Forum > Geluid

Naald schudt heftig bij scratchen

(40 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
4-12-2006 19:54
het was op een technics dat ie dat deed trouwens

maar dan nog hij zegt het op z'n do it yourself dvds, en hij zegt er duidelijk bij "for me this works the best", dus het is ook persoonlijke voorkeur lijkt mij en ik kan toch verwachte dat iemand als hij precies weet wat voor scratchen het beste is en dat hij geen fabeltjes vertelt op die dvd

ik ben er ook alleen maar om te leren, dus ik dacht k geef t even aan en kijken wat ze er over te zeggen hebben
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-12-2006 01:15

RiMa schreef:

en ik kan toch verwachte dat iemand als hij precies weet wat voor scratchen het beste is en dat hij geen fabeltjes vertelt op die dvd
Schijnbaar niet dus ;-)

Door met zulke methodes te werken leer je jezelf een lekkere hufterige techniek aan met als nadeel dat je vinyl en naald een tandje harder om zeep helpt dan nodig is. Veel beter is om jezelf zo'n goede techniek aan te leren dat het ook werkt met de settings zoals die horen te zijn.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
5-12-2006 12:46
ah ok, zou kunnen dat ik m verkeerd begrepen heb of dat hij t niet goed vertelt :) maar zelf weet ik er niet veel van dusja, alles wat ik leer is meegenomen he

maar ik wou even opzoeken van dat afstellen dat wat jij uitlegd maar link deed het niet, is er misschien een andere plek waar ik hem kan vinden? heb een slechte dag vandaag dus zou kunnen dat ik er net overheen heb gekeken ofzo

alvast bedankt
rik
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-12-2006 23:37
https://www.aboutdj.nl/afstellentoon.html
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TimmioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 19
25-6-2007 14:31
Om even een ouwe koe uit de sloot te trekken :)

Ik heb nu 2x SL1200 staan, waar ik bij eentje dit geschetste probleem ook heb. Bij de ene draaitafel blijft de naald (en de arm dus ook) strak staan als ik rustig de plaat terugdraai of ermee scratch, maar bij m'n andere draaitafel zwiept de naald (en de arm dus ook lichtjes) van links naar rechts bij het naar voren en dan weer naar achteren draaien (en dus ook bij het scratchen). Hij springt er overigens niet uit (tenzij ik helemaal 'los' ga;)), maar echt goed lijkt me dit niet.

Nu heb ik al wat geprobeerd, maar kan het ook zijn dat de naald gewoon kapot is omdat ie zo soepel beweegt (zit wel een paar mm uitslag in de naald zelf namelijk als ik de plaat heen en weer beweeg) ? Het zijn normale Stanton naalden (die overbekende 500 dingen dacht ik?).

Iemand een speciale tip, of is een nieuwe naald gewoon het slimste? (ben geen echte scratcher, maar zo af en toe moet kunnen en uiteraard moet ik een plaat snel terug kunnen draaien, ) of nog slimmer voor concordes gaan?

Zal onderstaand stuk zowieso eens goed doorlezen:
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
25-6-2007 19:19
Wissel je naalden eens met elkaar om, als het probleem zich verplaatst weet je meteen het probleem wink ;)
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
25-6-2007 22:10
weet niet hoe het met die naalden zit, maar als het 'standaard' naalden zijn, zijn ze volgens mij niet echt bedoeld om goed mee te kunnen scratchen

zou er in jou geval ook geen speciale naalden voor halen, concorde pro moet toch wel wat licht werk kunnen verdragen?

maar reind of een ander kan dat wel beter uitleggen denk ik
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
TimmioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 19
26-6-2007 12:27
Als ik de naalden omwissel, verplaats ik ook het probleem ja :),

En de naalden zijn wel voor licht scratch werk, tenminste, de naald die zo raar doet is een normale 500MKII naald, waarmee je toch prima platen terug moet kunnen draaien.

De andere naald lijkt hetzelfde, is alleen wit ipv blauw en er staat geen 500MKII op, maar de letters MP, prima naald dus:), weet iemand wat voor naald dit is, want anders haal ik gewoon 2 nieuwe MP naalden, heb ik meteen goeie en nieuwe naalden?
RiMaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-11-2006
Laatste: 20-4-2012
Berichten: 75
26-6-2007 19:14
zou even reactie afwachten van iemand die je er wat meer over kan vertellen, tis maar een hint he wink ;)

en in mijn ogen is een plaat terug draaien toch ietsjes anders als scratchen maar dat ter zijde

lees anders dit even

https://www.aboutdj.nl/content/view/155/7/

https://www.aboutdj.nl/content/view/6/7/
Technology maybe made it easier to replicate the old shit, but that's no true advancement.
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 15-6-2024
Berichten: 430
26-6-2007 19:30
En heb je dan alleen de naalden verwisseld, of de complete elementen, of de elementen met de headshell?
The return of the BoomBap

Terug naar forum Reageer (zonder quote)