Forum > Licht

rgb moving heads

(38 reacties. Pagina 2 van 4)
Moderator(s): Dré
WappieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 27-11-2009
Berichten: 28
1-6-2004 20:15
Nou eerst even een paar dingen rechtzetten.
Op de vakbeurs in Den Haag hingen er 15 in de stand van LIGHTCO!!!
Ik weet niet welke "speelgoed" spotjes jullie hebben gezien maar de Droplet heeft een serieus goede lichtopbrengst voor een LEDJE!!! De beam van deze led komt minstens een meter of 10. En de beweging is allesbehalve schokkerig. Als dat zo is is er een prutser mee aan het werk geweest. En iedereen die beweert dat LED techniek pas over 10 jaar serieus is die snapt het nog niet en is bang om iets anders te proberen en hangt liever een dikke Martin mac op omdat dat lekker bekend is en niet al te veel dipswitches heeft.
Spotjes zoals de Droplet gaan de komende tijd een enorme vlucht nemen en zeker in vaste installaties en plekken met een hoog design gehalte en zeker niet in een boerenschuur met foute drive in. In dat opzicht hebben jullie volkomen gelijk maar wie zit er nog in een boerenschuur he.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
1-6-2004 20:21

wappie schreef:

Nou eerst even een paar dingen rechtzetten.
Op de vakbeurs in Den Haag hingen er 15 in de stand van LIGHTCO!!!
Ik weet niet welke "speelgoed" spotjes jullie hebben gezien maar de Droplet heeft een serieus goede lichtopbrengst voor een LEDJE!!! De beam van deze led komt minstens een meter of 10. En de beweging is allesbehalve schokkerig. Als dat zo is is er een prutser mee aan het werk geweest. En iedereen die beweert dat LED techniek pas over 10 jaar serieus is die snapt het nog niet en is bang om iets anders te proberen en hangt liever een dikke Martin mac op omdat dat lekker bekend is en niet al te veel dipswitches heeft.
Spotjes zoals de Droplet gaan de komende tijd een enorme vlucht nemen en zeker in vaste installaties en plekken met een hoog design gehalte en zeker niet in een boerenschuur met foute drive in. In dat opzicht hebben jullie volkomen gelijk maar wie zit er nog in een boerenschuur he.
Binnenkort zijn het allemaal ledjes wat de klok slaat hoor! wink ;)
Heb laatst nog een verhaal gehoord van een technieker die bij een auto-onderdelenafbrikant werkt en hij wist mij het volgende te zeggen:
Bij de nieuwe generatie auto's (binnen paar jaar) zal ALLE binnenverlichting aangestuurd worden door 1 (ja, één) ledje, ergens in de auto en lopen er naar overal waar licht nodig is een glasvezeltje en wordt de plaats in kwestie verlicht. Dit heeft enorme voordelen (makkelijk te verwisselen bij defect, hoge lichtopbrengst, laag verbruik, ...).
Je zal binnen 10 jaar een enorme revolutie merken op het gebied van lichtbronnen in ons dagelijkse leven en ook op professioneel vlak.
LED's zijn de laatste jaren zo geperfectioneerd dat ze een zeeeer hoge lichtopbrengst kunnen hebben, gekoppeld aan een zeer laag verbruik en LED's zijn ook heel plaatsvriendelijk wink ;)
happy :)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
Berichten: 1096
1-6-2004 20:37
Waarom denk je dat in de grotere plaatsen alle stoplichten vervangen worden door led-lampen??? zuinig in energie en heeel weinig onderhoud.

Fossalta
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
1-6-2004 20:47
De eerder genoemde Easycolor van Ayrton heb ik vorige week gezien bij een leverancier, en de lichtopbrengst van zon ding is toch al best hoog, ik heb die met 18 ledjes gezien, maar binnenkort komt er eetje met 36 leds, waarvan de lichtopbrengst ongeveer gelijk zou moeten zijn aan een 250W Wash (alhoewel ik dat eerst nog wel es wil zien voor ik het geloof). Grote voordeel van leds is en blijft de levensduur, en natuurlijk de minimale warmte afgave, verder zijn die dingen ook best snel in vergelijking met een gewone head. Maar om ze nou gelijk neer te gaan hangen voor dixo aangelegenheden.. nah.
Die droplets.. tja schattige dingetjes, maar veel verder dan gebruik voor decor/design of voor de vulling kom je er volgens mij niet mee.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
1-6-2004 20:53

