Forum > Licht

Shogun G-30 laser

(40 reacties. Pagina 2 van 5)
Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
18-10-2007 18:09
zal zeker veiliger zijn, maar dat komt dan wel als ik een keer in de toekomst een nieuwere laser koop. Deze was toentertijd blijkbaar wel gewoon verkoopbaar (nu nog trouwens in sommige webshops!).
DjREsound
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-10-2007 19:46

DjREsound schreef:

zal zeker veiliger zijn, maar dat komt dan wel als ik een keer in de toekomst een nieuwere laser koop. Deze was toentertijd blijkbaar wel gewoon verkoopbaar (nu nog trouwens in sommige webshops!).
In Nederland zijn ook geen officiele regels wat betreft laser(s)(gebruik).
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-10-2007 22:27

2party4 schreef:

KVM schreef:

DjREsound schreef:

Groot voordeel is ook dat ie open is aan de voorzijde
En dat is nu juist iets wat vanwege de veiligheid niet mag. Nieuwe types hebben dus om die reden een glaasje aan de voorkant. (en ook die lasers zijn goed schoon te maken)

Martin.
Heb je een punt!
Maargoed, wij verhuren niets, zijn zuinig op de spullen en staat veiligheid voorop.
Dat heeft met verhuren natuurlijk niets te maken, wel met veiligheid.
Vele "eerste" modellen hebben geen glaasje aan de voorkant, de voorkant word gebruikt voor luchtafvoer van de interne fans. Nieuwe modellen hebben wel een glaasje maar hebben dan "lucht spleten" aan de boven of zijkant voor lucht afvoer.

JeroenVDV schreef:

In Nederland zijn ook geen officiele regels wat betreft laser(s)(gebruik).
Nou, dat durf ik niet exact te zeggen.
Je hebt geen Tüv of variance nodig, maar naar mijn idee zijn er wel degelijk regels (EN/IEC 60825-1)
Nen normen

"nieuwere" types passen zich wel degelijk aan.(Tüv norm)
Enkele puntjes:
* glaasje aan voorkant
* sleutelschakelaar
* "noodstop" aansluiting
* Safety oog

Martin.
kvm entertainment
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
19-10-2007 18:51
officieel moeten lasers ook tot ca. 2,5 meter (zoiets) boven het publiek blijven... Nou, bij de meeste feesten schijnen ze die dingen gewoon het publiek in, en ook de krachtige lasers!
DjREsound
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
19-10-2007 19:28
Ja, en die worden dan gedimt tot een 'veiliger' niveau zodra ze een gevaren zone intreden (bedrijven waar ik meegewerkt heb tenminste).

Met de software die ze gebruiken (o.a pangolin) kunnen ze bepaalde zones zo instellen dat de laser zichzelf op die plekken zeg maar 'dimt' of dat er in dat gebied in ieder geval geen (extra) risicovolle stralen voorkomen.
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
20-10-2007 03:29

KVM schreef:

2party4 schreef:

KVM schreef:

DjREsound schreef:

Groot voordeel is ook dat ie open is aan de voorzijde
En dat is nu juist iets wat vanwege de veiligheid niet mag. Nieuwe types hebben dus om die reden een glaasje aan de voorkant. (en ook die lasers zijn goed schoon te maken)

Martin.
Heb je een punt!
Maargoed, wij verhuren niets, zijn zuinig op de spullen en staat veiligheid voorop.
Dat heeft met verhuren natuurlijk niets te maken, wel met veiligheid.
Vele "eerste" modellen hebben geen glaasje aan de voorkant, de voorkant word gebruikt voor luchtafvoer van de interne fans. Nieuwe modellen hebben wel een glaasje maar hebben dan "lucht spleten" aan de boven of zijkant voor lucht afvoer.

JeroenVDV schreef:

In Nederland zijn ook geen officiele regels wat betreft laser(s)(gebruik).
Nou, dat durf ik niet exact te zeggen.
Je hebt geen Tüv of variance nodig, maar naar mijn idee zijn er wel degelijk regels (EN/IEC 60825-1)
Nen normen

"nieuwere" types passen zich wel degelijk aan.(Tüv norm)
Enkele puntjes:
* glaasje aan voorkant
* sleutelschakelaar
* "noodstop" aansluiting
* Safety oog

Martin.
Dat heeft alles met verhuren te maken. Ik weet hoe ik zo'n aparaat op moeten hangen, op een veilige manier. Bij verhuur is dat wat anders. God weet hoe "leken" zo'n laser ophangen; goed naar beneden laten schijnen.......gratis oog-lasering!
Dat heeft opzich niet veel met een glaasje te maken.
Wel dat het niet snel stuk zal gaan als je het alleen zelf gebruikt en er zuinig op bent, dat is meer wat ik bedoelde.

Hij is "by the way" wel erg leuk! Met wat rook en de andere verlichting gedimt of helemaal uit..........spelen op de scanmaster 2 MKII!
Thats fun.....
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
31-10-2007 11:38
Ik heb er trouwens gisteren eentje bij gehaald (Shogun G-30) omdat de laser erg veel positieve reacties teweeg brengt. Nu heb ik er dus twee! Worden leuke shows als ik ze netjes heb ingeprogrammeerd. (trouwens niet bij new-line gekocht, want die hebben ze niet meer, sorry wink ;) )
DjREsound
KillaahAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2006
Laatste: 10-12-2007
Berichten: 41
31-10-2007 22:45
ik heb er een gereserveerd nij een winkel kan hem vrijdag ophalen
hoeveel dmx kanalen heeft deze kan ik nergens vinden
en is hij het geld waard.
heeft iemand een filmpje ofzo
alvast bedankt
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
1-11-2007 12:03
Is het niet veel logischer dit soort vragen te laten beantwoorden vóór aankoop, bijvoorbeeld in de winkel waar je het ding hebt besteld? Of weten ze daar niks van de produkten die ze verkopen?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KillaahAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2006
Laatste: 10-12-2007
Berichten: 41
1-11-2007 17:06
ja maar elke winkel vind der eigen producten natuurlijk erg goed
en ik heb het hier doorgelzen er staan hier wel goede reactie's

Terug naar forum Reageer (zonder quote)