Forum > Newbie Forum

Versterker en luidsprekers aansluiten op mengpaneel

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Rick18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2008
Laatste: 4-12-2009
Berichten: 3
24-7-2008 11:58
Hallo allemaal,

Al langere tijd ben ik geinteresseerd in het hele dj gebeuren en heb inmiddels een tweedehands setje aangeschaft (ja, ben een arme student laugh :D )

Dat setje bestaat uit een mengpaneel behringer dx1000 en twee cd-spelers, gemini cdj-20 en gemini cd-400x. Als beginnerssetje wel leuk denk ik.

Maarrrrr er moet nog een versterker en luidsprekers erop worden aangesloten. Geen probleem alleen ben ik nog een leek op het gebied van aansluiten. Welke kabels heb ik nodig om de versterker op het mengpaneel aan te sluiten en bij welke ingang op het mengpaneel moet ik dan zijn? En welke kabels heb ik nodig om luidsprekers aan te sluiten op een versterker?

Welke versterker en welke luidsprekers ben ik trouwens nog niet over uit, iemand een suggestie? Het is gewoon voor op de slaapkamer dus veel watt heb ik niet nodig.

Alvast bedankt!

Rick
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 13458
24-7-2008 12:08
Begin met het lezen van de handleiding (van de DX-1000 moet die vast wel te vinden zijn op internet). Behringer kennende staat het daarin uitgelegd, inclusief plaatjes voor de mindere leesfanaten...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ChimearaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-7-2008
Laatste: 11-4-2010
Berichten: 21
28-8-2008 14:42

Rick18 schreef:

Maarrrrr er moet nog een versterker en luidsprekers erop worden aangesloten. Geen probleem alleen ben ik nog een leek op het gebied van aansluiten. Welke kabels heb ik nodig om de versterker op het mengpaneel aan te sluiten en bij welke ingang op het mengpaneel moet ik dan zijn? En welke kabels heb ik nodig om luidsprekers aan te sluiten op een versterker?
Van de Speakers naar de versterker: Speakon kabels.
Van de Versterker naar het mengpaneel: XLR Kabels.
Van het mengpaneel naar de Computer: Verloopkabel 3.5mm Jack
Welke versterker en welke luidsprekers ben ik trouwens nog niet over uit, iemand een suggestie? Het is gewoon voor op de slaapkamer dus veel watt heb ik niet nodig.
Ehhu.. Heel standaard: Dap K-115 setje. Dit is een heel leuk en goed beginnerssetje. De K-115 heeft wat meer bas en hier kun je ook wel eens een feest(je) mee geven. Mocht de K-115 set te duur zijn is er speciaal voor jouw ook nog een K-112 set ontworpen. Deze set is ook nog goed zat (Zeker voor een slaapkamer!).

Met vriendelijke groet,

Arjan
Rick18Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-7-2008
Laatste: 4-12-2009
Berichten: 3
2-9-2008 19:23
Dank u, Dank u!

Wat mij betreft mag ie dicht

Terug naar forum Reageer (zonder quote)