Forum > Newbie Forum

Multikabel op schakelpaneel

(23 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
MeGodYouDieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2003
Laatste: 1-2-2007
13-8-2003 19:14
Om welke stekkers draait het dan de stekkers in het schakelpaneel of de stekkers in die breakout. Mocht om de stekkers op het schakelpaneel gaan dan zou ik namelijk de draden direct aan het schakelpaneel kunnen solderen. Zou het dan ook kunnen?
Disco Venga -Xperience the beat-
SebasVDVIP Lid
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
13-8-2003 20:06
Hoe je de stekkers op die breakout box aansluit maakt niet zoveel uit. Het gaat om het schakelpaneel. En ja, je KUNT ze gelijk aan het schakelpaneel solderen, ja. Maar doe iedereen een plezier (en vooral jezelf en je veiligheid) en koop een schakelpaneel MET een harting-connector.
DiederikStandaard Lid
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
13-8-2003 20:38
Ja ik ging dan ook uit van een 16-polige, dat het bij een 6-polige anders zat (heb net de techtalk nog ff doorgelezen) wist ik niet. Bij 16-polig zou het volgens mij wel kunnen zoals ik omschreef.

Of zeg ik nu weer iets wat niet helemaal klopt?

Zal mijn bericht nog ff editen zodat er niet mensen het toch per ongeluk uit gaan proberen shocked 8O
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
MeGodYouDieStandaard Lid
13-8-2003 21:47

DJ Bastisito schreef:

Hoe je de stekkers op die breakout box aansluit maakt niet zoveel uit. Het gaat om het schakelpaneel. En ja, je KUNT ze gelijk aan het schakelpaneel solderen, ja. Maar doe iedereen een plezier (en vooral jezelf en je veiligheid) en koop een schakelpaneel MET een harting-connector.
Ja maar die aansluiting zijn totaal onbereikbaar. En aansluiten laat ik door een vriend doen die ,weet ik hoeveel, van dat soort spul heeft gemaakt. Dan is het toch veilig.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 31-10-2024
14-8-2003 00:05
Als je bovenstaande uitleg, incusief de techtalk niet helemaal begrijpt, ga dan niet rommelen!
Das dodelijk!
Haal een goed boek in de bib over elektrainstallaite's, lees het van voor tot achter door, en kijk dan nog een keer naar je project.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MeGodYouDieStandaard Lid
14-8-2003 13:48
De techtalk begrijp ik wel maar ik bedoel is of die pin indeling ook daadwerkelijk het zelfde is bij dat ding.
Heb nog een foto gemaakt wat betreft de bekabeling van het schakelpaneel

De rode strepen zijn koperdraden die al die contactenpunten op al de schakelaars met elkaar doorverbinden. Aan het begin van deze koperdraden zijn de draden van de stekker van het schakelpaneel doorverbonden.
De bruine en blauwe draad zijn van de contra stekker waar de lampen opkomen.
Het kleine zwarte draadje linkt door naar de zekering.Mijn idee is dus:

Pin 1, 2, 3, en 4 telkens vast solderen op een contactpunt waar nu een bruine draad zit.
Pin 5 en 6 vast solderen aan de onderste koperdraad waar nu de blauwe draad aan zitten.

Klopt dit verhaal? En is het dan niet evt. mogelijk om een 8 polige stekker aan de breakout box maken?
MeGodYouDieStandaard Lid
14-8-2003 18:36
Weet nou niemand hier een antwoord op? En trouwens zijn er dan schakelpanelen met harting connectoren?
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 31-10-2024
14-8-2003 19:01

MeGodYouDie schreef:

De techtalk begrijp ik wel maar ik bedoel is of die pin indeling ook daadwerkelijk het zelfde is bij dat ding.
Voor het grote gedeelte wel MAAR je mag er NIET blindelings vanuit gaan dat ze de 2 nullen netjes gescheiden hebben gehouden. Dat zul je dus na moeten meten (snel genoeg te doen met een "pieper").

Je verdere verhaal klopte wel. Een 8-polige stekker + aarde (als die er al zou zijn) aan de break-out zetten heeft geen nut (de kabel zelf is maar 7 aderig).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MeGodYouDieStandaard Lid
14-8-2003 20:33
1 x bewerkt. Laatst door Victor op 15-8-2003 07:23

Dré schreef:

Voor het grote gedeelte wel MAAR je mag er NIET blindelings vanuit gaan dat ze de 2 nullen netjes gescheiden hebben gehouden. Dat zul je dus na moeten meten (snel genoeg te doen met een "pieper").
Kun je dit iets duidelijker verklaren, hoezo dat ze niet goed gescheiden zijn gehouden, en hoe werkt dat pieper gedoe, heb er nog nooit van gehoord.
Edit Mod: quote hersteld
BergambachtStandaard Lid
Sinds: 8-7-2003
Laatste: 16-1-2005
14-8-2003 20:36

MeGodYouDie schreef:

Kun je dit iets duidelijker verklaren, hoezo dat ze niet goed gescheiden zijn gehouden, en hoe werkt dat pieper gedoe, heb er nog nooit van gehoord.
Gescheiden, oftwel niet onderling doorverbonden, dat is te te testen door de weerstand tussen beide aders te meten. Met een multimeter kan je ook de diodetest gebruiken, deze piept dan als er (nagenoeg) geen weerstand is.
Keep the Inspirit alive...

Terug naar forum Afgesloten topic