Forum > Geluid

Welke componenten zitten erin TSA C-115N

(27 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
FridgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-7-2003
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 138
11-12-2010 11:40

HR Sound schreef:

Voor degene die dit wel vinden, hou het volgende in je achterhoofd; de bandbreedte voor radio loopt zelfs maar door tot 15Khz en om nou te zeggen dat je daar het hoog in mist??? Niet echt....
hum. In een FM signaal mis ik toch zeker wel tophoog...
Ben het er overigens mee eens dat ik bij afval boven 17khz niet echt verwacht dat dat storend is voor de meeste toepassingen.
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 390
11-12-2010 18:16
Off topic, zou het ook kunnen zijn dat het tophoog uit een FM signaal is gefilterd door de soundprocessors van tegenwoordig? Ik ken zenders die zonder processing de lucht in gaan en deze klinken dus wel goed, en hier mis je dus geen tophoog...
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
12-12-2010 22:36
Is 1200HZ niet behoorlijk laag?

Zou het niet interessant zijn om een C115N met origineel filter te vergelijken met eentje die zowel low als High driver filtert? en dan op een 2000Hz?
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
13-12-2010 11:56

Hugoov schreef:

Is 1200HZ niet behoorlijk laag?

Zou het niet interessant zijn om een C115N met origineel filter te vergelijken met eentje die zowel low als High driver filtert? en dan op een 2000Hz?
Of 1200Hz niet laag is??? Ja en nee.... Ja, omdat je het niet zou verwachten, nee omdat hij al vanaf lager ingezet mag worden volgens specificatie.

Ik heb trouwens ge-experimenteerd met diverse filters, gewoon omdat ik het wou weten wat het dan deed. Eerst passief; Ik heb hier een filter van eminence voor gebruikt, gewoon omdat ik die had liggen.... de PX2 1.6 en de PX2 3.5 en beide vond ik niet lekker klinken, mistte dan ook wat echt wat aan het mid en midlaag... het klonk rommelig en zeker niet fris (ja, leg het maar eens uit hoe zoiets klinkt). Later ben ik twee-weg actief aan gaan sturen en ook hier vond ik het niet zo lekker klinken als het origineel...

Ik geef toe dat bovenstaande testjes subjectief zijn, beperkt door de ruimte waarin het gedaan is. Toch kan ik mijn gehoor wel als referentie gebruiken omdat ik weet hoe de kasten klinken maar realiseer me dat mijn voorkeur niet de voorkeur van een ander hoeft te zijn....
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
18-2-2011 15:13
Ik moet binnenkort 4 van deze toppen icm 4 TSE subs op een carnavalswagen gaan zetten.

2 subs en 1 top per kant, en de andere 2 toppen elders op de wagen.

Mijn vraag is aan andere eigenaren van de PR reeks: hebben jullie meerdere handvaten er zelf in gezet? met alleen het standaard leren dingetje aan de bovenkant zijn ze bijna onhandelbaar.... dit is toch geen installatiereeks ofzo?
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
18-2-2011 19:36

Hugoov schreef:

Ik moet binnenkort 4 van deze toppen icm 4 TSE subs op een carnavalswagen gaan zetten.

2 subs en 1 top per kant, en de andere 2 toppen elders op de wagen.

Mijn vraag is aan andere eigenaren van de PR reeks: hebben jullie meerdere handvaten er zelf in gezet? met alleen het standaard leren dingetje aan de bovenkant zijn ze bijna onhandelbaar.... dit is toch geen installatiereeks ofzo?
Ik heb ze zelf nog nooit boven de TSE subs gehad, dus ben wel benieuwd hoe jij deze combi vond presteren, dus leuk als je je ervaringen post later.

Bij mij is het geen leer, maar rubber-/ kunststofachtig materiaal. De handvatten, zoals al in een eerdere post te lezen, zijn niet echt profi vind ik. Gelukkig doet het geen afbreuk aan de kwaliteit van het geluid wink ;) wink ;) . Je hebt er overigens meerdere soorten voor. Redelijk soepele, zonder versteviging en wat stuggere met versteviging. De laatste hoort op de C115N en degene zonder op de C-112.
Ik heb er geen andere handvatten op zit, de kast is inderdaad lastig te tillen aan het handvat, mede door het gewicht van de kast en de hoogte. Ik pak de kast meestal gewoon met mijn handen aan de zijkanten vast....
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
22-2-2011 15:47
Gisteravond even bezig geweest met het afstellen van de Driverack voor deze combinatie.
Het klinkt super! ik laat de subs beginnen bij 47,5hz tot 118hz BW24 en de toppen 118hz tot >
Verder boost ik de subs +7dB bij 63Hz en haal ik er bij 125hz -2dB af. De 63Hz dreun zijn de hybrides echt enorm goed in shocked 8O

Precieze afstellen in verhouding tussen subs en toppen kan ik pas op lokatie doen, een carnavalswagen. 2 Stacks van 2subs en 1 top voorop de wagen en 2 toppen "los" achterop de wagen.

