Musicasions Beurs op 6 en 7 februari
(38 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
DJJPCKStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 21-8-2008 Laatste: 21-3-2019 Berichten: 82 | 6-2-2010 15:54 |
Ben vanmorgen even geweest. Het percentage tussen "Licht en Geluid" en "muzikanten" was ongeveer even hoog. Er waren relatief weinig mensen, bij sommige stands lagen enkel c/d merken en bij sommige andere kramen enkel troep. Er stonden een stuk of 4 kraampjes die voor mij interessant waren meer niet, terwijl er 50 stonden. Heb 5 lijmklemmen gekocht voor m'n backdrop en wat xlr kabels van Dap (X-kaliber). Kortom niet echt een aanrader..... Toen ik er was zag ik dat het gister al was begonnen terwijl dat niet op de site stond.. Misschien waren er toen nog wel interessante spullen, is er toen iemand geweest??? Kortom: niet echt een aanrader Groeten, Jan-Paul | |
SpeakerfreakStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-10-2002 Laatste: 1-12-2017 Berichten: 1913 | 6-2-2010 16:38 |
Ben vanmiddag ook ff langs geweest, was ff zoeken tussen al die kraampjes met die verschrikkelijke troep! Was erg rustig en niet bepaald veel standjes, maar was leuk om ff een rondje te lopen. | |
CompanionStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 30-10-2004 Laatste: 11-3-2022 Berichten: 183 | 6-2-2010 16:42 |
Ik ben er vanmorgen ook geweest en heb prettig kennis gemaakt met de organisator. Opzet is anders dan de PA-markt en heeft een hoger "feestje" gehalte. Dat zal dan waarschijnlijk komen door de bands die gaan optreden. Verder was het erg rustig en ik ving ook berichten op dat er vrijdag al gehandeld was. De organisator (RENA Productions) heeft wel veel werk gemaakt van de aankleding van de hal met vele meters truss en tientallen LED spots, het live podium en het geluid daarbij. Er staan stands bij met inderdaad muziekinstrumenten, (gitaar, saxofoon, trompet) zowel gebruikt als heel erg netjes (nieuw ?) Hetzelfde geldt ook voor de geluids- en lichtapparatuur die in de verschillende stands wordt aangeboden. Wel twee mooie kleine kabelkisten met uitneembare binnenkist (Boris Case) kunnen scoren bij een standhouder die ook op de PA-markt zal komen met redelijk wat kisten. Was wel weer wat lastiger om de trappen mee af te komen, want daar is nog even geen rekening mee gehouden. Voor de één zal het de moeite waard zijn, een ander zal het niet zo vinden. Voor € 3,00 entree hoef je het niet te laten. Wel even rekening houden met het feit dat je direct naast de Darling Market € 5,00 parkeergeld moet betalen, terwijl er in de directe omgeving volop gratis geparkeerd kan worden. Ook niet in de lange rij gaan staan die er staat voor de CREA beurs. Er is een aparte kassa voor de MUSICASIONS beurs. | |
Op naar de volgende beurs... | |
Dj JoeriStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2005 Laatste: 24-2-2013 Berichten: 177 | 6-2-2010 20:43 |
Zo wij zijn ook weer terug gekomen vanuit Rijswijk. De eerste dag voor ons was toch prima bevallen. Het was er inderdaad redelijk rustig(Denk een mannetje of 300? totaal geweest vandaag), maar de sfeer was er zeker niet minderom! Regelmatig toch een praatje gemaakt met wat collega's en ook nog wel wat gekocht en verkocht. Het is er inderdaad niet zo uitgebreid als de Pa markt, maar opzich zijn er toch wel aardig wat koopjes te vinden. Morgen nemen wij in ieder geval weer een auto vol met spullen mee om de stand een beetje aan te vullen, hopende dat het nog wat drukker wordt. Is er iemand nog van plan om morgen even langs te komen? Er is naar mijn mening nog wel wat leuks te verkrijgen! | |
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest | |
GanzzStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 7-7-2005 Laatste: 27-4-2015 Berichten: 356 | 6-2-2010 21:53 |
Ik kom morgen even een kijkje nemen. | |
4PRO8001AS + RCF322A | CDJ1000MKII | DJM600 | CMX3000 | Gezocht Dateq HPA-series (250,400,600,800 of 1000) versterkers en crossovers | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 7-2-2010 17:47 |
