Forum > Geluid

hulp aankoop waterdicht 100V systeem

(19 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
29-3-2009 18:43
Wij zijn op zoek naar een 100V systtem dat buiten kan geplaast worden(waterdicht) op verschildende sportevenementen.

het 100V systeem moet: -er een beetje "leuk uitzien"( dus geen hoorntjes)
-achtergrond muziek afspelen en omroep( omroep moet duidelijk verstaanbaar zijn tot op een afstand van 10-20m van de speakers)
-niet te groot zijn, zodat ze niet teveel aandacht trekken

ik heb gezien dat DAP speakers en versterkers verkoopt en ook APART. zijn er mensen die nog merken kennen zodat we kunnen vergelijken? of mensen met ervaring zodat we een idee krijgen over kwaliteit en dergelijke van de verschillende merken.

mvg klaas
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
29-3-2009 18:59
Wat bedoel je met er leuk uitzien?
zuiltjes?

Buiten heb je het beste bereik met hoorns,
Zeker als het weer wat minder is, zoals bij wind en regen,
al het andere noodzaakt je tot behoorlijk wat meer luisdprekers, of echt duurdere systemen.

Wat is je budget, hoe groot is het terrein, en hoeveel publiek moet het verstaanbaar voor zijn.
Bijvoorbeeld: 20.000 mensen vraagt een andere installatie dan 500 mensen...
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
29-3-2009 19:07

Tom schreef:

Buiten heb je het beste bereik met hoorns,
Zeker als het weer wat minder is, zoals bij wind en regen,
al het andere noodzaakt je tot behoorlijk wat meer luisdprekers, of echt duurdere systemen.
Volledig mee eens. Veelal liever een hoorn dan een leuk uitziend zuiltje.

Een merk wat vrij veel op "100 v" gebied heeft:Bouyer

Martin.
kvm entertainment
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
29-3-2009 19:12

Tom schreef:

Wat bedoel je met er leuk uitzien?
zuiltjes?
-uitzien als kleine speakerkastjes zoals dap ze heeft in de verkoop( vb. DAP PR-82T )

Tom schreef:

Buiten heb je het beste bereik met hoorns,
Zeker als het weer wat minder is, zoals bij wind en regen
-ik wil zeker geen hoorns

Tom schreef:

al het andere noodzaakt je tot behoorlijk wat meer luisdprekers, of echt duurdere systemen.
dit is geen probleem

Tom schreef:

Wat is je budget, hoe groot is het terrein, en hoeveel publiek moet het verstaanbaar voor zijn.
Bijvoorbeeld: 20.000 mensen vraagt een andere installatie dan 500 mensen...
ze moeten 10 tot 20m ver gaan, dus hoe groter het evenement hoe meer speakers ik neerzet, lijkt me normaal. maar het is niet voor grote massaevenementen waar je dus heel luid moet kunnen gaan om over het geschreeuw van mensen over te geraken als dat je vraag is.

mvg klaas
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
29-3-2009 20:30
Je zou eventueel ook een conventioneel systemen kunnen voorzien van 100v trafo's. Dan is je keus iets groter.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
29-3-2009 20:41
Als het budget geen probleem is, dan neem je gewoon lekker allemaal 802's met ingebouwde 100 volt travo.
Water- en weer-bestendig, heel mooi geluid, en niet te grote kastjes, keurig met deksels voor transport.

Voor jouw bereik kan je eventueel ook naar 402's kijken.

Zuitljes zijn (vind ik) minder geschikt voor buiten. Te weining spreiding in de breedte.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
29-3-2009 21:15
Je geeft te kennen dat het budget niet meteen een punt is... In dat geval zou ik in deze situatie zonder twijfel voor Toa kiezen. Een merk als Apart is op zich geen slechte keuze, maar komt in mijn ogen niet in de buurt van de kwaliteit van Toa, op verschillende vlakken. Het aanbod van 100V materiaal 'voor buiten' is groot bij hen. Van kleine kastjes over zuiltjes tot kleine line array systemen. Je zal zeker geen miskoop doen, maar je moet er wel wat geld tegenaan gooien. Je kan me altijd mailen voor meer informatie.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
29-3-2009 21:59
Als budget geen rol speelt dan zou je ook nog iets anders kunnen overwegen: Iconyx Live van Renkus-Heinz. Ziet eruit als een spraakzuiltje, maar klinkt en reageert als een topkwaliteit line-array.

Dit systeem was oorspronkelijk enkel bedoelt voor vaste installatie in kerken, vliegvelden, theaterzalen enz. Maar het klinkt zo ontzettend goed dat er ook een markt begint te komen om het als touringsysteem te gebruiken. (Ja zelfs om er bands over te laten spelen!)

Met dit systeem is het mogelijk om elke speaker in de zuil zo te richten dat het gehele oppervlak (daar waar je geluid wilt hebben) gedekt is. Niets meer niets minder.

Daar waar je vroeger 50 100volt zuiltjes neerzette hang je nu slechts 2 (2!!) Iconyx zuiltjes. Systeem heeft ingebouwde versterker en software (volledig op afstand bestuur- en controleerbaar!). En kan ook als waterdicht model voor buiten geleverd worden.

Misschien niet het eerste waar je aan zou denken, maar ik heb het een paar maanden geleden tijdens de TM Audio Seminars gehoord en was meteen verkocht.

Zie maar eens de website van Renkus-Heinz.

Ik moet er wel bij zeggen, dit systeem is niet goedkoop. (Afhankelijk van het gekozen type (8, 16, 24 of 32 luidsprekers per zuil) liggen de prijzen tussen de 5 en 20 duizend euro excl. BTW per zuil).

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Klaas2003Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-7-2008
Laatste: 25-4-2010
Berichten: 41
29-3-2009 22:06
we hebben zelf 12 bose 802 kastjes in de verhuur.

de reden dat we deze niet graag zetten is omdat deze evenementen steeds minimaal 3 dagen duren. En soms niet bij de deur zijn, zodat we dus niet de mogelijkheid hebben om alles binnen te zetten s'nachts. en dan denk ik dat er al eens wat kastjes gaan verdwijnen.

dus te dure speakers liever niet om die reden.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
29-3-2009 22:10
dus er is wel een prijs......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)