Forum > Muziek

Tiësto geen trance meer?

(85 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
V-maxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-9-2003
Laatste: 28-7-2011
Berichten: 86
15-4-2007 19:40
Nee het is absoluut niet uit de mode alleen bij een ander publiek geliefd dan house;) Kijk maar eens naar het publiek op trancefeesten, housefeesten en bijvoorbeeld jumpfeesten. Qua leeftijd zit trance wat "ouder" dan house en jump over het algemeen. Over het jongere publiek is inderdaad jump en house een redelijke hype op dit moment.

In de meest recente dj mag stonden op de eerste 4 plaatsen nog steeds trance dj's, dus dat het niet meer in is kan je dan niet zeggen. Bovendien komt trance in andere vormen en varianten dan de traditionele trance, met andere subgenres. En dat laatste is wat er met tiesto gebeurt, hij maakt muziek in andere subgenres dan we gewend zijn.
MrmarcellosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2005
Laatste: 10-3-2011
Berichten: 39
18-4-2007 08:34
Tiesto gaat gewoon breder.
En nee trance is echt niet uit ( gelukkig niet )
"Excessivemix radioshow now available on 7 streams"
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
2-5-2007 14:24
Trance is inderdaad niet uit. Volgens mij zijn namelijk feesten als Trance Energy nog steeds uitverkocht...

Wel denk ik dat het minderleeft op het moment en dat house, r&b (helaas, helaas) en jump (laatste tijd) populairder zijn geworden. Deze genres kom je laatste tijd vaker tegen. Ik denk dat het hierdoor lijkt alsof trance minder populair is. Maar als house-dj hou je niet de trance-scene in de gaten en andersom ook niet. Denk dat dat ook wel speelt...
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
6-5-2007 17:34
Waarom zou Tiësto niet van stijl mogen veranderen eigenlijk?
Heel veel, zo niet de meeste, DJ's doen dat. Zo is DJ Jean bijvoorbeeld begonnen als hiphop-dj.
Vergeet niet dat een DJ met een naam draait voor feitelijk maar 1 ding: geld wink ;)
Dan draai je dus wat goed verkoopt.
Kennis is nog geen wijsheid
SucksirStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2005
Laatste: 31-5-2012
Berichten: 108
6-5-2007 20:20

Rhandor schreef:

Waarom zou Tiësto niet van stijl mogen veranderen eigenlijk?
Heel veel, zo niet de meeste, DJ's doen dat. Zo is DJ Jean bijvoorbeeld begonnen als hiphop-dj.
Vergeet niet dat een DJ met een naam draait voor feitelijk maar 1 ding: geld wink ;)
Dan draai je dus wat goed verkoopt.
Wat jij schrijft is onzin..meest DJ's blijven juist wel loyaal tot hun roots. Noem mij de eerste respectabele hardcore-DJ die hiphop draait.. Bovendien, geef je met DJ Jean als voorbeeld precies op wat voor niveau jij zit.

Ohja..check ook je signature. Dat heb je zelf er neergeschreven toch, want het slaat perfect op jou
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-5-2007 20:42
Edit Mod: Sylvia: aub de discussie op inhoud in plaats van op de persoon voeren.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
6-5-2007 21:15
Erick E, Michel de Heij, ook begonnen met hiphip(erick zelfs nog kampioen DMC geworden) en in dezelfde kroeg als Jean. Lucien Foort draaide/produceerde een paar jaar gelden nog trance/pregressive. Nu hoor ik voornamelijk house bij hem. Chuckie is er ook zo een...
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
7-5-2007 13:33

sucksir schreef:

Wat jij schrijft is onzin..meest DJ's blijven juist wel loyaal tot hun roots. Noem mij de eerste respectabele hardcore-DJ die hiphop draait.. Bovendien, geef je met DJ Jean als voorbeeld precies op wat voor niveau jij zit.

Ohja..check ook je signature. Dat heb je zelf er neergeschreven toch, want het slaat perfect op jou
DJ Jean geef ik aan als voorbeeld omdat iedereen hem wel kent van 'the Launch' wat een wereldwijde hit was. Als DJ heeft hij daarmee wel meer bereikt dan de meeste DJ's die af en toe op een feestje draaien in een schuur in Barchem of een tent in Tuitjenhorn.

Ik denk dat je werk en hobby met elkaar verwisseld.
Volgens mij begrijpen de DJ's die het draaien professioneel doen het toch echt beter door dan jij denkt. Wat denk je dat een boer doet die alleen maar koolraap op zijn veld heeft staan? Als de koolraap niet verkoopt gaat hij of iets anders verbouwen, of zijn bedrijf gaat naar de kl#te...
Als jij als hobby-boertje een paar kropjes sla hebt staan, zal dat niet echt van invloed zijn op jouw financiële situatie. Voor je hobby kun je dus doen wat je wilt, mits het niet te veel kost.

Je vraagt me trouwens een respectabele hardcore dj te noemen die hiphop draait... Dat kan ik niet omdat ik geen respectabele hardcore dj ken.
Bovendien, geef je met DJ Jean als voorbeeld precies op wat voor niveau jij zit.
Hoe bedoel je? Wat is het verwijt? Ken je Jean en mij? Wat probeer je met die zin te bereiken? Draait Jean niet de muziek die jij goed vindt? Heb jij meer platen dan Jean verkocht en sta je daarom boven hem en mij? Kortom: wat is het punt wat je wilt maken?
Kennis is nog geen wijsheid
DiggersfanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2006
Laatste: 13-12-2007
Berichten: 12
7-5-2007 15:31
Nou, een DJ (artiest) vergelijken met een boer gaat wel erg ver. Als een artiest niet meer zijn eigen ding wil doen, is ie voor mij afgedaan. Lijkt me ook niet vol te houden als je geen plezier meer hebt in je werk. Dat ga je toch uitstralen en voor de lange termijn, heb je weinig toekomst.
Voor die boer maakt het geen drol uit wat ie moet verbouwen. Ik kan me niet voorstellen dat hij zijn koolraap gaat missen...
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
7-5-2007 15:39
Niet lullig bedoeld maar een boer verdient wat dat betreft meer respect! Een boer gebruikt gereedschap wat toegespitst is op het type flora wat hij in de grond heeft. En dan kun je niet zomaar zonder investeringen overstappen.

Ik ben het overigens volledig eens met jadjong die aangeeft dat diverse artiesten meegaan met de evolutie van de muziek. Mijn 1e plaatje +/- 1993/1994 was een garage nummertje op lowspirit. Ik moet daar toch niet aan denken om nu nog steeds die stijl te draaien.

Maar waar zou je je druk om maken. Zegt het feit dat je je druk maakt over welke stijl iemand draait niet meer over jezelf dan over het feit dat het gebeurt? Is de vraag niet gewoon een spiegeling van je eigen flexibiliteit?
niet nodig

Terug naar forum Reageer (zonder quote)