Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 177 van 345)
Moderator(s): Dré
BarbaraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 30-9-2009
Berichten: 439
15-7-2006 14:12
Zie ik daar onderaan een mooi kistje staanwink ;)?
Potverdorie
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
16-7-2006 01:55
Mwoah, per pallet gaat het nog net niet. Bovendien denk ik niet dat iedereen zomaar zijn eigen hout in de houthandel kan gaan zagen. Ze zien me aankomen als 16 jarige snotneus die zijn palletje hout op de wandzaag wilt verzagen. laugh :D Ik wordt over een niet al te lange tijd een officieel bedrijfje, en wordt dus Penn dealer. Ik woon niet zo gek ver van Emmerich (centrale magazijn) dus kan het zo gaan halen.

Elektrische afkortzaagje heb ik al staan. Helaas niet zo nauwkeurig, dus niet geschikt voor sluitprofielen. Gelukkig kosten die toch al niet zo heel veel tijd, aangezien het toch een kwestie van kopiëren is. Bij die 2 kistjes van Ruben heb ik welgeteld 1 lange en 1 korte zijde op de female kant afgetekend, dus rest is er allemaal langs gelegd en precies even lang gezaagd. Voorwaarde is dan wel dat de kisten ook exact even groot zijn, anders past 't niet. Meeste tijd van het zagen van de hoeklijn gaat zitten in het eraf vijlen van de bramen. Misschien toch eens kijken naar een fatsoenlijk blad, er zit nu nog een standaard blad in met behoorlijk grove vertanding. ashamed :$ Overigens heb ik al gekeken naar een mooi metaallintzaagje, maar daar is voorlopig geen plaats voor. Ook staat een formaatzaag hoog op het verlanglijstje, maar die kan ik wel vergeten zolang ik geen eigen bedrijfsruimte (werkplaats) heb. razz :p

Is inderdaad jouw kistje Sander. Past niet helemaal binnen mijn ideëen van compact, maarja, klant is koning. laugh :D (Gemaakt voor een Zero88 Fat Frog) Ik ben er vanavond toch nog mee aan de slag gegaan, kisten bouwen is verslavend. shut up :X sneaky :V Komen gelukkig nog 3 nieuwe aan, dus ik hoef me niet te vervelen. Misschien nog 1 of 2 voor mezelf, dat moet ik nog maar even zien. Er staat in ieder geval nog een half plaatje grijs, en is ook weer zo zonde om te laten staan. Uiteindelijk zijn het er met de eerste reeks 16 geworden, en met die andere 3 erbij komt 't op 19. Zal aan het eind van de rit eens tellen hoeveel kistjes ik nu de afgelopen 3 jaar heb gemaakt. Zal wel over de 50/60 heen gaan. ashamed :$

Een post van mij in dit topic zou geen echte post van mij in dit topic zijn zonder er ook wat foto's bij te doen, dus bij deze. Sanders kistje
Hoek- en sluitprofiel zit erop, en 4 bolhoeken. Morgen eens kijken hoe ver ik kom. Naast de kistjes ben ik ook bezig met het bouwen van stellingen om de meuk in op te bergen, het werd anders een beetje vol. ashamed :$
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
16-7-2006 16:19
"Mwoah, per pallet gaat het nog net niet. Bovendien denk ik niet dat iedereen zomaar zijn eigen hout in de houthandel kan gaan zagen. Ze zien me aankomen als 16 jarige snotneus die zijn palletje hout op de wandzaag wilt verzagen. Ik wordt over een niet al te lange tijd een officieel bedrijfje, en wordt dus Penn dealer. Ik woon niet zo gek ver van Emmerich (centrale magazijn) dus kan het zo gaan halen."

wanneer jij veel hout via deze houthandel besteld en hem dus inkomsten bezorgd zijn er echt wel mensen die bereid zijn jou het een en ander uit te leggen over de machine en jou dan laten zagen. Ben zelf ook begonnen met "echte" kisten bouwen toen ik een jaar of 16 was, hout kon ik via de plaatselijke houthandelaar goed krijgen en heeft mij toendertijd direct uitgelegd hoe de machine werkt, risico is uiteraard wel voor mijzelf maar werkt wel erg makkelijk. Zeker nu ik niet direct een pallet moet inkopen maar er wel de beschikking over heb. daarnaast alle overig gereedschap ook aanwezig. Alhoewel ik intussen het meeste gereedschap zelf heb.
jij woont vlak bij Penn? ik ook, snel rijden binnen 20 min. op mn dooie gemak een half uurtje!! :)
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
16-7-2006 17:07
Ik schiet inderdaad zo de grens over naar Duitsland. Ongeveer 40 minuten rijden vanaf hier. Heb je trouwens even een mailtje gedaan.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
16-7-2006 22:15
Ik ben ook weer bezig aan een kistje, deze is voor 2 Showtec Bat-ones, waar ik nog steeds zeer tevreden over ben. Zojuist de bodem en de deksel in elkaar gezet, ligt nog even te drogen. Ze kunnen er met de lens naar beneden instaan, er komt uiteraard nog wel een plaatje hout tussen, en de binnenkant ga ik bekleden met schuim.

