Forum > Geluid

us-blaster/4-acoustic waar voor je geld?

(78 reacties. Pagina 6 van 8)
Moderator(s): Dré
MHS soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 7-3-2013
Berichten: 14
6-11-2007 21:55
Ik heb vorige week een 4-acoustic AP-500 versterker ingeruild. En gezien dit topic heb ik hem maar eens goed getest. Om een prijs/Technisch vergelijk te doen heb ik daarnaast een American audio V-3001+ versterker gezet.

Wat ik merkte was dat op het laag de versterker best wel snel in elkaar zakt net alsof hij te weinig vermogen heeft. De V-3001+ vond ik ook voller klinken ondanks dat deze qua specificaties minder vermogen levert.

Op het hoog waren ze praktisch hetzelfde. Ik kon ook geen echte verschillen meten tussen beide amps wat mij laat concluderen dat de specificaties van de 4-acoustic AP amps niet helemaal kloppen of ik heb hier een bad monday model liggen.
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
7-11-2007 14:00
ik was een 3 November op een muziekbeurs, daar was ook dj-apparatuur van Us-Blaster aanwezig,
maar het blijkt dat meer dan 20% word teruggestuurd wegens uitval.
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
7-11-2007 16:41

roystraver schreef:

ik was een 3 November op een muziekbeurs, daar was ook dj-apparatuur van Us-Blaster aanwezig,
maar het blijkt dat meer dan 20% word teruggestuurd wegens uitval.
20% is abnormaal hoog. 10% lijkt me waarschijnlijker, en dat is reden genoeg om apparatuur niet meer verder te distribueren. Waarschijnlijk zijn het types geweest die in zijn geheel dan niet deugden. Normaal ligt de uitval op 1 a 2%, althans van apparatuur wat ik in de winkel verkocht heb. Met US Blaster heb ik op zich goede ervaringen, maar dan betreft het met name multimedea apparatuur.

TCMC
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-11-2007 23:03

TCMC schreef:

roystraver schreef:

ik was een 3 November op een muziekbeurs, daar was ook dj-apparatuur van Us-Blaster aanwezig,
maar het blijkt dat meer dan 20% word teruggestuurd wegens uitval.
20% is abnormaal hoog. 10% lijkt me waarschijnlijker, en dat is reden genoeg om apparatuur niet meer verder te distribueren.
En zelfs daar zou ik mijn vraagtekens bij zetten. Ik vraag mij af hoe je aan dergelijke info komt.

Daarnaast, wegens uitval....? Gebruikers fout, fabrieksfout?

Sascha schreef:

Ik snap eigenlijk niet waarom de FCS-118HB maar €50,- duurder is dan de FCS-118RB. Je krijgt er wel 200 watt meer, en meer druk. Zou de FCS-118RB dan nog beter klinken?
Die 200 watt zou ik niet wakker van liggen. Vind het echter wel vreemd dat men van de bandpass en hoornkast meetgegevens plaatst en van de BR kast niet.
Mogelijk ligt de BR kast beter in de markt, en is daarom de prijs hoger.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat de BR kast "slechter" in de markt ligt. (minder productie, dus in verhouding duurder) ...wie zal het zeggen.....

Martin.
kvm entertainment
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
8-11-2007 00:29

KVM schreef:

TCMC schreef:

roystraver schreef:

ik was een 3 November op een muziekbeurs, daar was ook dj-apparatuur van Us-Blaster aanwezig,
maar het blijkt dat meer dan 20% word teruggestuurd wegens uitval.
20% is abnormaal hoog. 10% lijkt me waarschijnlijker, en dat is reden genoeg om apparatuur niet meer verder te distribueren.
En zelfs daar zou ik mijn vraagtekens bij zetten. Ik vraag mij af hoe je aan dergelijke info komt.

Daarnaast, wegens uitval....? Gebruikers fout, fabrieksfout?

Martin.
Ik vraag het me ook af. Ik heb ook vele reparaties verricht en een uitval van 1 - 2% is vrij normaal. Vaak fabrieksfouten, maar gebruikersfouten komen ook voor.

TCMC
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
8-11-2007 14:00

KVM schreef:

TCMC schreef:

roystraver schreef:

ik was een 3 November op een muziekbeurs, daar was ook dj-apparatuur van Us-Blaster aanwezig,
maar het blijkt dat meer dan 20% word teruggestuurd wegens uitval.
20% is abnormaal hoog. 10% lijkt me waarschijnlijker, en dat is reden genoeg om apparatuur niet meer verder te distribueren.
En zelfs daar zou ik mijn vraagtekens bij zetten. Ik vraag mij af hoe je aan dergelijke info komt.

