Forum > Algemeen Forum

gear inbouwen - wat ideeen nodig

(115 reacties. Pagina 9 van 12)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-3-2004 10:45
Ik vind de prijzen van die meubelbouwer nog wel meevallen eerlijk gezegd. Kijk eens wat een beetje fatsoenlijke flightcase kost. Nu kun je denken dat fliteware duur is, maar wat dacht je van rood eiken?

Ik was voor mijn meubel aan hout alleen al (populieren multiplex + poten, dat is dus niet eens massief hout, wat die meubelbouwer volgens mij gebruikt) ruim boven de 100 Euro kwijt. Tel daarbij op de schroeven, pluggen, winkelhaken, afwerklatjes en lak (halve emmer a 50 Euro per stuk) en ik kom rustig aan 150 Euro.

Tel daar nog eens bij op de mensuren, de kosten van gereedschap etc., dan vind ik het nog netjes.

Gezien de sjieke houtsoorten die men gebruikt, zal de doelgroep wel niet bestaan uit jongeren, die eiken hoogstwaarschijnlijk een stuk minder mooi vinden dan knalrood geverfd MDF.
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
11-3-2004 15:07

DJ Marcus schreef:

Maar ik dacht, straks zit ik fout, mij is toch aangeleerd, dat MDF samengeperst hout is, het was niet om jou op je fout te wijzen, maar meer om te weten, of MDF samengeperst hout was...

Was no attack on U!
Oké dat dacht ik al ;-)

Inderdaad beetje krom gezegd van me. Voor de goede orde, MDF is dus ook echt hout (ik dacht altijd dat er ook geperst karton tussen zat maar dat laat ik even in het midden). Maar dezelfde kwaliteiten als "normaal" hout heeft het natuurlijk niet.
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
11-3-2004 15:22
Sry dat ik toch even doorga op het onderwerp MDF wink ;)

MDF is samengeperst hout, waardoor, als je zaagt, je geen nerven ziet zitten...conclusie:
Als je o.a. meubelpaneel zaagt, gaat dit splinter en dus niet mooi in de afwerking. Een voordeel van meubelpaneel is dat je ze kan kopen in verschillende tinten: ahorn, beuken, eiken ga zow maar door...
Dus dan hoef je dit niet te verven...een nadeel is dat juist bij MDF. MDF kan je makkelijk verven, maar met hoogglans of zijdeglans, dus dan krijg je van de standaard (saaie/drukke) kleuren (als je hier een voorstander van bent (ik zelf absoluut niet) dan heb je niks te zeuren), want gewoon beits / interrieurlak hecht niet lekker op MDF.
Optie: eerst een dekkende laag eronder gooien, maar het wordt dan lang niet zow mooi meer...

En omdat MDF heel fijn geperst is (en GÉÉN laag karton tussen zit!), kan je dit makkelijker bevestigen dan o.a. meubelpaneel.
Nu zul je denken, maar meubelpaneel is toch ook samengeperst hout?
Natuurlijk, maar véél minder fijn.
Klein voorbeeldje: van meubelpaneel zou je bijv. ook veel sneller splinters van krijgen...

Zow dat is eruit laugh :D...
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben...

(p.s. een keukenblad is bijna hetzelfde als meubelpaneel, alleen nog dikker (standaard 26mm) en dus steviger, niet bepaald de meest gebruikelijke manier voor een meubel...)
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
OlafAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 18-9-2004
Berichten: 10
13-3-2004 11:33
wil volgende weekend een meubel gaan maken om alles in te zetten, zit alleen met 1 vraag, wordt het niet te warm voor mijn Pioneer mengpaneel.
Hier al het een en ander gelezen dat dingen als je lang draait erg warm worden.
Draai meestal nooit langer dan 2 uurtjes thuis
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
13-3-2004 12:36
PC ventilatortje erin (in je meubel ;) op de plek waar je mengpaneel het warmst wordt) doen, voor 10 euro ben je klaar. (als je ergens een trafo heb liggen van 12v, kan je die gebruiken om daar de ventilator(en) aan te hangen)
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
13-3-2004 20:25
Ik wil zeer binnekort draaitafels aanschaffen.
Maar omdat mijn kamer nogal klein is wil ik die zo ruimtebesparend neerzetten.
De draaitafels moeten naast elkaar komen te staan. Zonder mixer ertussen.
Want die kan ik er voor plaatsen

Het komt namelijk op mijn bureau. en die is precies even groot als een deur ( is namelijk een deur laugh :D ) En daar staat ook nog een computer op. Hoe kan ik de draaitfels het beste plaatsen zonder dat het al te veel ruimte gebruikt word?
Ik zou ze ook niet direct op mijn tafel geplaats hebben. Maar er iets boven. zodat ik staand kan draaien en dat ze niet te laag staan.

Alvast bedankt!
Forever Today
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
13-3-2004 20:27
Je mixer ervoor? dat snap ik niet helemaal, volgens mij moet je dan ((*&(^&^*&^*& ver bukken en reiken en doen om bij je tt's te komen, wat je beter kan doen (lijkt mij) is een verhogingkje maken, waarop jeje tt's zet (zodat je mixer een stukje onder die verhoging staat, en je tt's dus wat dichterbij...)

edit: Of een verhoginkje maken waarop jeje mixer zet (zodat ie [schuin]boven je tt's staat/hangt/ligt/zit/whatever)
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
14-3-2004 10:45

QuincMan schreef:

Je mixer ervoor? dat snap ik niet helemaal.
Ik bedoel dus:
|||||||| |||||||| laten we zeggen dat dat de draaitafels zijn.

.........||_|| en dat dat dan de mixer is. (De punten moeten ervoor omdat anders de ''mixer'' niet onder de ''draaitafels'' staat.)

Dus dat de draaitafels op een verhoging op het bureau staan. en dat dan de mixer gewoon voor de verhoging staat. Als ik sta en mijn mixer staat op het bureau kan ik er prima bij. Het bureau is ongeveer een halve meter breed en 2 meter lang.
Ik hoop dat je het nu wel snapt QuincMan?
Toch bedankt voor je reactie!

Zo dat zijn een boel edits happy :)
Forever Today
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
14-3-2004 11:55
Ja ik snap het nu ;) al lijkt het mij <persoonlijk> niet super werken.. (ik houd niet super van bukken enzo)

Laat pic's zien als ie af is!

Edit: trouwens wat ik ook wel eens gezien heb, is een karretje dat vanonder het bureau werd gereden, waarop de mixer stond... mischien is dat iets voor jou?
RickEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-2-2003
Laatste: 7-5-2005
Berichten: 118
14-3-2004 11:59
Hoe bedoel jij bukken?
Dat snap ik niet zo. Kan je dat uitleggen?
Nog meer tips voor een ruimtebesparend meubel zijn welkom!
Ze worden niet ingebouwd maar gewoon op een verhoging van 25 cm gezet.
En de mixer komt dan voor die verhoging maar gewoon op de tafel zelf.

Edit: Dat van dat karretje is zeker slim. en ruimtebesparend maar dan denk ik dat je toch wel te laag uitkomt. het karretje moet dan onder de tafel en als ik zo sta met mijn handen onder de tafel is het wel te laag.
Forever Today

Terug naar forum Reageer (zonder quote)