Forum > Geluid

cd-spelers... welke zijn de beste?! het blijft een moeilijke vraag

(81 reacties. Pagina 1 van 9)
Moderator(s): Dré
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
23-2-2004 22:12
Hallo iedereen...

Omdat wij binnenkort van plan zijn nieuwe cd-spelers aan te schaffen zit ik al een hele tijd met de vraag "welke zijn de beste"?!

Ze zouden moeten dienen om toch minimum 1 keer per week op een serieus evenement te staan en 3 avonden per week thuis. Ik twijfel tussen de volgende merken (types)

- pioneer cdj 100 (wat me tegenhoudt = geen loop functie)
- axis 8 (niet professioneel genoeg???) (waar of niet?)
- cdj 800 - 1000 (de van het waarschijnlijk, maar iets boven ons budget)
- Reloop Rc 600 mkII's (ze zien er niet stevig uit)

En dan heb ik nog een vraag;
ik heb totaal geen ervaring met "Behringer" maar heb wel tussen hun modellen mijn ideaal mengpaneel zien staan.
=> Mijn vraag dus: heeft iemand ervaring met de DJX700 van behringer?! Volgens ze zeggen zitten op het paneel zelf 47 effecten?! Dat is toch haast onmogelijk voor een prijs van nog geen 300 euro? Is dit toestel te betrouwen?

Graag wat hulp van jullie
Zyrax
Dank bij voorbaat
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
23-2-2004 22:18
Offtopic:
Ben jij nou dezelfde persoon als die Jorre?
Zo ja, probeer dan nu eens ff normaal te posten, zo niet dan heb ik niks gezegd.

Hoe ik hier op kom? Dezelfde website...
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
23-2-2004 22:20
Je hebt een behoorlijke inzet met je spelers, dus ik zou al snel naar de Pioneers neigen.
Denon staat ook bekend om de beregoeie cd spelers, al aan gedacht?

Ik kan alleen maar over de Pioneers zeggen dat ze uitermate geschikt zijn voor het serieuze werk, zeker als je er mee gaat slepen.

Over de Behringer mixer? Type die maar eens in de zoekmachine....
www.new-line.nl/forum/search/?str=DJX700&Go.x=6&Go.y=10
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
23-2-2004 22:26
hartelijk dank voor de link. Had die nog niet zien staan en ik moet beslist nog leren om hier wat te wennen aan dit forum.

Neen, jorre is ander lid van beatstation54. Het zit namelijk zo. Beatstation54 is vereniging van talkrijke deejays en installaties.

Ben wel een vriend van jorre maar draai met ander crew samen. Zoals ik zie zou ik best nog even doorgaan met sparen en voor de pioneers gaan?! Met andere woorden: de axis8's zijn niet echt voor het serieuze werk bedoeld?!

De reacties op de djx700 verbaasden me.. Ik heb lang gezocht naar mijn ideaal mengpaneel en nu dacht ik die gevonden te hebben. In elk geval, na het lezen van al deze negatieve reacties over dit toestel, ben ik niet van plan om nog te investeren in de djx700 van behringer.
sad :(
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Mitch17Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2003
Laatste: 15-3-2010
Berichten: 22
23-2-2004 22:38
Elke cd speler heeft zijn voor en nadelen. De reeloop heb ik zelf geen ervaring mee dus kan ik daar niks over zeggen. De pioneers zijn wel de topspelers, als het budget het toelaat zou ik als ik jou was zeker voor de cdj-1000 gaan, anders is de 800 ook een erg mooi ding, zeker voor het geld. De numarks vind ik ook erg fijne spelertjes, ze schijnen wat minder te zijn als je ermee gaat slepen, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring. Er zijn ook leuke cd-spelers van Denon op de markt, alleen vind ik deze erg lastig werken met allerlei submenu's enzo.

Mijn conclusie is dat je de voor en nadelen van de spelers tegen elkaar moet opwegen, dan kom je tot de beste conclusie, echter denk ik dan dat je toch wel op pioneer uitkomt ;)
ik slaap slecht, maar daar lig ik niet wakker van...
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
23-2-2004 22:42
ok, morgen zal ik mij eens laten adviseren in een dj shop hier een eindje verder. Waarschijnlijk raden ze me daar toch het duurste aan want het zijn twee echte commercanten :d heb me wel vaker ge-ergerd aan hun en zij waarschijnlijk ook aan mij.

Heeft er iemand een idee hoe lang je zo'n cd speler kan gebruiken voor je moet vernieuwen?! Daarmee bedoel ik : stel bijvoorbeeld de 'cdj100 van pioneer", hoe lang is deze al in gebruik op grote evenementen?!

thanx
Zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
23-2-2004 23:34
Axis 8 en 9 zijn beide mooie spelers maar ze hebben niet zoals de pioneers een oli-gedemt ophanging systeem. Hierdoor kunnen ze slechter tegen schokken, dat is ook de reden dat pioneer spelers zovaak gebruikt worden. Ze spelen bijna altijd door. Voor thuis is de Axis wel weer een mogelijkheid.
correct me if I'm wrong...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
24-2-2004 00:34
Antwoord is simpel -> Duw trek sleepwerk -> Pioneer CDJ800/100 (geen 1000 nemen want das zonde als je daar mee sleept).

Staan ze op een vaste plek en staan er verantwoorde mensen mee te werken die fatsoenlijk met gear om kunnen gaan dan kun je de axis'en overwegen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tom314Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-12-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 127
24-2-2004 02:39
heb zelf de cdj-100, en vond het ook spijtig van de loop-functie, maar draai op mijn residency met Denon DN-4000, en ondertussen valt me op dat ik daar zelden of nooit de loop-functie van gebruik.

trouwens, die DN-4000 is ook een schitterend apparaat. maar de cdj-100's ook hoor.
ToM. this one goes to 11 y'know ? 1 louder.
GupyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 17-9-2008
Berichten: 271
24-2-2004 06:32

teknoknights schreef:

Heeft er iemand een idee hoe lang je zo'n cd speler kan gebruiken voor je moet vernieuwen?! Daarmee bedoel ik : stel bijvoorbeeld de 'cdj100 van pioneer", hoe lang is deze al in gebruik op grote evenementen?!
De enigste reden dat mensen een CDJ100 wegdoen is omdat ie te kaal is. Er zal geen CDJ100 zijn die gewoon versleten is als je er mee doet waarvoor die gemaakt is. In discotheken zie je nog vaak een CDJ100 staan van een jaar of 5 oud.
De voorloper, de CDJ500 zie je ook nog steeds.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)