Daarnaast, wegens uitval....? Gebruikers fout, fabrieksfout?

Sascha schreef:

Ik snap eigenlijk niet waarom de FCS-118HB maar €50,- duurder is dan de FCS-118RB. Je krijgt er wel 200 watt meer, en meer druk. Zou de FCS-118RB dan nog beter klinken?
Die 200 watt zou ik niet wakker van liggen. Vind het echter wel vreemd dat men van de bandpass en hoornkast meetgegevens plaatst en van de BR kast niet.
Mogelijk ligt de BR kast beter in de markt, en is daarom de prijs hoger.
Het is natuurlijk ook mogelijk dat de BR kast "slechter" in de markt ligt. (minder productie, dus in verhouding duurder) ...wie zal het zeggen.....

Martin.
op de beurs vroeg ik om een mixer van US-blaster. en de verkoper informeerde dat ik beter een stanton of next mixer kon kopen, toen ik later nog eens vroeg of hij een mixer wou bestellen zij hij iets wat hij volgens hem niet mocht zeggen. dat dus 20% werd teruggestuurd wegens uitval en gebreken. shocked 8O vooral op cdspelers&mixers. verder heb ik het ook alleen maar gehoord.
ik vind USB speakers ook niet zo, ze gaan niet zo hard voor het aantal watts en ze klonken onzuiver in de showroom, je kunt beter HK of martin mach kopen.

US-Blaster op audio gebied, niet waar voor je geld dus.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
8-11-2007 20:49

roystraver schreef:

op de beurs vroeg ik om een mixer van US-blaster. en de verkoper informeerde dat ik beter een stanton of next mixer kon kopen, toen ik later nog eens vroeg of hij een mixer wou bestellen zij hij iets wat hij volgens hem niet mocht zeggen. dat dus 20% werd teruggestuurd wegens uitval en gebreken.
Ah, dat maakt het duidelijk een verkoper.....tja, die kunnen je alles wijs maken laugh :D
Pas als het van de importeur zelf komt zou ik mij zorgen maken.

Martin.
kvm entertainment
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 10-3-2011
Berichten: 39
9-11-2007 08:29
heb zelf van usblaster de studio speakers USB 7491 en ben er goed over te spreken:

(USB 7491 specs:

Type 2 way
Woofer 8’’
Tweeter 3.5’’
Impedance 8 Ohms
Bandwith 50Hz – 20KHz
Sensitivity 90db 1w/1m
RMS power 70W
Max. power 110W
Dimensions 260x240x380mm
Connection Combined 6,3mm Stereo Jack Plug / XLR input)

ik vind veel van usblaster niet echt fantastisch maar dit is wel ok wink ;)
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"
RobinVPStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2006
Laatste: 9-9-2021
Berichten: 23
6-4-2008 18:46
Ik wil toch nog even reageren op dit oude topic.

Ik heb sinds kort 2 4-acoustic bcs 118b subs.
Ik twijfelde eerst over de subs aangezien ik ze nog niet gehoord had. (ja ik weet dat dat dom is) Gisteren heb ik ze voor het eerst kunnen testen tijdens een feestje voor 200 man.
1 woord; WOW wat een geluid komt er uit die subs zeg. trillende broekspijpen echt waar.
Een goed voelbare en hoorbare bas. De subs zijn 600 w RMS. Ik heb ze gister niet boven de 300 w belast. Toen ik naar buiten liep en een meter of 10 van de zaal af ging staan voelde je de bas nog gewoon heel goed. Echt super. Als ik ze vergelijk met de dap AX-15b en de behringer b1800x moet ik zeggen dat deze kastjes er met kop en schouders bovenuit steken. Door de 18inch speaker geven ze meer laag als de ax15 b's maar ze doen zeker niet onder voor de 'kick' die zou ik gelijk willen noemen aan de ax15b. De druk die kasten afgeven is vele malen groter dan de b1800x.
Mensen die op zoek zijn naar goedkope subjes kan ik deze echt aanraden. wat een geluideje zeg.. shut up :X
DjbramStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2005
Laatste: 29-5-2014
Berichten: 222
7-4-2008 16:24
at is ook geen goeie vergelijking.. dan moet je ze ook mt de ax-18B vergelijken sneaky :V

in welke prijsklasse zaten deze subs eigenlijk...
t' gaat zoals t' gaat

Terug naar forum Reageer (zonder quote)