Hier alvast een fototje, ik zal er nog meer plaatsen komende dagen:

Klik
Advanced Drive-in Shows
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
16-7-2006 22:48
Ouwe type Bat one?

Ben benieuwd hoe het kistje word. Heb zelf ook net custom kistje voor Bat one's. Altijd wel leuk even de verschillen naast elkaar te houden.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
16-7-2006 22:50
Oude type inderdaad (heb ze wel eens gebruikt van Marius ;-)).
Waar zit de cut op dit apparaat?
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
17-7-2006 14:18
Wij zijn weekje terug begonnen met het bouwen van ons nieuwe 3-delige meubel. Bedoeling is om dit in de toekomst uit te breiden naar 5:
Top/Front racks alla slant 112
Bijna af...
3 kisten in totaal
1 kist klaar!
3 16HE racks, bouwfoto's heeft mijn collega nog op zijn camera staan
Wielplankies
"Wieldeksels"
En klaar zijn ze
Verrek, ze geven ook nog een kleurtje razz :p

Meubel in actie:
Achterkant
Voorkant
Met publiek

Aan de voorkant van de top/front racks komen nog 1 HE aansluit panelen.
Alle slimme suggesties over hoe de 6 kisten het makkelijkste op stroom en signaal kunnen zijn welkom trouwens. Ik wil in principe vanaf de versterker met een gecombineerde powercon/xlr kabel naar het meubel en dan elk meubel op een handige manier doorgelust worden. Ook moet een kist afzonderlijk ook makkelijk aan te sluiten zijn.
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
17-7-2006 14:55
Verrek zeg, ik ben wel fan van flightcase meubels en dit is in 1 woord erg netjes.

De 16HE cases die je gebruikt als lichtbak, zit daar nog apparatuur in (versterker, krachtverdeler, dimmer)?
Hoe heb je die melkkleurige platen beschenen? TL met kleurfolie of RGB leds?

Over bekabelen, ik zou iedere (slant)kist voorzien van 3 powercon aansluitingen, 1 keer in en 2 keer uit, de eerste uit kan je dan gebruiken voor je 16HE case de 2e als doorlus voor de volgende slant. 5 stukjes powercondoorlus (70 a 80 cm?)maken en gaan met die banaan.

Voor de signaalwegen kun je overwegen het ongebalanceerde signaal per speler (cd/mp3)op één stuk 3p xlr te proppen, scheelt je 4 chassisdelen op de mixercase, maak wel een paar verloopjes van 3p XLR L/R naar 3pXLR L en 3pXLR R zodat je ze ook nog evt op andere cases kan aansluiten.
Je hebt dan op een aansluitpaneel tot nu toe; 1 powercon in, 2 powercon uit, 4 XLR in voor de cd spelers/mp3 computer.
de overige gaten in je aansluitpaneel kan je dan gebruiken voor je master out, booth out, en nog een paar inputs op je mengpaneel voor je draadloze mic e.d.

Gecombineerde powercon-audio xlr babel is niet mijn favoriet (niet qua storingsgevoeligheid) met een combikabel ben je gebonden aan een vaste volgorde van aansluiten in de orde van stopcontact->versterkerrack->meubel.
Met 2 losse kabels kan je ook stopcontact->meubel->versterkers maken, kan je een hoop kabel schelen.
Lost in Music
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
17-7-2006 16:50
Idee van die meubels zo is erg leuk. Helaas toch wat puntjes mbt de afwerking ervan.

-Zo te zien heb je voor alles 4mm nagels gebruikt. Persoonlijk heb ik daar liever 5mm voor, daarmee zit het beter vast en oogt het ook wat degelijker. Alleen de hoeklijn doe ik met 4mm.

-De hoeken van de sluitprofielen van de Slant-achtige case zijn schuin afgezaagd. Wat afronden is niet erg, maar nu blijven die schuine kantjes ook zichtbaar als de case dicht zit.

-De overzethoeken mogen een maatje groter. Een passende overzethoek valt helemaal over het hoekprofiel heen, deze niet. Zo te zien zijn deze geschikt voor 25mm profielen.

-De overzethoeken sluiten niet aan. Erg jammer, dat geeft net die strakke, afgewerkt look aan een case.

Ik neem aan dat er achterin de 16HE racks beugels/klossen zitten om de inhoud aan vast te maken? Enne, passen alle deksels wel op iedere kist? razz :p
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)