Forum > Licht

showtec LED powerbrick -> kabels?

(22 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
9-3-2010 17:30

JeroenVDV schreef:

Hebben de bricks dan ook een eigen nummertje op de behuizing staan? Of schuiven die bricks zelf ook het "DMX"-signaal 48 kanalen op bij hun uitgang?
De bricks hebben geen nummers op de behuizing staan, in willekeurige volgorde reageert vanaf de controller gezien de eerste brick op kanaal 1 t/m 12 een de volgende brick op 13 t/m 24 enzovoorts enzovoorts, ze doen intern dus iets waardoor het startadres automatisch met 12 verhoogd wordt. en ja, het stuursignaal is gewoon DMX
Lost in Music
Berghs eventsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2009
Laatste: 19-10-2017
Berichten: 147
11-11-2010 20:10
Ik heb laatst een partij spullen overgenomen.
Hier zat ook een power brick set bij.
Deze is echter ook zonder kabels en controller.
De 4-polige kabel maken is niet zon probleem.
Ik heb hier nog een 48 volt voeding liggen die toereikend zou moeten zijn voor de set (dus alle 4 de bricks).
Kan ik deze brick's rechtstreeks aan de dmx hangen en heeft dan iemand de indeling voor me (dus wat op welke pin moet bij de bekabeling)?
RobertoalStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2005
Laatste: 21-10-2011
Berichten: 224
14-11-2010 00:30
Uit het hoofd weet ik de pin-out niet, als je het kastje open trekt kan je de kabels wel eenvoudig volgen.
De print die ook het fannetje aan stuurt is de voeding, op de kabels die vanuit de xlr connectoren komen, staat dan ook 48v. makkelijk te controleren.
Om zo'n brickje open te halen hoef je maar 1 kant open te schroeven (4 schoefjes) dan kan je de 2 delen eruit trekken. Dit kan erg zwaar gaan als er meuk in de gleufjes zitten.
Probeer het wel met beleid te doen, als je het ene deel sneller eruit trekt dan de ander komen de kabels onder (mechanische razz :p )spanning te staan.

Dikke kans dat de helft het niet doet. Is dit het geval check dan de elco;s in de buurt van het 'fan' stuurgedeelte. die zijn vrijwel altijd stuk (van de =/- 45 die we hebben hebben ze het ALLEMAAL shocked 8O, na het vervangen doen ze het nu al een 50tal uren helemaal prima )

Als je onderdelen nodig hebt, voedingen heb ik er maar 1 of 2, werkende LED panelen dan wel en stuk of 10. Ook heb ik een aantal voedingen die geen dmx uitsturen, 48v wel.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)