Forum > Geluid

Welke speakers bij JB-Systems AX-400

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
1-7-2004 18:55
Voor feesten: Eon, voor thuisgebruik: synrics, simple as that!

Maar onthoud wel, die Eon's kunnen heeel wat meer vermogen hebben als dat jouw versterker aankan!
Maar dat is MIJN mening...
Noize SuppressorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 22-8-2004
Berichten: 15
1-7-2004 19:12

Roytje schreef:

Voor feesten: Eon, voor thuisgebruik: synrics, simple as that!

Maar onthoud wel, die Eon's kunnen heeel wat meer vermogen hebben als dat jouw versterker aankan!
Betekent dat ook dat mijn versterker er kapot door kan gaan, of dat er bij normaal gebruik helemaal geen problemen zullen zijn? Kortom kunnen twee 225watt speaker wel op een 2x200watt versterker worden aangesloten?

P.S: Power handling: 225 watts continuous pink noise, 900 watts peak!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
1-7-2004 19:22
Ja, waarom zou dat niet kunnen?
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
1-7-2004 19:57
Zie techtalk voor je antwoord:
Kan ik met te zware boxen een versterker opblazen?
Nee; dit is een grote misvatting. De versterker "ziet" namelijk niet de belastbaarheid van de box. Het enige dat de versterker "ziet" is de impedantie (weerstand bijv. 4 of 8 Ohm) van de box. Wel is van belang dat de impedantie van de box groter of gelijk is aan de minimaal aanbevolen impedantie die door de versterker fabrikant wordt opgegeven. Een box van bijvoorbeeld 4 Ohm kan overigens een zeer grillig impedantie verloop hebben met dalen van 2 Ohm en minder. Sommige versterkers kunnen hier problemen mee hebben!
Wat betreft de jbl eon luidsprekers, let dan wel op dat je geen actieve neemt. Bij deze heb je namelijk ook niks aan je versterker. Dus gewoon de passive eon pakken of de sf15, deze passen beide in je budget.

Toch sluit ik me aan bij de vorige posters, ga je deze set alleen gebruiken voor op je kamer, neem dan absoluut de syrincs set.
"Jocha"
Noize SuppressorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 22-8-2004
Berichten: 15
1-7-2004 20:13

Jocha schreef:

Zie techtalk voor je antwoord:
Kan ik met te zware boxen een versterker opblazen?
Nee; dit is een grote misvatting. De versterker "ziet" namelijk niet de belastbaarheid van de box. Het enige dat de versterker "ziet" is de impedantie (weerstand bijv. 4 of 8 Ohm) van de box. Wel is van belang dat de impedantie van de box groter of gelijk is aan de minimaal aanbevolen impedantie die door de versterker fabrikant wordt opgegeven. Een box van bijvoorbeeld 4 Ohm kan overigens een zeer grillig impedantie verloop hebben met dalen van 2 Ohm en minder. Sommige versterkers kunnen hier problemen mee hebben!
Wat betreft de jbl eon luidsprekers, let dan wel op dat je geen actieve neemt. Bij deze heb je namelijk ook niks aan je versterker. Dus gewoon de passive eon pakken of de sf15, deze passen beide in je budget.

Toch sluit ik me aan bij de vorige posters, ga je deze set alleen gebruiken voor op je kamer, neem dan absoluut de syrincs set.
JBL EON 1500 zijn passief! En de rede dat ik geen syrics koop is dat ik net een versterker heb gekocht en de EON's met 50% korting krijg!!! Misschien veranderd dat later nog wel, verlies zal ik er in ieder geval nauwelijks op draaien!
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 1343
1-7-2004 20:49
Ik heb ook lange tijd een PA-speaker als monitor gebruikt (te weten de JBL TR125). Sinds ik voor een half jaartje twee Mission 751's te leen heb, ben ik daar helemaal op teruggekomen.
Het geluid van de Missions is veel prettiger om naar te luisteren. Het hoog van JBL over het algemeen en (de) goedkopere luidsprekers in het bijzonder, is niet zelden te schel of te schreeuwerig. Hierdoor wordt je veel sneller luistermoe en raakt je gehoor soms zelfs erg snel geïrriteerd.
De extra dimensie die een goede sub aan de beleving van het geluid toevoegd, is vele malen groter als het geld gerelateerde voordeel dat je met de Eons krijgt.

Ik gebruik de TR125's (in combinatie met 2 PS-12's) eigenlijk alleen om zo nu en dan te blazen. Maar de meeste mensen hebben daar toch de mogelijkheid niet toe.
Dus tenzij je voor de testosteronfactor gaat behaal je geen enkel "echt" voordeel met de Eons.

Mvg Johan

Je oren zullen je in ieder geval dankbaar zijn,
1-2-3-4-hoedje-van...
Dj antonStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 30-4-2016
Berichten: 74
1-7-2004 23:21
ben het helemaal eens met dhr rademakers, in zo n kleine ruimte horen zich 2 hifi boxen beter aan op normaal luister niveau .
werk zelf met de visaton vib extra.
grt anton.
ik wou dat er sets bestonden zo groot als n mini toren.
JochaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-3-2003
Laatste: 11-11-2005
Berichten: 137
2-7-2004 10:00
JBL EON 1500 zijn passief! En de rede dat ik geen syrics koop is dat ik net een versterker heb gekocht en de EON's met 50% korting krijg!!! Misschien veranderd dat later nog wel, verlies zal ik er in ieder geval nauwelijks op draaien!
Het was meer een tip, aangezien je al niet wist dat de syrincs actief waren. Volgende keer dus even type geven.
"Jocha"
Noize SuppressorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-7-2004
Laatste: 22-8-2004
Berichten: 15
2-7-2004 12:01
Tannoy Reveals of de Alesis M-One MK-II monitoren zijn waarschijnlijk te zwak als DJ-speakers, of niet?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
2-7-2004 12:05
Je kunt geen stevig laag halen uit een klein speakertje. Soms kun je laten geloven dat het wel kan (soms door de brochure, soms doordat de rest van het geluid zó goed is dat je het laagste octaaf niet mist) MAAR voor een diep laag op een beetje niveau heb je gewoon oppervlak x uitslag nodig.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)