Forum > Geluid

micro voor lokaal rappend talent.

(82 reacties. Pagina 7 van 9)
Moderator(s): Dré
Gamefreak977Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-8-2004
Laatste: 14-1-2005
Berichten: 19
14-8-2004 00:05
ha ha dat komt idd zeer onpro over.
Maar ik dacht wel dat ik niets gezegt had over een shure mic :S
EinstijnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-2-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 166
14-8-2004 00:28

massive schreef:

Niet overdrijven he, hij zegt dat hij de cd in bezit heeft, NIET dat hij em geproduceerd heeft wink ;)
O sh*t je hebt gelijk... leesfoutje.
soms zit het mee, maar meestal tegen
LeraimyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2004
Laatste: 10-2-2007
Berichten: 10
14-8-2004 02:44
2 x bewerkt. Laatst door Dré op 16-8-2004 19:26
2/ Dré heeft het al uitgelegd waarom een condesator mic larie is voor een rapper.
Ik kan daar verder nog aan toevoegen, dat ik nog nooit een echte rapper stil heb zien staan achter een mic op een statief. En dan ook nog achter een plopscherm......
Get real!
Zo'n rapper wil de mic in zijn strot kunnen douwen, en dan de kop van de mic nog vol in zijn hand. Op die maner kunnen ze (vinden ze) beter de beats met hun stem nadoen. En dat effect wat ze dan krijgen, is niet met een condensatormic ter verkrijgen. Omdat ze eenvoudigweg de geluidsdruk niet aankunnen.
Wat ge zegt is zeker waar en heb ik dikke last van als ik spit dan spit ik echt aggresief ( en onbesuist) en gaat me mic alle kanten uit eigenlik razz :p haha nuja verschil is niet ect zo erg maar als opeens u mic 4 centimeter verder zit komt dat vies onprofessioneel( en wack) over....
Ik heb ooit es achter mic met statief gespit en dat was echt dé shit he, ik bedoel kom ge fijn me u 2 handen de beatvolgende handgebaren doen en niet teveel zorgen maken over u mic die op de plaats moet blijven...
En (bijna) alle studio's gebruiken toch statief?
Edit Mod: Dré: Dit werkt natuurlijk niet... USA Slang vernederlandsd (al erg genoeg) en daarna nog verbelgd ook. Eindresultaat is te lullig voor woorden, niet dope en amper leesbaar.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-8-2004 10:28

Leraimy schreef:

Wat ge zegt is zeker waar en heb ik dikke last van als ik spit dan spit ik echt aggresief ( en onbesuist) en gaat me mic alle kanten uit eigenlik razz :p haha nuja verschil is niet ect zo erg maar als opeens u mic 4 centimeter verder zit komt dat vies onprofessioneel( en wack) over....
Ik heb ooit es achter mic met statief gespit en dat was echt dé shit he, ik bedoel kom ge fijn me u 2 handen de beatvolgende handgebaren doen en niet teveel zorgen maken over u mic die op de plaats moet blijven...
En (bijna) alle studio's gebruiken toch statief?
Sjesus, moet ik dit nog kunnen volgen?
Na een paar keer overlezen snap ik het.(? happy :) ?)

Om agressief spitten tegen te gaan heb je een compressor limiter nodig. Die houd je spitten in bedwang.En anders zou je eens aan je zangtechniek kunnen werken.

Mijn mening, in de studio gebruikt men voor alle zang "genres" (dus ook rap en hardrock) altijd een condensator / buizen microfoon op standaard met daarvoor geplaatst een plop filter.

Bij live gebruik ziet men rappers met b.v. een SM of beta 58.

Ik heb enigsinds het idee dat we hier 2 dingen door elkaar halen een rapper live en een rapper in de studio.
Een rapper in de studio achter een vette neumann krijgen we zeer waarschijnlijk nooit live te zien omdat dat niet "stoer" staat.

Martin.
kvm entertainment
Gamefreak977Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-8-2004
Laatste: 14-1-2005
Berichten: 19
14-8-2004 12:46

kvm schreef:

Leraimy schreef:

Wat ge zegt is zeker waar en heb ik dikke last van als ik spit dan spit ik echt aggresief ( en onbesuist) en gaat me mic alle kanten uit eigenlik razz :p haha nuja verschil is niet ect zo erg maar als opeens u mic 4 centimeter verder zit komt dat vies onprofessioneel( en wack) over....
Ik heb ooit es achter mic met statief gespit en dat was echt dé shit he, ik bedoel kom ge fijn me u 2 handen de beatvolgende handgebaren doen en niet teveel zorgen maken over u mic die op de plaats moet blijven...
En (bijna) alle studio's gebruiken toch statief?
Sjesus, moet ik dit nog kunnen volgen?
Na een paar keer overlezen snap ik het.(? happy :) ?)

Om agressief spitten tegen te gaan heb je een compressor limiter nodig. Die houd je spitten in bedwang.En anders zou je eens aan je zangtechniek kunnen werken.

Mijn mening, in de studio gebruikt men voor alle zang "genres" (dus ook rap en hardrock) altijd een condensator / buizen microfoon op standaard met daarvoor geplaatst een plop filter.

Bij live gebruik ziet men rappers met b.v. een SM of beta 58.

Ik heb enigsinds het idee dat we hier 2 dingen door elkaar halen een rapper live en een rapper in de studio.
Een rapper in de studio achter een vette neumann krijgen we zeer waarschijnlijk nooit live te zien omdat dat niet "stoer" staat.

Martin.
AMEN !
B-RealStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-8-2003
Laatste: 14-1-2007
Berichten: 18
14-8-2004 13:38
djezus,kzal mij maar goedpraten zeker sneaky :V

-het is waarschijnlijk 10 jaar geleden dat ik nog met dynamische mics gewerkt heb,laat staan het aansluiten,vandaar die vraag

-ik hou me trouwens nooit bezig met rappen,ik ben producer part-time,ik werk het vaakst mat draaitafels,en mijn mpc-4000.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
15-8-2004 22:46
Ik vindt dat een tip nog wel gegeven mag worden, een shure 58 klinkt een STUK beter als je hem paar centimeter voor je mond houdt en niet afdekt happy :) Jammergenoeg scheinen veel rappers dit niet te begrijpen...
correct me if I'm wrong...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-8-2004 23:25

ME schreef:

Ik vindt dat een tip nog wel gegeven mag worden, een shure 58 klinkt een STUK beter als je hem paar centimeter voor je mond houdt en niet afdekt happy :) Jammergenoeg scheinen veel rappers dit niet te begrijpen...
Was reeds gemeld door Dré

Martin.
kvm entertainment
LeraimyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-8-2004
Laatste: 10-2-2007
Berichten: 10
17-8-2004 01:24
Huh dré wat zit je op me taalgebruik ik denk toch niet dat het zo erg is dat er opmerkingen over gemaakt moeten worden?

groetjes wink ;)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
17-8-2004 09:30

Leraimy schreef:

Huh dré wat zit je op me taalgebruik ik denk toch niet dat het zo erg is dat er opmerkingen over gemaakt moeten worden?

groetjes wink ;)
Edit Mod: als een mod je wijst op je taalgebruik, word je daar niet boos over,
dan zeg je dankjewel of sorry!
Meestal sluiten we de boel gewoon, omdat er voor taalgebruik regels zijn opgesteld in ons forum.
Wil je je daar niet naar voegen, zijn we zeer behulpzaam in het blokkeren van je account.
Tom
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)