Forum > PC related Forum

MIXvibes DVS

(79 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
6-7-2004 18:51
*kick*
Er zijn nog meer filmpjes te vinden, op het forum van mixvibes,
de delay zou bij dit systeem minder zijn als bij het final sratch systeem, en de kwaliteit aardig wat beter. Eind van de vakantie zou ik ook eens even dit systeem aan schaffen!
Where words fail, music speaks :D
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
7-7-2004 14:19
1 x bewerkt. Laatst door Dj quinten op 7-7-2004 14:41
klinkt allemaal erg leuk, scheelt ook een bom duiten in vergelijking met de stanton FS, maar wat ik me afvraag, hoe zit het allemaal aangesloten? gaan de draaitafels direct in de geluidskaart of via de mixer? kan je naast dit systeem tegelijkertijd ook nog met vinyl en cd's werken door te switchen naar line/phono oid. Tis nog beetje vaag voor me allemaal. Dat FS leek in mij ogen een stuk gebruiksvriendelijker, maar wel duur.

groeten,

Stefan

edit: hmm, volgens mij om te kunnen mixen heb je zowiezo 2 audio in en 2 audio out nodig, oftewel, een uitgebreide geluidskaart, of 2 geluidskaarten. De out van de geluidskaart wordt volgens mij aangesloten op de verschillende kanalen van je mixer, waarschijnlijk op de 'line' ingang. En wat als je nu ineens toch een 'echte' plaat wil opzetten? Zou je alles ineens moeten switchen. Het lijkt erop dat het nu zo is van: of 'alleen draaien met mp3' of 'alleen maar met vinyl', je kan het volgens mij niet gemengd doen. (na deze uitleg moet ik even gaan liggen, begrijp het zelf ook niet meer laugh :D )
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
7-7-2004 14:37
Wat jij zegt klopt, je doet de draaitafels die het ijdcode singaal geven in je geluidskaart input, en vervolgens gaat de line out van je geluidskaar naar je mixer, je hebt dus wel 2 pre amp nodig om tussen je draaittafels te dauwen!

Fs lijkt gebruiks vriendelijker omdat het kastje wat je er bij krijgt, 2 pre amps ingebouwd heeft, tevens is dat kasje een geluidskaart.. wel heb ik gehoord dat de geluidskwaliteit niet erg goed is van dit kastje.

Je maya geluids kaart werkt dus het zelfde als dit kastje, met minder delay en beteren kwaliteit.

Als je nog vragen heb hoor ik het wel happy :)
Where words fail, music speaks :D
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
7-7-2004 14:43

DJDarkness schreef:

Wat jij zegt klopt, je doet de draaitafels die het ijdcode singaal geven in je geluidskaart input, en vervolgens gaat de line out van je geluidskaar naar je mixer, je hebt dus wel 2 pre amp nodig om tussen je draaittafels te dauwen!

Fs lijkt gebruiks vriendelijker omdat het kastje wat je er bij krijgt, 2 pre amps ingebouwd heeft, tevens is dat kasje een geluidskaart.. wel heb ik gehoord dat de geluidskwaliteit niet erg goed is van dit kastje.

Je maya geluids kaart werkt dus het zelfde als dit kastje, met minder delay en beteren kwaliteit.

Als je nog vragen heb hoor ik het wel happy :)
check mijn vorige post onder 'edit'
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
7-7-2004 14:48
heh okee duidelijk laugh :D
Where words fail, music speaks :D
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
7-7-2004 14:56

DJDarkness schreef:

heh okee duidelijk laugh :D
ja, toen ik die edit aan t typen was, was jij tegelijker tijd bezig, jij was eerder laugh :D

maargoed,

Het is dus als het goed is zo, dat je cd's/vinyl/mp3 niet tegelijk kan doen, want je draaitafels offer je op voor die mixvibes, die via geluidskaart naar je line ingang van je mixer gaat, offer je daar weer een ingang op voor je eventuele cd spelers. Wil je alles behouden, dan moet je (even tellen hoor....) een mixer hebben met 6 kanalen (dus ahw 12, line/phono gesplitst), dat zijn dus 4 draaitafels (!!) 2 cd spelers en die mixvibes. Zo ben je wel flexibel, maar jemig..... 4 draaitafels!?!?!??!

