Forum > Newbie Forum

Newbie vragen

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ShizzleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 16
29-7-2006 11:55
Nog even een aantal vraagjes:

Inmiddels zijn we een tijdje verder en zijn mijn eisen weer wat veranderd. Inmiddels heb ik een DJ les gevolgd in Arnhem en ben ik (gelukkig) nog steeds zo enthousiast. De mixer heb ik al al gekocht, namelijk een Behringer DJX700, op advies van de DJ die de cursus gaf. Over de CD spelers ben ik het nog steeds niet helemaal eens. Eerst ging ik voor de volle 100% voor de Pioneer CDJ 200 (na die cursus dus) maar hij is toch wel vrij prijzig aangezien ik nog maar een beginneling ben. Nu zit ik te denken om zijn broertje te nemen, de CDJ 100. Qua prijs ligt hij goed en de recensies zijn ook zeker om over naar huis te schrijven, maar ik zag dat er geen loop op zit. Nu lijkt me dit wel vrij lastig als je (vooral) Top 40/R&B aan elkaar wilt draaien. Zie ik dit goed, of is dit ongemakje te verwaarlozen?
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
29-7-2006 14:12
loop is een luxe, ik vind persoonlijk dat een DJ zonder loop ook moet kunnen draaien.

maar wat vind de rest?
Red_arrowStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-5-2005
Laatste: 10-6-2024
Berichten: 230
29-7-2006 14:25
Zolang het seamless is dan vind ik het wel een leuke functie, maar om te beatmixen kan je ook wel zonder natuurlijk.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-7-2006 03:03

Geit schreef:

loop is een luxe, ik vind persoonlijk dat een DJ zonder loop ook moet kunnen draaien.

maar wat vind de rest?
Ik vind het knapper als een dj ook nog goed MET loops kan draaien. Zijn niet zo heel bijzonder veel dj's die in staat zijn dmv loops een boeiende en lekker door lopende set neer te zetten.

Goed loopen is dus een kunst en geen luxe ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
30-7-2006 11:34
Daar heb je idd een punt reind.

maar je moet het toch ook kunnen redden op een cd-speler zonder loop?

je hebt niet altijd die optie op de cd-spelers op locatie.

Daarbij hebje op TT's ook geen loopfunctie, als je iemand leert draaien met loops zal hij/zij deze misschien gaan missen op de TT's.

nu is een CD-speler een appel als de TT een peer is in deze vergelijking, maar ik denk wel dat je snapt wat ik bedoel.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 1207
30-7-2006 14:22
Begrijp ik nu goed dat jij loopen ziet als een redding voor een dj die niet meer op tijd is met zijn mix?
Natuurlijk moet je het ook zonder kunnen! Je leert juist gewoon mixen als iedereen, loopen is een van de vele effecten die je later leert gebruiken.
Als je goed kunt loopen is dat dus echt een skill en kun je daar hele leuke dingen mee doen.
Je leert toch ook niet eerst je effecten te gebruiken en daarna pas echt te mixen?
Ik denk dat jij (Geit) de bedoeling van het loopen verkeerd opvat?
Darth Crossfader
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
30-7-2006 14:31

DJ.T schreef:

Begrijp ik nu goed dat jij loopen ziet als een redding voor een dj die niet meer op tijd is met zijn mix?
Natuurlijk moet je het ook zonder kunnen! Je leert juist gewoon mixen als iedereen, loopen is een van de vele effecten die je later leert gebruiken.
Als je goed kunt loopen is dat dus echt een skill en kun je daar hele leuke dingen mee doen.
Je leert toch ook niet eerst je effecten te gebruiken en daarna pas echt te mixen?
Ik denk dat jij (Geit) de bedoeling van het loopen verkeerd opvat?
neen, het is geen redding, maar een extra skill.

Iemand die vanaf het begin leert draaien met loops kan zich wellicht moeilijk redden op een DJ set zonder loop optie.
ShizzleStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-7-2006
Laatste: 8-8-2010
Berichten: 16
30-7-2006 18:02
Naja ik kan jullie iig vertellen dat ik er nog nooit mee heb gedraaid, dus zal het dan waarschijnlijk ook niet missen.
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
30-7-2006 18:09
CDJ100S zijn erg leuke CD spelers om mee te beginnen, het is een vriendelijke beginners CDJ.

mocht je ze een keer willen proberen kun je ze zeer waarschijnlijk bij de lokale verhuurder een keer huren om te oefenen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)