Versterking:
Vision 2400 (2x1350 watt RMS bij 4 ohm voor de toppen)
Vision 3500 (2x1920 watt RMS bij 4 ohm voor de bassen)
Processing= DBX driverack
(misschien "aardig wat" voor de toppen maar de amp clipt niet en ze spelen vanaf 118Hz)

Heb nog even wat foto's gemaakt, zoals te zien heeft mijn compagnon DJ BPM ze mooi opgeknapt! laugh :D

Foto's:
Mijn Album, handig?

oja; betreft het vastsjorren van de toppen, ik gebruik een "pro"spanband van een 6-7cm breed en gewoon over de breedte gaat het geen kant op.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
22-2-2011 17:48
he hugo die dingen heb ik ook eens gehad, 4 stuks maar dan in de 12" uitvoering en de eerste kleur van TSA, grijs blauw.

Ik vond het niet wat, maar volgens mij was er ook aan gesleuteld. Zat nauwelijks iets van een filter in.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
22-2-2011 18:13

Watt-Xtra schreef:

he hugo die dingen heb ik ook eens gehad, 4 stuks maar dan in de 12" uitvoering en de eerste kleur van TSA, grijs blauw.

Ik vond het niet wat, maar volgens mij was er ook aan gesleuteld. Zat nauwelijks iets van een filter in.
Zoals eerder in het topic te lezen hoort de laagdriver ook een fullrange signaal te krijgen en is het filter alleen voor de hoogdriver.
Logisch klinkt het niet, ik zou zeggen: Elk component z'n eigen werkgebied zodat de energie in dat deel gestoken kan worden. De middriver heeft blijkbaar geen problemen met hogere frequenties, ik denk dat de keuze hiervoor gemaakt is zodat de overgang van Mid naar High beter verloopt...

De kasten die hier staan zijn ook grijs met iets blauw, alleen heeft Mike ze geschilderd. De klank is prima naar mijn mening, maar eerlijk is eerlijk, we hebben ze pas 1 keer gebruikt on the road bij een disco show. Na het carnavalsweekend weet ik meer.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
24-2-2011 11:43

Watt-Xtra schreef:

he hugo die dingen heb ik ook eens gehad, 4 stuks maar dan in de 12" uitvoering en de eerste kleur van TSA, grijs blauw.

Ik vond het niet wat, maar volgens mij was er ook aan gesleuteld. Zat nauwelijks iets van een filter in.
De C-112 heb ik ook en gebruik ik incidenteel voor monitoring, en klinken bijzonder netjes en clean, maar ik gebruik ze wel met de originele processor. Zelfs boven een dubbel 18 inch bas gaan deze kleine jongens goed mee!!

Hugoov schreef:

Gisteravond even bezig geweest met het afstellen van de Driverack voor deze combinatie.
Het klinkt super! ik laat de subs beginnen bij 47,5hz tot 118hz BW24 en de toppen 118hz tot >
Verder boost ik de subs +7dB bij 63Hz en haal ik er bij 125hz -2dB af. De 63Hz dreun zijn de hybrides echt enorm goed in shocked 8O

Versterking:
Vision 2400 (2x1350 watt RMS bij 4 ohm voor de toppen)
Vision 3500 (2x1920 watt RMS bij 4 ohm voor de bassen)
Processing= DBX driverack
(misschien "aardig wat" voor de toppen maar de amp clipt niet en ze spelen vanaf 118Hz)

Heb nog even wat foto's gemaakt, zoals te zien heeft mijn compagnon DJ BPM ze mooi opgeknapt! laugh :D
Tops zien er weer netjes uit!!! Even een vraagje over het opknappen, kun je eens vragen wat en hoe hij dit gedaan heeft? Bij mij zijn ze nog de originele kleur, maar denk erover om deze ook zwart te maken.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)