groeten,

Stefan

ps, dit is wat ik nu voor ogen heb, mocht ik uit me nek zwammmen, zeg het alsjeblieft wink ;)
- Praten is een kunst, communiceren een gave -
FracktoneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2004
Laatste: 5-8-2009
Berichten: 139
7-7-2004 22:12
Daarom heeft PCDJ een TT-direct knop op de software zitten.
Hiermee stuur je het signaal van je platenspeler rechtstreeks naar de uitgang van de geluidskaart.

Je hebt dan aan een 4 kanaals mengpaneel genoeg.
DJDarknessStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-4-2004
Laatste: 22-12-2009
Berichten: 251
8-7-2004 00:30
fracktone,,

zijn er van sratch ook filmpjes behalve die geen die op pcdj.com staan.
En heb je al een paar van deze pakketen verkocht en hoe zijn de reacties, van de gebruikers?

ben benieuwd
Where words fail, music speaks :D
MuuskEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2003
Laatste: 3-8-2006
Berichten: 73
8-7-2004 13:38
Een 2 kanaals mixertje is ruimvoldoende om én mp3 én vinyl te gebruiken.

Op je TT sluit je 2 verloopkabeltjes aan (zodat je dus "2" uitgangen van je TT ter beschikking hebt). Één hiervan gaat naar je (1 van de 2 'normale', of 1 Maya) geluidskaart.

Zoals op de site is aangegeven kan DVS met een PHONO signaal overweg; dus GEEN pré-amp nodig!!!

Het uitgangssignaal van de geluidskaart is een LINE signaal, dus deze wordt aangesloten op de line-in van je mixer. De 2e (PHONO) uitgang van je TT sluit je aan op hetzelfde kanaal, echter nu op de PHONO ingang. Door nu de kanaal keuzeschakelaar op je mixer om te zetten kun je switchen tussen mp3 en vinyl.

DJ Quinten schreef:

ps, dit is wat ik nu voor ogen heb, mocht ik uit me nek zwammmen, zeg het alsjeblieft wink ;)
Yep wink ;)
Ugly.....but well hung!!!
Dj quintenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2003
Laatste: 29-5-2008
Berichten: 172
8-7-2004 13:46

MuuskE schreef:

Een 2 kanaals mixertje is ruimvoldoende om én mp3 én vinyl te gebruiken.

Op je TT sluit je 2 verloopkabeltjes aan (zodat je dus "2" uitgangen van je TT ter beschikking hebt). Één hiervan gaat naar je (1 van de 2 'normale', of 1 Maya) geluidskaart.

Zoals op de site is aangegeven kan DVS met een PHONO signaal overweg; dus GEEN pré-amp nodig!!!

Het uitgangssignaal van de geluidskaart is een LINE signaal, dus deze wordt aangesloten op de line-in van je mixer. De 2e (PHONO) uitgang van je TT sluit je aan op hetzelfde kanaal, echter nu op de PHONO ingang. Door nu de kanaal keuzeschakelaar op je mixer om te zetten kun je switchen tussen mp3 en vinyl.

DJ Quinten schreef:

ps, dit is wat ik nu voor ogen heb, mocht ik uit me nek zwammmen, zeg het alsjeblieft wink ;)
Yep wink ;)
hmm juist, snap t nu. Dat FS is wel een stuk makkelijker, maar of dat zijn prijs wel waard is???? Moet het nog allemaal zien, wilde zelf eerst voor FS gaan.

Is dit MIXVibes DVS al ergens te koop?

groeten,

Stefan
- Praten is een kunst, communiceren een gave -

Terug naar forum Reageer (zonder quote)