Vandaag toch maar even naar de beurs geweest. * Opzet: super, mooie ruime gangpaden en keurige hal met perfecte verlichting. * Locatie: makkelijk te bereiken met de auto, maar ook de bus en de tram stopten voor de deur * Koffie: vers, heet en sterk genoeg * Het aanbod: was gevarieerd, van meuk tot leuk. * Standhouders: veel te weinig de organisatie verdienden meer standhouders, zeker gezien de lage standplaatsgelden! * Enthousiasme: van organisatie en standhouders was uitstekend * Leuke extra Live Muziek: was ook nog van een aardig niveau Ondanks de weinige bezoekers hadden ze er zelfs de tweede dag nog best zin in. Leuke gesprekken gehad met diverse standhouders. De handel varieerde, van nieuw tot sloop en dat gold ook voor de prijzen. Veel prima aanbiedingen, sommige standhouders waren met hun spullen wat aan de prijs, maar anderen weer spotgoedkoop. Paar dingetjes gekocht. En men was zeer behulpzaam voor het laden, want je auto staat daar over het algemeen wel wat verder van de deur, maar voor laden mocht je achter het gebouw rijden en bij de laaddeur even rustig de boel inladen. Men hielp zelfs bij het laden en vervoeren in de hal Kortom ik heb me een paar uur prima vermaakt. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 8-2-2010 18:38 |
Tom schreef: * Standhouders: veel te weinig de organisatie verdienden meer standhouders, zeker gezien de lage standplaatsgelden!Ondanks de weinige bezoekers hadden ze er zelfs de tweede dag nog best zin in. Maar, waarom verdiende de organisatie meer? Blijkbaar schortte het aan marketing/promotie van de organisatie.. | |
Light Image | |
JurrieStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 5-4-2003 Laatste: 4-1-2024 Berichten: 620 | 8-2-2010 21:11 |
Bovendien een erg ongelukkige timing zo tussen een grote beurs en de PA markt in. Maar de opzet was aardig, meer gericht op gezelligheid en een praatje dan voor échte koopjes (jacht!) zoals zo typisch voor de PA markt. Ik denk een leuke aanvulling, wat mij betreft volgend jaar (najaar misschien beter?) een vervolg! | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 31-10-2024 Berichten: 9491 | 8-2-2010 21:39 |
1 x bewerkt. Laatst door Tom op 8-2-2010 22:43 JeroenVDV schreef: Maar, waarom verdiende de organisatie meer? Blijkbaar schortte het aan marketing/promotie van de organisatie..Enfin, het is meer een gevoelskwestie. Net zoals bij Jan Peter, er zijn er die zitten continue op hem te fitten dat hij het dingen niet goed aanpakt, maar feit is wel dat hij toch maar ieder jaar weer een keurige beurs neerzet, mat genoeg enthousiaste bezoekers. Zelf heeft hij daar financieel zeer wisselende resultaten mee, omdat de winst toch voor een belangrijk deel uit het aantal bezoeker moet komen, en dat is, zo blijkt telkens weer, bijna niet te voorspellen. Wat voor marketing je er ook tegen aan gooit. Maar Jeroen, als je een goed idee hebt om 1000 betalende bezoekers meer, en 20 standhouders meer te genereren voor de Pa beurs, dan kan je daar zelf (Jan-Peter) kennende, nog wat mee verdienen ook Het is makkelijk om te zeggen dat iemand iets fout doet, maar het is veel moeilijker om te zeggen en te bewijzen dat het op een andere manier beter zou gaan. Uiteraard moet het idee niet meer kosten dan het rendement..... | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
Dj JoeriStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 10-5-2005 Laatste: 24-2-2013 Berichten: 177 | 8-2-2010 22:13 |
Ik kijk zelf terug op een erg leuke beurs. Veel praatjes gemaakt met collega's, toch nog wel het een en het ander dat ik anders nooit zou verkopen verkocht voor een leuke prijs, en zelf ook nog een aantal leuke koopjes ingeslagen. Ik vind het resultaat toch vrij netjes voor hetgeen wat in 6 weken georganiseerd is, en ik kan me helemaal vinden in de eerste post van Tom. Wat ik begreep van Mike, de organisator, is dat hij het graag over een half jaartje nog eens wilde organiseren. Veel van de standhouders en bezoekers die ik gesproken heb, vonden het inderdaad redelijk rustig maar sfeer- en verkooptechnisch was het voor de meeste een geslaagde beurs. Ook wij zijn er zeer waarschijnlijk weer bij, bij een volgende editie. | |
JK Productions is powerd by Pioneer, Martin Audio & Crest |