Forum > Algemeen Forum

Mijn eerste spulletjes

(233 reacties. Pagina 8 van 24)
Moderator(s): Dré
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
15-4-2004 20:13
Geloof niet dat er ooit is gezegd dat het rommel is, enige wat er ooit van gezegd is, is voorzover ik weet dat het ding niet echt geschikt is om te gebruiken voor een drive-in oid. Voor op de slaapkamer is het wellicht best een leuk speeltje om de basisdingetjes van het mixen onder de knie te krijgen (maar dat zou je met twee Reloop RC-500's ook wel aardig moeten lukken)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Dieje.tkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2004
Laatste: 20-5-2004
Berichten: 66
15-4-2004 20:57
ben geloof ik nog niet zo slecht begonnen.

1 jaar geleden een behringer dx1000 mixer (nu nog, hoeft van mij niet vervangen te worden)
met een phonic versterker + 2dap mc-15's
heb mijn vaders tv-kamer leeggeplunderd ik had nu dus een cd speler en ik had nog een discman.

4 maanden later een dap cd speler gekocht en nu ben ik al weer wat verder
zie website
Je hebt mensen en je hebt DJ's
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
15-4-2004 20:59
Hup, wij (Luc en ik) hebben het gelijk aardig netjes aangepakt. En een beetje commercieel gericht bezig gegaan, we wilden altijd al een keer een subwoofer maken (bass-addict), en toen we er een hadden gemaakt, wilden we MEER en besloten we maar gelijk een drive-innetje op te zetten. We hebben ons eerst gericht op het geluid, immers een drive-in show is niks zonder geluid (zonder licht zou nog wel kunnen), licht komt later en huren we momenteel nog.
Wij zijn begonnen met:

2x SM-115 Dré's ontwerp subs
2x Behringer B1220
1x Gemini PS-626i's
2x CDJ-500IILTD (Dré ex-cdspelers)
1x Behringer EP-1500 versterker
1x Behringer EP-2500 versterker
1x Behringer CX-2310 crossover
en natuurlijk meubel, 'tussenpaaltjes' en het kabelwerk..
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
HjvogelpoelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
Berichten: 141
17-4-2004 08:53
ik ben begonnen met 2 hifi speakertjes en mijn zelfgebouwde 40 watt versterker laugh :D en 2 hifi cd spelers

nu een dubbele cd speler met scratch enz..
dx-1000
actief gefilterd speakersysteem
500 watt subs (zelfbouw)
150 watt top kasten (worden eindschooljaar vervangen door 200/300 watt topkasten(zelfbouw)
hifi versterker van Arcam 130 Watt
en over een paar dagen een EP-2500 erbij
een rookmachine van Martin Magnum Pro 2000
en overig (nog) missend licht kan ik allemaal lenen/huren bij bedrijf omdat ik vaak samen draai met iemand die daar werkt dus vaak een stuk of 8 dmx parren strobo 500W en blacklight 400W en als het leuk moet worden dan is er ook wel het een en ander te regelen aan intelli's high-end bvhappy :)
SonyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2004
Laatste: 29-9-2006
Berichten: 47
17-4-2004 11:58
Echt leuke topic vind ik. Ik begon met de oude instalatie van men oma. Een versterker met kapote cassette deck.
Dan ook nog 2 vrij grote luidsprekers. De ganse boel was zo'n 20/25 jaar oud. Maar goed ik was al tevreden ik had teminste iets. Ik had dan ook nog 1 gewone cd speler.
En dan opbouwen met de jaren.
Niewe gewone huisversterker gekocht van sony en dan cassette deck,cd speler. Dan een Velleman menger echt een broekzak formaat met 3 kanaaltjes dan een jb system, stageline, en nu een ecler. Dan een prof versterker .....
En zo heb ik opgebouwd. Nu 4 jaar later heb ik toch al wat gerief staan.
Maar zo zie je de meesten beginnen eenvoudig en klein.wink ;)
Streef naar perfectie, neem het beste en verbeter het.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
18-4-2004 00:31
OO, leuk topic!!

