Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 150 van 289)
Moderator(s): Dré
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
14-4-2007 21:07

JeroenVDV schreef:

DJ Hardist schreef:

Maar met illegale cd's geld verdienen is hetzelfde principe als lege inktcartridges ergens uithalen en deze dan hervullen, en voor de nieuwprijs verkopen. Beetje stom voorbeeld misschien, maar zo denk ik erover.
Best stom voorbeeld inderdaad laugh :D
Lekker aanvullende informatie die je daar post razz :p Maar toch ook weer niet, je verdient geld met het draaien van muziek die je gratis hebt gedownload. En die cartridges heb je ergens gratis vandaan gehaald en hergevuld met inkt die bijna niks waard is en die verkoop je dan weer voor vele euro's. Maar goed het gaat hier over muziek en niet over inkt razz :p
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
15-4-2007 12:28

DJ Hardist schreef:

Lekker aanvullende informatie die je daar post razz :p Maar toch ook weer niet, je verdient geld met het draaien van muziek die je gratis hebt gedownload. En die cartridges heb je ergens gratis vandaan gehaald en hergevuld met inkt die bijna niks waard is en die verkoop je dan weer voor vele euro's. Maar goed het gaat hier over muziek en niet over inkt razz :p
Die muziek is auteursrechtelijk beschermd en MAG niet openbaar gebruikt worden zonder ervoor te betalen. Heb jij al een wet gevonden die het verbiedt inkt-cartridges te verzamelen en te hervullen?
Light Image
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
15-4-2007 20:31

JeroenVDV schreef:

DJ Hardist schreef:

Lekker aanvullende informatie die je daar post razz :p Maar toch ook weer niet, je verdient geld met het draaien van muziek die je gratis hebt gedownload. En die cartridges heb je ergens gratis vandaan gehaald en hergevuld met inkt die bijna niks waard is en die verkoop je dan weer voor vele euro's. Maar goed het gaat hier over muziek en niet over inkt razz :p
Die muziek is auteursrechtelijk beschermd en MAG niet openbaar gebruikt worden zonder ervoor te betalen. Heb jij al een wet gevonden die het verbiedt inkt-cartridges te verzamelen en te hervullen?
Ik zou er niet te diep op ingaan, was maar een voorbeeld. Het komt op hetzelfde neer.
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-4-2007 21:58

DJ Hardist schreef:

Ik zou er niet te diep op ingaan, was maar een voorbeeld. Het komt op hetzelfde neer.
Komt zeer zeker niet op hetzelfde neer, een lege cartridge hervullen is immers legaal.
Verrek, er zijn zelfs vele bedrijven die hervullen en dat product is zelfs in winkels te koop.

Zoals je al aangaf, beetje stom voorbeeld. wink ;)

Martin.
kvm entertainment
Vince LindersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2006
Laatste: 3-11-2008
Berichten: 39
15-4-2007 22:18
maar dan verkopen ze het wel voor een andere prijs dan een nieuwe cardridge wink ;)
maar inderdaad het is wel anders ja razz :p
Dus..
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
21-4-2007 10:38

KVM schreef:

DJ Hardist schreef:

Ik zou er niet te diep op ingaan, was maar een voorbeeld. Het komt op hetzelfde neer.
Komt zeer zeker niet op hetzelfde neer, een lege cartridge hervullen is immers legaal.
Verrek, er zijn zelfs vele bedrijven die hervullen en dat product is zelfs in winkels te koop.

Zoals je al aangaf, beetje stom voorbeeld. wink ;)

Martin.
Iedereen heeft zijn eigen mening en ik blijf erbij dat het op hetzelfde neerkomt.

Je hervult een lege cartridge en verkoopt deze dan alsof ze nieuw zijn, dus voor de originele prijs. Dus je doet alsof het originele cartridges zijn. Hetzelfde principe doe je met illegale muziek. Je gaat ergens draaien met illegale muziek en vraagt hier geld voor. In feite doe je dan ook net alsof je met originele muziek draait.

