Forum > Muziek

NIEUWE PRODUCTIE : : DJ Jows - Timmy!

(71 reacties. Pagina 2 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
23-2-2005 12:13
Al eerder gehoord?
Wat dacht je van 10.000 keer!
In Limp Bizkit mix, Rammstein mix, Metallica mix, enz enz.
Dat alleen al in het rock genre.
In het Dance gebeuren heb ik hem ook zeer regelmatig langs horen komen en ik denk dat ik dan vast niet de enige ben.
Wat ik dan nog niet eerder heb gehoord is een eigen nummer met Timmy er in, waren altijd mixjes.
Darth Crossfader
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-2-2005 12:26

DJ.T schreef:

Al eerder gehoord?
Wat dacht je van 10.000 keer!
In Limp Bizkit mix, Rammstein mix, Metallica mix, enz enz.
Dat alleen al in het rock genre.
In het Dance gebeuren heb ik hem ook zeer regelmatig langs horen komen en ik denk dat ik dan vast niet de enige ben.
Wat ik dan nog niet eerder heb gehoord is een eigen nummer met Timmy er in, waren altijd mixjes.
Rock is geen dance ;) Bovendien heb ik Timmy vocal alleen in een mix gehoord waarin iemand bij Here's Johnny op het moment van "Johnny" Timmy erin gooide.....

Here's TIMMY!! :P
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
23-2-2005 12:30
Net gedownload. Ik heb het gevoel dat de vocals nogal hard zijn, en daardoor erg nep overkomen. Kun je ze iets zachter maken, dan lijkt het meer of het er echt inhoort.
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-2-2005 12:34
hebm geupdate. Download nog maar eens (zelfde link).
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
23-2-2005 13:02
Nou, na 38x geluisterd te hebben op monitoren en 2 verschillende koptelefoons (hd-25 en cheap-ass-gebruikt-half-nederland-in-de-trein ding) toch maar es ff een reviewwink ;)

Opbouw begint lekker, leuk gedaan met het amplitude-gepingel. Percussie niet té overheersend aanwezig, zo af en toe wel aan de ruime kant qua reverb/echo. Valt vooral op bij het luisteren via koptelefoon (en de mackie's op standje 'strot knijpt dicht' dan)

De kick; hij ramt - klinkt niet soppig, bevat wel een tikje veel mid. Van mij zou ie nog ietsje lager door mogen trekken, maar ik ben dan ook een hardcore-fanaat wink ;). Als hardstyle-kick doet ie het prima. Wel zit er rond het mid een héél lichte oversturing die ietwat misplaats lijkt, kan ook van het renderen komen (maar dit is muggenzifterij voor een thuismix, zulke dingen ondervang je wel in een studio)

Vocals vind ik super; ten eerste is het origineel gewoon extreem grappig, ten tweede past het perfect in deze track. Geeft het een stuk energie en opbouw mee, geweldig! Volume is ook prima, goed te verstaan maar het valt wel in de track weg, hoort erbij.

Dan de synths; het is je gelukt je herkenbare style erin te houden, met het gebruik van hele andere geluiden. Netjes! De eerste synth zaagt lekker en vult de track mooi op, de 2e is lekker catchy en opvallend. Te opvallen nu nog vind ik, mag wel een heel klein tikje zachter wink ;). Melodie zal het perfect doen in een grote zaal DENK ik. Laatste synth heeft een bekende drive razz :p en past ook prima in de track. Van die synth vind ik de volumeverhouding met de kick net ff beter trouwens.