Na me eerste mengpaneel aangeraakt te hebben was ik eigenlijk wel echt verkocht en ben ik een hele tijd opzoek gegaan naar een mooi mengpaneel. uitgekomen op een mengpaneel bij c*nr*d wat er voor mij toen echt super uit zag razz :p jammer genoeg geen plaatje meer van, na heel veel gek*t met verkeerde bezorgingen bleek dat hele mengpaneel niet eens te bestaan:S dus toen maar is bij new-line gaan kijken.

Toen heb ik de Jb systems Premium gekocht, en 2 2dehands hifi cd spelers <hoe laag kan je budget liggen razz :p >. het geluid kwam (en komt nog steeds thuis) uit een hercules surround set (perfect geluid voor thuis).toen na een paar maanden overgegaan op een cdn25 van numark. daarna kwam het idee voor de drive in, en kochten we een ls 7 lichtstatief met een JB systems Thunderbird en een witte tube moon (die thunderbird is echt een mega aanrader!) en later kwamen daar nog een strobotje en een line beamer bij. achteraf stom dat we niet zijn begonnen met parren, maar we hebben er nooit echt problemen mee gehad.

Toen kwamen er 2 <je moet toch wat> skytech speakers bij (ja, ook stom dat we niet met geluid zijn begonnen...), aangesloten op een koda hifi versterker. en nog wat kleine rommel. en afgelope maand eindelijk onze eerste par set.

nu hebben we even een maandje geen aankopen geplant, en voor het volledige lijstje met apparatuur kun je kijken op www.geinteam.nl onder apparatuur (verassendde titel razz :p )
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
18-4-2004 16:22
jeetje..

mijn eerste spulletjes.. Dan moet ik vér terug.
een liese elektronik mengpaneel, samen met een London Acoustical Developments dubbel draaitafel setje.
"opgevoerde" FAL versterker, met 2 (eigenlijk PA) speakers erbij.. en gaan!

Feestje hier en daar..

Pas later (toen de drive inn een beetje uit elkaar gevallen was) ben ik gaan draaien als DJ...
I'm a man... I don't read manuals.
Wouter15Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-7-2004
Laatste: 4-6-2012
Berichten: 32
15-8-2004 15:44
Mijn eerste Spullen waren een Kenwood Hi-fi versterker met 2 pioneer luidsprekers die ik gekregen heb van mijn pa toen hij 1 van de allereerste Dolby-Surround setjes kocht laugh :D

Toen heeft men pa een snoertje in elkaar geflanst (waarvan bleek dat je die ook gewoon kon kopen razz :p ) met een jack aan de ene kant en tulps aan de andere kant dus kon mijn draagbare stereo achter de versterker.

Uiteraard was er nog geen mengpaneel dus kwam er aan het eind van elk nr een een stiltetje van een seconde of 10

Vervolgens een houten kistje gemaakt van mdf met 3 van de gekleurde reflectorlampjes.. dat mdf ging stinken als de pest met die hitte mja aan die kist zat een snoer met zo'n gewoon schakelaartje waarmee ik als ik een liedje op had gezet de lampjes op de maat (probeerde) te laten knipperen laugh :D
GoTMoReStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-8-2004
Laatste: 26-12-2007
Berichten: 458
15-8-2004 17:56
happy :) Mijn eerste setje ( draai ik nu nog mee ) zijn een xxlpowersound axps-250 met 2 hq-power boxen ( 2jaar voor staan sparen.. ) had er een alecto por-127 bij, gekregen van een kennis van me..
Is nu overigens al een paar dagen vervangen voor een dap gig-8.
Met pioneer cd-speler gekregen van een tante omdat ze een nieuwe kocht...en hij doet zijn werk nog steeds goed.

Maar k heb verder geen licht ofzo...
Soms..
Sick NickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-4-2004
Laatste: 27-8-2005
Berichten: 5
16-8-2004 12:39
Eigelijk ben ik nu nog steeds aan het sparen voor mijn eerste spulletjes.
Mijn eerste spulletjes tot nu toe zijn de 2 tsx-15's van JB-systems en als subs 2 dap RW-18B's. Mixer is american audio Q3433 MK2 en heb de dubbele cdx1 speler van synq sinds kort. Ax-700 van JB systems is mijn versterkertje.

Ben nu aan het sparen voor hp en dj booth. En ik heb een limiter besteld voor weinig geld.

grtz Nick
I love tha base

Terug naar forum Reageer (zonder quote)