Forum > Geluid

Technics koptelefoon: RP-DH1200

(88 reacties. Pagina 5 van 9)
Moderator(s): Dré
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
27-1-2006 13:32
De constructie is gewoon een stuk beter dan die van Sony. Ik heb hem nu een half jaar ofzo en er is werkelijk niks aan op te merken. Ik ben er wel zuining op maar neem hem ondanks dat elk weekend mee!

Toppertje!
SteefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2004
Laatste: 6-10-2007
Berichten: 63
19-2-2006 18:32
Een geweldige koptelefoon. Heb hem nu een half jaar, maar gisteren merkte ik ineens een grote scheur op. De schanierpunten zijn goed stevig en daarom heb ik hem ook aangeschaft. Nu blijkt er dus een zwakke plek boven het schanierpunt aan de binnenkant waar twee schroefjes zitten. Vanaf een van de schroefgaten loopt nu een grote scheur tot aan de andere kant. Ik heb geen gekke dingen gedaan met het ding. Tja, hij wordt wekelijks uren achter mekaar intensief gebruikt, maar ik had gehoopt dat deze koptelefoon er tegen bestand was. Niet dus. Erg jammer.
Mixing them up......like this!!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
19-2-2006 23:45
Toch even voor de duidelijkheid: hoe heb je de koptelefoon op als je mixt? Met de beugel op je hoofd of klem je hem tussen oor en schouder? Hoe zit het met je "afzet-techniek"? Als in: hoe ver trek je de beugel uit elkaar als je de koptelefoon van je hoofd haalt?
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
20-2-2006 08:24
Ik vind het toch wel bijzonder dat je hem kapot krijgt. Ik heb hem ook en gebruik hem nu ook iedere dag gemiddeld 2 uur. En ik heb niet het idee dat hij ooit kapot gaat op de manier hoe ik er nu mee omga.

Je moet natuurlijk ook niet die oorschelpen een meter uit mekaar trekken als je hem van je hoofd af haalt.
Cyberlights in the house :D
SteefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2004
Laatste: 6-10-2007
Berichten: 63
20-2-2006 12:33
Ik heb de koptelefoon om de nek en klem een cup tussen oor en schouder. Het vreemde is dat juist bij de andere cup, die eigenlijk met rust gelaten wordt, de scheur is ontstaan. Nu moet ik wel zeggen dat vrijdag iemand met me mee heeft gedraaid. Misschien heeft hij de koptelefoon te wijd uitgerekt. Het is in ieder geval balen, want ik was erg tevreden over het ding.

Hier in ieder geval een foto van de breuk. Linkje
Mixing them up......like this!!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-2-2006 12:40
Tja, dus je koptelefoon is stuk, maar je weet eigenlijk niet hoe dit gekomen is. Kan dus aan de kwaliteit van de koptelefoon liggen, kan met jouw draaitechniek te maken hebben, kan aan degene liggen die de koptelefoon van je geleend heeft.

Da's toch al weer en wat genuanceerder verhaal dan wat ik in je eerste post hierover lees, waarvan de strekking is: naast intensief gebruiken is er niks mee gebeurd en nou is-ie stuk...

Het is hoe dan ook balen.

Wil je een koptelefoon die tegen vrijwel "alles" bestand is, dan is er naar mijn idee nog steeds maar 1 antwoord: HD-25.

Ga je zelf netjes met je spullen om, waarbij ik wil vermelden dat een koptelefoon in opzet nou eenmaal niet ontworpen is voor nek/schouder-technieken (en je lichaam ook niet), kies dan een koptelefoon uit die je zelf wilt, maar leen hem niet uit.

Dat laatste heb ik mij ook voorgenomen toen ik een MDR-V700 aanschafte. Als ik hem al uitleen, gebeurt dat in noodgevallen en sta ik er als een havik bij sneaky :V .
SteefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2004
Laatste: 6-10-2007
Berichten: 63
20-2-2006 13:14
Ja, je hebt wel gelijk Sylvia. Helaas ging het om een zgn om-en-om set van 8 uur. En na elk nummer wisselen van koptelefoon werkt ook niet echt, haha. Aangezien ik jarenlang met de Sony v-700 gedraaid heb en er dus heel veel heb zien sneuvelen (Niet door mij, maar er draaiden nog meer mensen mee. Gelukkig was de koptelefoon van de zaak) koos ik deze om zijn robuuste schanierpunten/ophanging (of hoe je het ook noemt) Ik had nooit gedacht dat hij erboven zou scheuren. Ik zat bij de aanschaf al te twijfelen tussen de Technics en de Sennheiser. Misschien dat ik nu maar eens de Sennheiser ga proberen.
Mixing them up......like this!!!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
20-2-2006 13:38

Steef schreef:

En na elk nummer wisselen van koptelefoon werkt ook niet echt, haha.
Je had geen twee koptelefoonuitgangen op de mixer?

Steef schreef:

Ik zat bij de aanschaf al te twijfelen tussen de Technics en de Sennheiser. Misschien dat ik nu maar eens de Sennheiser ga proberen.
Ik heb zowel de MDR-V700 als de HD-25, en met name die laatste gaat nu mee op klusjes met meer slooprisico door collega's of andere omstandigheden. Alles aan deze koptelefoon buigt mee, en barst dus minder snel.
TkimaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-11-2001
Laatste: 22-6-2017
Berichten: 126
26-2-2006 23:11
Ik heb nog even een vraagje. Binnenkort ben ik van plan om een nieuwe koptelefoon aan te schaffen en vind deze technics koptelefoon wel erg mooi. Maarr hij is aardig aan de prijs, en met bijvoorbeeld een Stanton Pro2000 heb je ook een zeer goede koptelefoon, echter voor 100 euro minder.

Nu is dus de vraag: wat rechtvaardigt dat grote verschil van 100 euro tussen deze Technics en de Stanton Pro2000?
Advanced Drive-in Shows
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
26-2-2006 23:12
- Geluidskwaliteit van de Technics is gewoon stukken beter
- Degelijkheid
- Toegegeven: merknaam.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)