Afbouw ook weer goed gebruik gemaakt van de vocals. Conclusie; VETTE track! En dat van een 'zeer gematig hardstyle liefhebber' wink ;)

ps, klein ergernisje na het lezen van de reacties: Boer harms frietsaus remix van schnappi gemaakt op zolder met 2 bandrecorders, dát zijn geintjes... als je een arrangement met een flinke put werk erin als een geintje ziet getuigt dat voor mij van weinig respect voor iemands werk

Mark
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
23-2-2005 13:59

massive schreef:

ps, klein ergernisje na het lezen van de reacties: Boer harms frietsaus remix van schnappi gemaakt op zolder met 2 bandrecorders, dát zijn geintjes... als je een arrangement met een flinke put werk erin als een geintje ziet getuigt dat voor mij van weinig respect voor iemands werk
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zeer veel respect voor Jows' werk.
Hij is er echt eentje waarvan ik denk dat hij nog wel verder komt als hij door zet, en dat denk ik toch van veel mensen.
Vooral als je ook de vorderingen hoort tussen Stop It! en dit nummer.
Waar ik alleen bang voor ben is dat het hele idee met Timmy (/southpark) vocals een beetje uitgemolken raakt.
De rest van het nummer zit gewoon subliem in elkaar.
Wil je een nummer uit gaan brengen dan kun je verwachten dat je dit soort reacties krijgt. Het nummer zelf is zoals gewoonlijk goed, nu alleen de vocals wat minder origineel.
Ik kan het wel heel lief zeggen, ik denk alleen dat je er meer aan hebt als ik het gewoon recht in je gezicht zeg.
Ik hoop dat je nu niet boos bent. wink ;)
En heej, misschien slaat het gewoon WEER aan. happy :)
Darth Crossfader
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-2-2005 14:23

DJ.T schreef:

massive schreef:

ps, klein ergernisje na het lezen van de reacties: Boer harms frietsaus remix van schnappi gemaakt op zolder met 2 bandrecorders, dát zijn geintjes... als je een arrangement met een flinke put werk erin als een geintje ziet getuigt dat voor mij van weinig respect voor iemands werk
Begrijp me niet verkeerd, ik heb zeer veel respect voor Jows' werk.
Hij is er echt eentje waarvan ik denk dat hij nog wel verder komt als hij door zet, en dat denk ik toch van veel mensen.
Vooral als je ook de vorderingen hoort tussen Stop It! en dit nummer.
Waar ik alleen bang voor ben is dat het hele idee met Timmy (/southpark) vocals een beetje uitgemolken raakt.
De rest van het nummer zit gewoon subliem in elkaar.
Wil je een nummer uit gaan brengen dan kun je verwachten dat je dit soort reacties krijgt. Het nummer zelf is zoals gewoonlijk goed, nu alleen de vocals wat minder origineel.
Ik kan het wel heel lief zeggen, ik denk alleen dat je er meer aan hebt als ik het gewoon recht in je gezicht zeg.
Ik hoop dat je nu niet boos bent. wink ;)
En heej, misschien slaat het gewoon WEER aan. happy :)
Van mij mag je het zeggen hoor :D Alleen ben ik het niet eens met het UITMELKEN van Timmy. Is eerste danceproductie waar zijn sample in voorkomt.

Dan zou je elke plaat waar nu iets van SEX, DRUGS of wat dan ook in voorkomt links moeten laten liggen. Overigens ben ik ook nog steeds bezig met iets nieuws. Dit is ook iets dat nog niet eerder is gedaan.
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
23-2-2005 14:29
Ik zat er net nog eens over na te denken, als ik me niet vergis heeft Dj Coone al eens een dance productie gedaan met Timmy. wink ;)
Darth Crossfader
Mr_jowsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2003
Laatste: 16-10-2013
Berichten: 765
23-2-2005 14:32

DJ.T schreef:

Ik zat er net nog eens over na te denken, als ik me niet vergis heeft Dj Coone al eens een dance productie gedaan met Timmy. wink ;)
Hardcore nr moet het dan zijn?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
23-2-2005 15:01
Ik dacht een Jumpstyle nummer, maar dat weet ik niet zeker meer.
Punt is in ieder geval dat er al minstens 1 dance productie van is geweest. razz :p
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)