Forum > Algemeen Forum

Waar vervoeren jullie de drive in mee?

(2184 reacties. Pagina 170 van 219)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
29-5-2011 23:19
Blij dat ik mijn C gehaald heb (in België) voor het duur werd laugh :D Was paar weken terug aan het kijken voor CE en ik zag dat ze in België inmiddels ook begonnen zijn aan het invoeren van chauffeursdiploma's etc.

Verder wel eens met Pieter dat een C wagen zooooveel makkelijker is dan een gewone 3.5T versie (vooral die met bak dan) overvol proppen. Alleen als als je gaat kijken naar de tijd die je met laden bespaart.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
31-5-2011 17:27
Iemand tips om je lading een beetje netjes in de bus vast te zetten?
Dus een soort van systeem met spanbanden ofzo hiervoor.
VincentsmeetsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-3-2011
Laatste: 18-3-2016
Berichten: 133
31-5-2011 18:45

partyfish schreef:

Iemand tips om je lading een beetje netjes in de bus vast te zetten?
Dus een soort van systeem met spanbanden ofzo hiervoor.
Haken of ogen aan de binnenkant van de bus bevestigen, en dan met wat spanbanden vast sjorren.
OnnogeelenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-4-2005
Laatste: 3-4-2018
Berichten: 155
31-5-2011 19:10
Wij hebben een stalen strip aan beide zijden van de bus gemaakt, waar speciale spanbanden ingehaakt kunnen worden. Hebt geen last van uitstekende delen, en spanband kan overal bevestigd worden. Als je dit met haken gaat doen moet je er veel inschroeven, en ze steken allemaal uit.
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
31-5-2011 19:32
Inderdaad, gewoon 3 spanrails monteren aan de 3 zijkanten. Rails zijn los te koop bij een carroseriebedrijf (zit bv in Heeze) en vrij eenvoudig zelf te monteren.
Maar dat is MIJN mening...
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 1593
31-5-2011 19:46
Er is ook een systeem met ronde gaten waar (naast spanbanden ook) stangen in kunnen. Kan ook handig zijn....
't is maar een hobby...
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
31-5-2011 19:53
Dat is makkelijk als je alles op pallets van gelijke grote hebt maar niet in onze business waarin je nooit in rechte lijnen laad en vaak dingen tegen de kant wilt spannen. Kan me ook niet voorstellen dat ze die stangen ook in de maat van een busje hebben.
Maar dat is MIJN mening...
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 13-6-2024
Berichten: 1593
31-5-2011 20:55
Zeg nooit "nooit"... Mijn 4 subs en 4 toppen zijn allemaal ~60cm breed en 80-90cm hoog --> dat leidt bij mij tot een perfect rechte (2x60cm naast elkaar) belading in de aanhanger (125cm breed). Spanbanden zijn dan minder handig, dus het KAN handig zijn (afhankelijk van je kisten).

Ik weet niet of ze er ook in een bus afmetingen zijn.
't is maar een hobby...
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
31-5-2011 22:05
ook ik spreek het zeker tegen dat de ronde versie voor buizen niet handig is.
Sterker nog deze buizen worden hier met regelmaat gebruikt.

op deze foto zie je er achter in een zitten en nog net een randje van de voorste stang.
boven aan de foto. (foto is al van enkele jaren geleden)
Laat deze afstand nu net de maat zijn van een T4 met haken eraan wink ;)
Zo hang ik er gemakkelijk 6 naast elkaar. indien nodig met wat moeite 7.

Ook gebruik(te) komt tegen woordig niet meer heel veel voor. de buizen in de tweede rail.
Zitten er totaal 3 in de aanhanger. 2 volledige lengte twee tot halverwegen.
Afstand tussen rail steeds 60cm. tweede rail dus op 120 cm.
Daar plaats ik een stang waardoor als ik ga stappelen en moet remmen alles blijft staan.
en niet de parren in de verdrukking duwt. laugh :D .

nadeel inderdaad dat je ze ergens omheen kunt trekken.
ander nadeel is dat je de ronde versie er een stukje in moet draaien, waardoor als je het straks om een case wilt trekken je soms een gat verder moet pakken omdat je de draai niet kunt maken. dit is bij de rechter gaten niet het geval.

alles heeft zo zijn voor en nadelen laugh :D
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 9-6-2024
Berichten: 387
1-6-2011 22:03
Op het gebied van laden en vastzetten heeft het veel te maken met hoe je rijd op dat moment. Als ik truss karren vervoer die allemaal netjes vast staan met een spanband rij ik "ruiger" dan dat ik allemaal kisten vervoer wat allemaal gestuwd op elkaar staan dan rij ik veel rustiger.

Geldt uiteraard alleen voor binnenlands vervoer.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)