CyberDance schreef:

Maar om ze nou gelijk neer te gaan hangen voor dixo aangelegenheden.. nah.
Die droplets.. tja schattige dingetjes, maar veel verder dan gebruik voor decor/design of voor de vulling kom je er volgens mij niet mee.
Op DIT moment nog niet, maar ik zou zeker de LED-markt in de gaten houden (dit is momenteel een zeeeer snel evoluererende markt!) en ik durf er mijn hoofd op te wedden dat binnen dit en een paar jaar, je je mening zal moeten herzien wink ;)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
1-6-2004 20:57
Op een talentenshow waar ik laatst was hadden ze ook 4 led mh hangen. Ze hingen tussen allemaal mac 250+ en ze konden nog heel goed meekomen. Leuk was vooral dat ze heel klein zijn (cola fles groot) en toch behoorlijk output hebben. Daarnaast kunnen ze alle kleuren aannemen. Ik zie ook wel toekomst in ledjes wink ;) Focus was trouwens het bedrijf dat ze leverde.
correct me if I'm wrong...
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
1-6-2004 20:59
Heb je de prijs van die 'lieve dingetjes' ook gezien? Koop je met gemak 2 scans voor, of 1 Mac-krypton als je er 2 zou kopen.
De technologie is natuurlijk veelbelovend, maar het is absoluut nog niet rendabel om er in te investeren.(Ten minste niet als gemiddelde drive-in show)
Heb op een beurs ook naar LAGO-Led gekeken. Werkt met ledjes in een gewoon 50mm halogeen behuizinkje, stuursignaal lift mee met de voeding, dus slechts 1 kabel doorlussen naar alle lampjes.
Ik vond het een leuk idee om 16 par-16 met die dingen uit te rusten, en dan via DMX te besturen.
Prijs per lampje-> 130 euro
Prijs van DMX-converter->2000 euro.
Ik ben toen toch maar naar gewone colors gaan kijken, meer licht voor een VEEEEL lagere prijs.
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
1-6-2004 21:02

Green Magic schreef:

Heb je de prijs van die 'lieve dingetjes' ook gezien? Koop je met gemak 2 scans voor, of 1 Mac-krypton als je er 2 zou kopen.
De technologie is natuurlijk veelbelovend, maar het is absoluut nog niet rendabel om er in te investeren.(Ten minste niet als gemiddelde drive-in show)
Heb op een beurs ook naar LAGO-Led gekeken. Werkt met ledjes in een gewoon 50mm halogeen behuizinkje, stuursignaal lift mee met de voeding, dus slechts 1 kabel doorlussen naar alle lampjes.
Ik vond het een leuk idee om 16 par-16 met die dingen uit te rusten, en dan via DMX te besturen.
Prijs per lampje-> 130 euro
Prijs van DMX-converter->2000 euro.
Ik ben toen toch maar naar gewone colors gaan kijken, meer licht voor een VEEEEL lagere prijs.
Volledig met eens!
Zoals gezegd, op DIT moment zou ik nog afwachten tot alles 100% op punt staat, er een ruim(er) aanbod op de makrt is & het betaalbaar is.
Je kan het veregelijken met een DVD-Recorder +- 2,3 jaar geleden ... Welke zot razz :p haalt het dan in z'n hoofd om een DVD-Recorder te kopen tegen > 2500€ (wat toen de gangbare prijs was, er was dan ook misschien maar 1 toestel op de markt).
Het is zoals altijd even wachten tot de technologie voor een stuk ingeburgerd is en er verschillende bedrijven op de kar springen ...
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
SP-AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
Berichten: 96
1-6-2004 21:44
Op pinkpop hadden ze tijdens Tiësto 27 van die led mh's hangen, ze waren niet echt fel maar het gaf wel een leuk effect, ze werden geprojecteerd op witte doeken die aan de truss hingen.
(maximaal 120 tekens)
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
1-6-2004 21:53
Even over pink pop tijdens de show van dj tiesto waren er ook lasers iemand enig idee wat voor lasers dat waren?
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)