai de laatste tijd steeds vaker met de rcf tt (toppen) met hieronder de rcf 8002 en moet eerlijk zeggen dat ik dit echt heerlijk vind klinken! Heb zowel de de 8 inch als 12 inch actieve toppen gehoord en kan je deze echt aanraden!

Mocht je de mogelijkheid hebben zal ik deze toch echt een keer gaan beluisteren bij de dealer!
OVmusic drive-in shows
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
6-10-2011 15:56

DjREsound schreef:

Leuk, maar ook lastig! best een belangrijke keuze voor de toekomst. Zeker aangezien het maar hobby is...

Iemand beveelde mij Dynacord XA-2 aan... maar hij deed met name bandjes uitversterken. Dit lijkt mij niet zo'n handzame set om in je eentje mee te slepen of niet? Bovendien zit hier volgens mij stof aan de buitenzijde en dat verafschuw ik (i.v.m. bier etc. dat er lekker in gaat zitten).
XA-2 is opzich een leuk systeem, maar niet echt modulair.
Je kunt dus niet alleen 1 top met 1 subje meenemen maar alleen de volledige set.

De rx115 optie is ook best een leuke hoor. 115 kan je gewoon op een paaltje zetten, wel een beetje zwaar alleen misschien.
En moet het toch wat groter, 2 subs op elkaar en daar de 115 top op die dan ook mooi op de goede hoogte staat.
Alleen de dx38 is een beetje achterhaald vind ik, die zou ik dus dan vervangen door een dc-one of dx-46...
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
6-10-2011 16:14
Ik heb het 15" topjes op paaltjes tillen wel gehad met mijn 30 jaar... ahum ahum, proest proest... Dat doe ik nu ook vaak en dat gaat toch vanzelf een keer fout denk ik. Ik neem zelfs liever een kastje extra mee om het gewoon te stapelen i.p.v. tussenpaaltjes te gebruiken.

Past de RX212 trouwens goed op de RX118S bij vervoer op wielen achterop de baskast? En blijft de stack netjes staan bij veel trillen? Ik span nu namelijk altijd de speakers aan elkaar via de handvatten (ook fijn bij houten stuitervloertjes). Dit is echter niet mogelijk bij de RX handvatten volgens mij. Iemand hier ervaring mee?
DjREsound
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
6-10-2011 18:33
1 x bewerkt. Laatst door Hugoov op 6-10-2011 19:28
Je hebt nu 4 subs en 4 toppen als ik het goed heb. In welke configuraties gebruik je dit? Welke feestjes neem je wat mee?

Neem je ook alleen topkasten mee? of altijd subs?

Hoeveel waarde hecht je aan het bijhuren? Als je voor het zelfde geld meer output kunt realiseren hoef je nog minder vaak in te huren....

edit: nog een vraag: Gebruik je wel eens meerdere systemen op hetzelfde moment?
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
6-10-2011 19:12

DjREsound schreef:

Past de RX212 trouwens goed op de RX118S bij vervoer op wielen achterop de baskast? En blijft de stack netjes staan bij veel trillen? Ik span nu namelijk altijd de speakers aan elkaar via de handvatten (ook fijn bij houten stuitervloertjes). Dit is echter niet mogelijk bij de RX handvatten volgens mij. Iemand hier ervaring mee?
Rx 212 is iets langer dan de 118s, maar ik vervoer ze vaak inderdaad op de grill van de 118s en dat gaat prima.
Stack blijft goed staan hoor, ik gebruik in sommige gevallen een zwarte eindloze spanband die ik omheen trek.
Dan gaat het helemaal nergens meer heen.
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
6-10-2011 20:33

Hugoov schreef:

Je hebt nu 4 subs en 4 toppen als ik het goed heb. In welke configuraties gebruik je dit? Welke feestjes neem je wat mee?
Neem je ook alleen topkasten mee? of altijd subs?
Hoeveel waarde hecht je aan het bijhuren? Als je voor het zelfde geld meer output kunt realiseren hoef je nog minder vaak in te huren....
edit: nog een vraag: Gebruik je wel eens meerdere systemen op hetzelfde moment?
Nu heb ik 4 subs 15 inch, 4 toppen 12 inch en 4 toppen 15 inch foto. In alle configuraties te gebruiken wat je maar kan verzinnen. Ik neem voor feesten sowieso altijd subs mee, afhankelijk van de grootte 2 of 4. Voor achtergrondmuziek of spraak neem ik standaarden mee met tops. Bij huren is nu nog niet echt vaak nodig, maar wellicht wel ooit in de toekomst. Ik merk gewoon dat mijn feesten gemiddeld steeds groter worden.

