Forum > Zelfbouw Speakers

subwoofer max 220 euro

(33 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
3-7-2010 12:36
1 x bewerkt. Laatst door Voltcontrol op 3-7-2010 12:40
Vraag me (naast de eerder geplaatste kanttekeningen) af of je een actieve crossover en extra versterker in je bezit hebt. Heb je nl nodig om deze kast aan te sturen tenzij je ook nog een passief filter (wat sowieso niet 'the way to go' is) in de kast wil plaatsen.

Als je echt op zoek bent naar plannen, er zijn ergenoeg te vinden...
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
3-7-2010 12:39

sam105 schreef:

... en de -3 dB frequentie in je achterhiifd kun je de inhoud van de kast en de tuning frequentie al bepalen. Ga er van uit dat de frontbaffle 2 a 3 cm verder naar achteren geplaatst zit...
Dit is voor mij geheimtaal...

Draait WinISD opp. Op Apple? Zo niet dan kan ik er ook niks mee.

Mvg sam
Inhoud is geen geheimtaal, is nog altijd groep 8 rekenwerk.
Tunig frequentie wel, maar daarvoor is WinISD, wat ook in het sticky topic goed beschreven staat.

Apple - =>, VitualBox (freeware, GNU). Draait ook o.a. op Apple en Linux. Vervolgens Windows 2000 of Windows XP op installeren. Hierna werkt WinISD ook prima op.

TCMC
VoltcontrolStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2005
Laatste: 29-11-2011
Berichten: 465
3-7-2010 12:41
Hoeft niet eens iets te installeren, voor een indicatie kun je ook terecht op ISDonline.

Magoed, als je percee zelf moet bouwen zonder inzicht in parameters (tel ik mezelf ook nog een beetje onder, daar niet van), zou ik een voorgebakken plan volgen.
Thinkpads are Star Wars, Macs are Star Trek.
Sam105Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2010
Laatste: 18-9-2010
Berichten: 11
3-7-2010 13:40

voltcontrol schreef:

Vraag me (naast de eerder geplaatste kanttekeningen) af of je een actieve crossover en extra versterker in je bezit hebt. Heb je nl nodig om deze kast aan te sturen tenzij je ook nog een passief filter (wat sowieso niet 'the way to go' is) in de kast wil plaatsen.
dit ga ik natuurlijk nog kopen...

voltcontrol schreef:

Magoed, als je percee zelf moet bouwen zonder inzicht in parameters (tel ik mezelf ook nog een beetje onder, daar niet van), zou ik een voorgebakken plan volgen.
dit is ook helemaal wat ik wil,
alleen er zijn zoveel voorgebakken planen dat ik niet weet welke ik wil,
eentje voor onder de X 12...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)