Forum > Geluid

Multi Media ruimte

(63 reacties. Pagina 2 van 7)
Moderator(s): Dré
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
24-4-2007 14:23
Indien de ruimte erg groot is, is een PA oplossing misschien wel van toepassing.
Op mijn vroegere school hadden ze Jbl control speakers, een rw18b en een stapeltje crown xls versterkers happy :) .

Je zou eens kunnen kijken naar een 6tal dap x-10 speakers aangestuurd door palladiums/etc. en 2x x15HL als laag, daar kom je al een heel eind mee. wink ;)

Op het gebied van surround processing ken ik niet wat maar volgens mij heb ik hier op het forum in het productie's topic eens een apparaat daarvoor gezien...
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 10-3-2011
Berichten: 39
24-4-2007 14:44
kom net uit een vergadering en daarin is het volgende bekend geworden:

3 verschillende ruimtes;

2 ruimtes van 40m2 ( 2.70m hoog ) en 1 ruimte van 90m2 ( hoogste punt 6m )

De beide ruimtes moeten voorzien worden van dolby.
In nette kwaliteit geen goedkoop spul.
Wel moet er opgelet worden dat de 2 ruimtes ook samengevoegd kunnen worden.
Dat wil zeggen dat er 2 dolby systemen door elkaar gaan werken.

De grote ruimte moet voorzien worden van een strak geluid en diepe bass.
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
24-4-2007 15:53
Eerlijk gezegd lijkt me dit zo'n specifieke zaak (processing, keuze en plaatsing speakers) waarbij je het beste de Gouden Gids erbij pakt, een paar mannetjes opbelt en deze een kijkje laat komen nemen.
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 10-3-2011
Berichten: 39
24-4-2007 16:01
Dat gebeurd er zowieso maar ik wil graag wel wat info van andere mensen hebben.
Wat hun advies is.
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
24-4-2007 16:35
2 surround systemen combineren tot 1,
en dan moeten ze ook nog los van elkaar kunnen werken in een andere set up.

Ha ha, surround+surround, als je dat wilt combineren, dan zul je toch wel heel interessant moeten gaan processen....
Heb wel eens een computergestuurde processor aan het werk gezien in een theater, waar al het geluid van het hele theater per zaal kon geregeld worden, inclusief de distributie backstage, onstage, zaal, orkestbak, ringleiding, lichtregie, enz.
Dat was wel een mooi systeem, want het was ook nog per deel in meerdere kanalen in te stellen, sub, bas, mid, high en alles ook nog stereo. Waarbij alles per kanaal ook weer procesbaar (eq,lim,cut of, enz.) was.
Maar dit kostte ook wel een duit razz :p

Als je het zo netjes en goed wil hebben, dan hebben we het al gauw voor het complete geluid over >200.000 euro.

Hoe proffesioneel moet het worden?
Hebben we het hier over dap kwaliteit, of hebben we het hier over pro kwaliteit?
Is er een budget vastgesteld?

Voor zoiets even een advies op een forum vragen, lijkt me wel erg naief om dan te geloven dat je een goed advies krijgt waar je mee aan de slag kan.
Je hebt hier advieseurs voor die alleen al voor het goede "onafhankelijke" advies een aardige grijpstuiver vragen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
24-4-2007 20:04
Hallo,

Neem eens contact op met René van der Laan van Stage Accompany hier in Holland (Hoorn).
Weet zeker dat hij iets gepast kan samenstellen voor jouw toepassing.

De mensen bij SA doen niets anders als bioscopen, theater's, studio's e.d. voorzien van (goed) geluid.

Nadeel wellicht dat je flink diep in de buidel moet gaan tasten.
Maar weet dan ook zeker dat je een nette set krijgt, die helemaal naar jouw situatie/wensen kan worden samengesteld.

Ik betwijfel wél of je het dan haalt met je budget van 10.000,- euro.
Maar informatie bij SA inwinnen kan nooit géén kwaad. Je krijgt daar altijd netjes (deskundig) antwoord.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 10-3-2011
Berichten: 39
24-4-2007 21:25
Bedankt zal eens info gaan in winnen.

>200.000 lijkt me net ;-) iets te veel. maar je weet nooit hoor ze zijn gek genoeg bij ons.
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-5-2024
Berichten: 2128
25-4-2007 15:20
Hallo,

Laat even wat weten als je iets hebt gevonden.
Ben wel benieuwt waar je op uitkomt.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 998
6-10-2010 21:16
Ik wil graag even aanhaken op dit onderwerp.
Binnenkort moet ik een ruimte voorzien van Beamer en geluid. Het budget voor het geluid zal niet zo heel hoog liggen 100-200 euro. Wat is een goede keuze voor een vol en warm geluid met enige bas erin? Actief heeft de voorkeur.
Ik kom tot de volgende opties:

/nl/installatie-horeca-luidsprekers/dap-pma-82_26291.htm
/nl/installatie-horeca-luidsprekers/dap-pra-82-2-way-speaker_5487.htm
/nl/installatie-horeca-luidsprekers/dap-pma-62_26289.htm
/nl/installatie-horeca-luidsprekers/behringer-ce500a-wh_27958.htm

Iemand ervaring/ alternatieven?
Als passief nou echt heel veel beter gaat zijn dan zou ik dat ook nog wel in overweging willen nemen.
De luidsprekers worden aangesloten op een vaste pc. Dit is voor een vaste installatie, dus de luidsprekers moeten te monteren zijn. Maximaal zullen er 12 man in de ruimte zijn dus extreem groot en hard hoeft het niet. Ik ben vooral bang voor blikkerig geluid, dus daarom zou ik even wat advies willen.
Dance the night away!
HugoovStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2005
Laatste: 12-6-2019
Berichten: 385
6-10-2010 23:04
Ben je op zoek naar 2 speakers?

Voor dit bedrag kom je, als je "surround sound" wilt toch bij de mediam#arkt surroundsetjes uit.
Wil je beter geluid en vind je 2 frontspeakers voldoende zou ik marktplaats afgaan op zoek naar 2 degelijk (oude) hifi zuilen en een Hifi eindversterker.
OVmusic.nl Licht&Geluid/Drive-in Show

Terug naar forum Reageer (zonder quote)