Meerdere systemen? Hoe bedoel je dat? Gelijktijdig meerdere sets komt wel eens voor, maar ik wil sowieso denk ik een deel van de AX's zelf houden voor meer sets weg te zetten of om neer te zetten in locaties waar mijn spullen een verhoogd risico hebben op schade (buiten, biergooifeesten etc.). Tevens zijn de AX12's ook wel handig als Dj monitors of op 4 standaarden voor spraakversterking. Die wil ik dus sowieso houden. Ik zat al te denken om misschien 2 volledige sets subs met 15inch toppen weg te doen dan, compleet met wielen, kabels, versterkers etc... Maar ben er nog niet uit.
DjREsound
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
6-10-2011 20:35

partyfish schreef:

DjREsound schreef:

Past de RX212 trouwens goed op de RX118S bij vervoer op wielen achterop de baskast? En blijft de stack netjes staan bij veel trillen? Ik span nu namelijk altijd de speakers aan elkaar via de handvatten (ook fijn bij houten stuitervloertjes). Dit is echter niet mogelijk bij de RX handvatten volgens mij. Iemand hier ervaring mee?
Rx 212 is iets langer dan de 118s, maar ik vervoer ze vaak inderdaad op de grill van de 118s en dat gaat prima.
Stack blijft goed staan hoor, ik gebruik in sommige gevallen een zwarte eindloze spanband die ik omheen trek.
Dan gaat het helemaal nergens meer heen.
Ok, thanks voor de info. Sowieso laat ik er meteen hoezen omheen maken denk ik. Dan kan het sowieso geen kwaad. Handige van mijn huidige set is echter dat ik die met top er op in de kar rijd, wielen op slot en er gebeurd niets mee. Bij de EV RX zal ik de toppen wel even er af moeten halen denk ik.
DjREsound
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-10-2011 21:52
Als ik een grotere set huur (meer dan 300 man, daaronder doe ik met mijn HK Actor DX) is dat meestal ook EV RX. Is gewoon het makkelijkste te krijgen, klinkt prima en gaat behoorlijk hard, maar er zijn wel systemen met beter geluid. JBL VRX klinkt erg lekker, D&B Q7 is ook erg mooi en beiden zijn bovendien lekker compact.

TW Audio schijnt ook erg goed te zijn, ook heerlijk compact maar wel erg duur.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
7-10-2011 07:45

DjREsound schreef:

Op een gegeven moment komt de tijd dat je een wat meer volwassen drive-in wil neerzetten. Die tijd is voor mij nu aangebroken. Voorheen (nu dus) draaide ik op een DAP AX set, 4x AX15b, 4 x AX-15 en 4 x AX-12. Dit doet het allemaal prima en geeft met name veel flexibiliteit in opstelling, maar heeft gewoon niet genoeg "headroom" op de grotere feesten. Voor een discoshows van 50 tot 200 man is het prima spul, maar bij 250-300 man of meer zit ik tegen de limiet aan. Niemand die het wat kan schelen want het klinkt niet slecht, maar ik wil gewoon de luxe hebben om over de muziek heen te kunnen praten. Na veel lezen, kijken, luisteren etc. is mijn voorlopige keuze gevallen op een Electrovoice RX set met de volgende onderdelen:
Waarom kijk je ook niet even naar de X-series van DAP, soort van upgrade tov je huidige set? Met bv 4x X18B en 4x X12T en fatsoenlijke versterking draai je gemakkelijk feesten van 300 man. Voor de kleine setjes neem je dan enkel 1 basje en 1 topje per kant mee, even flexibel als je huidige set.

EV RX is natuurlijk een hogere klasse, kwaliteit zal ietsje beter zijn, geluidsdruk van 4xRX118 en 2xRX212 zal niet veel meer zijn als die van 4 X18B's en 4 X12T. Draai voor de grap eens een RX212 open en vergelijk het passief scheidingsfilter met deze van een X12T, dan wordt je niet vrolijk als je de prijs van de EV in het achterhoofd houdt...

Ik vind dat je bij EV veel betaalt voor het logo wat er op staat, en uit je verhaal maak ik op dat je geen feesten gaat doen waar je eisen qua merken moet invullen...
Ik ga niet zeggen dat de DAP set beter is of zo, maar prijs/kwaliteit steekt hij wel met kop en schouders boven de EV uit (tenzij je natuurlijk tweedehands een goede prijs kan scoren)

Voor de rest wordt er ook D&B, TW audio en dergelijke vernoemd... liggen behoorlijk boven budget denk ik, 1 basje + 1 topje per kant + versterking zit je bij deze merken rond de 15-20.000€ ex btw.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)