Het is moeilijk te begrijpen ik weet het, daarom is het een stom voorbeeld. Maar toch komt het op hetzelfde neer, of lege cartridges hervullen nou legaal is of niet, dit was niet waar ik het over had.
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
21-4-2007 11:48

DJ Hardist schreef:

Je hervult een lege cartridge en verkoopt deze dan alsof ze nieuw zijn, dus voor de originele prijs. Dus je doet alsof het originele cartridges zijn.
Meestal zijn deze hervulde of nagemaakte cartridges (wecare bijvoorbeeld) een heel stuk goedkoper dan de originele...

DJ Hardist schreef:

Hetzelfde principe doe je met illegale muziek. Je gaat ergens draaien met illegale muziek en vraagt hier geld voor. In feite doe je dan ook net alsof je met originele muziek draait.
De vraag is waar je geld voor vraagt: voor je apparatuur en de arbeid die je verricht, of voor de muziek.
Als je alleen geld vraagt voor je apparatuur (aanschafkosten eruit halen en nieuwe investering) en de arbeid die je verricht, dan maakt het niet echt veel uit of je met betaalde of niet betaalde muziek draait. Meestal vragen de mensen die hun muziek downloaden niets voor de muziek op zich, terwijl de mensen die alles netjes betalen er wel wat extra voor vragen (wat ik dan wel terecht vind).

De vraag zit hem dus eigenlijk in het feit of je geld voor het verkrijgen van de muziek die je bij hebt vraagt. Dat doe je als je muziek moet kopen (want dan hoort dat bij de investering in je drive-in), maar als je de muziek gratis bij elkaar download en brand doe je dat niet (ik laat het wettelijke verhaal hier even bewust buiten, dat lijkt me duidelijk).

Het al dan niet gebruiken van betaalde muziek (ook wel "legaal" genoemd) is dus een keus die je moet maken met oog op de vergoeding die je wilt vragen (betaalde muziek betekend hogere vergoeding), de tijd die je erin wilt steken (downloaden gaat nu eenmaal sneller dan 30 muziekzaken afgaan voor dat ene nummer), je mentaliteit ten opzichte van de muziekindustrie en hoe braaf je bent (netjes volgens de wet of niet).
Een persoonlijke keuze denk ik.

René
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
21-4-2007 13:16
Wat een stom gelul allemaal zeg!
De vraag is niet óf je betaald, je MOET gewoon betalen PUNT!
Voor mij is elke 'plaatjesdraaier' die zijn spullen niet legaal verkrijgt een smet in DJ-land.
Ik praat niet over iemand die een héél enkel nummertje in noodgevallen even 'jat', maar wel over de ordinaire zakkenvullers.
Lekker makkelijk: laptoppie, BPM-etje erop en geld vangen.
Ik heb ook een Mp3 machine (HD 2500), maar daar gaat mijn eigen legale collectie in, en dat draait veeeeel lekkerder (lees veiliger) kan ik je vertellen!
Wanneer gaan ze nu eindelijk eens écht controleren??
Alles komt goed....
DJ HardistStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-4-2006
Laatste: 23-6-2009
Berichten: 43
21-4-2007 16:16
Ben ik het volledig mee eens. En dat verhaal hieronder:

renevanh schreef:

De vraag is waar je geld voor vraagt: voor je apparatuur en de arbeid die je verricht, of voor de muziek.
Is niet van toepassing als je met illegale muziek draait. Je vraagt altijd geld voor de arbeid die je verricht en als jij dan met illegale muziek aan komt zetten ben je dus goed fout (lees: extreem fout) bezig. Dus waar je dat verhaal vandaan hebt is mij een raadsel, er klopt niets van.
Hardstyle wasn't meant to be heard - Hardstyle was meant to be felt!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-4-2007 02:23
Ach ja, ik jat een auto en koop mijn bandjes bij de erkende dealer, mag dat?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)