Forum > Off-Zone

Ergenissen on stage/ tijdens het draaien

(2492 reacties. Pagina 95 van 250)
Moderator(s): Dré
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
23-1-2008 21:05
Ja ik ben 14, en trouwens, ik heb een lange lont, maar als dat soort dingen zich herhaalijk voor blijven doen, dan begin ik er wel een grote hekel aan te krijgen. (Dus herhaalijk van die mensen die met hun ogen op je spullen staan enz)..
Dj krissieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2006
Laatste: 30-5-2024
Berichten: 387
23-1-2008 21:23

DJ Lars schreef:

Ja ik ben 14, en trouwens, ik heb een lange lont, maar als dat soort dingen zich herhaalijk voor blijven doen, dan begin ik er wel een grote hekel aan te krijgen. (Dus herhaalijk van die mensen die met hun ogen op je spullen staan enz)..
Waarschijnlijk nemen oudere (potte kijkers) jou minder serieus. Vroeger had ik er ook last van, ouder mensen komen leuk bij je staan en evt er aan zitten. Leuke knopjes e.d. Maar als er nu een naast komt staan en komt een beetje lollig doen en ik verzoek hem weg te gaan. Meestal gaan ze direct weg, En anders ga ik een beetje boos kijken en schouders wat om hoog en dan zijn ze sneller weg dan je denkt. laugh :D
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
23-1-2008 21:41
Bedankt voor de tip, ik zal die onthouden... razz :p wink ;)
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
25-1-2008 16:12
Niet houden aan gemaakte afspraken is een goede, naast stroom, trappen e.d. Maar je hebt ook nog deze:

Ik bedoel dus uitdrukkelijk NIET het op locatie moeten bespreken maar expliciet gemaakte deals niet nakomen.

Dit is echt een trouwerijenkwaal:

Wordt afgesproken dat er tijd is voor een soundcheck, daarbij zeg je dus dat dat lawaai inhoudt, en dat dat dan opeens weer niet kan: " Oh sorry ja nee he vervelend maar dat kan niet want achter dat scheidingsdoekje zit de hele kutfamilie nog aan tafel' of nog leuker dat je fluitend met het eerste kistje binnenkomt rollen in de zaal zelf die volzit met eters..

En afspraken over de plek van de FOH, en dan bedoel ik dus niet dat je daar komt en er DAN achter komt dat je in de hoek moet staan want dan ben je mijns inziens dus zelf een eikel, maar dat je exact goed uitgelegd hebt wat hoe groot waar en waarom daar en niet hier en dan alsnog een azijnstemmetje krijgt met 'goh oh shit he vervelend kut sorry maar dat grote ding kan echt niet daar staan hoor, dat kan toch ook wel daar achter in de hoek onder het balkon achter het podium'?
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
25-1-2008 16:16
Das wel vervelend, moet je een soundcheck doen...kan dat niet, omdat de hele familie nog zit te eten !!! angry
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
25-1-2008 16:20
Ja kijk als het met een van de bands waar ik vast geluid voor doe is het niet zo'n probleem, als je een bandje tig keer gedaan hebt dan krijg je de mix in het eerste nummer in orde. Maar even kunnen eq en is natuurlijk wel fijn bijvoorbeeld ;)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DJ LarsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-2-2007
Laatste: 12-8-2010
Berichten: 86
25-1-2008 16:26
Klopt, dat ben ik 100% met je eens wink ;)
Ronny BStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 25-7-2017
Berichten: 554
25-1-2008 18:23

GoeieGast schreef:

En afspraken over de plek van de FOH, en dan bedoel ik dus niet dat je daar komt en er DAN achter komt dat je in de hoek moet staan want dan ben je mijns inziens dus zelf een eikel,
Waarom ben ik een eikel als ik een een hoek ga staan?
sta regelmatig gewoon in een hoek, wat is daar mis mee?
Als het niet kan zoals het moet, moet het zoals het kan...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-6-2024
Berichten: 9469
25-1-2008 19:30
soundchecken op een bruiloft.....
Tjee, wat voor set zet jij dan neer?

Gewoon de troep aanzetten, even box voor box oop laag volume m te kijken of alles het doet en ik ben klaar.
Tijdens het draaien, is het hoogop een beetje bijregelen met de bas of wat meer hoog erin.
Daar heb ik echt niet van te voren een lege zaal op oorlogsterkte voor nodig.

alleen hele grote feesten met grote zalen, loop ik echt even door de ruimte om te kijken of het geluid een beetje klopt.
Maar een bruiloft is meestal 100 man. Das niet echt een groot feest.

En tja, eten en opbouwen is lastig.
Dan doe ik altijd een simpel voorstel:
Wilt u tijdens het eten geen last van ons, dan beginnen we gewoon wat later met opbouwen, maar dan verschuift ook de tijd dat we kunnen beginnen met draaien.
De keuze aan het bruidspaar.

En vooral niet moeilijk doen, geen stress enzo.
rustig en beleefd blijven en hun dag/avond niet verpesten.
Dan houd je veel meer klanten over, wedden?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
25-1-2008 19:35

Tom schreef:

soundchecken op een bruiloft.....
Tjee, wat voor set zet jij dan neer?

Gewoon de troep aanzetten, even box voor box oop laag volume m te kijken of alles het doet en ik ben klaar.
Tijdens het draaien, is het hoogop een beetje bijregelen met de bas of wat meer hoog erin.
Daar heb ik echt niet van te voren een lege zaal op oorlogsterkte voor nodig.
Pssst, het gaat hier om een bandje op een bruiloft wink ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)