Forum > Muziek

nieuwe knaller van dj tiësto?

(539 reacties. Pagina 11 van 54)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
8-2-2004 23:02

visje schreef:

ReinD
ben het toch niet mee ens met jouw post.
Tiesto is ook populair geworden doordat hij
A: Hele goede producties heeft gemaakt
B: Hij heel goed de juiste plaatjes kan kiezen

Ik weet niet of je laatst een set hebt gehoord van tiesto: Maar zijn dancevalley setje zat geen traffic bij. Kan je hem heel leuk commercieel doen maar hij moet ook een beetje centjes verdienen he? Ben ik een tiesto liefhebber? Ja. Ik geef toe dat hij niet de beste mix techniek heeft maar dat maakt niet uit. Hij kan het publiek heel goed aanvoelen. Voor al de nederlanders is dat niet erg omdat iedereen helemaal gek wordt als hij draait (denkt aan Asta eind december) Maar in het buitenland moet hij zn best doen omdat hij daar niet een justin timberlake imago heeft zoals hier in NL.
Ten eerste Tiesto produceert zelf niet. Dat doen anderen namelijk voor hem. Tuurlijk heeft hij daar invloed in/op maar hij heeft nog never nooit niet een plaat gemaakt die 100% van hemzelf was.

Hij kan inderdaad de juiste plaatjes kiezen en das ook geen kunst.

Ten derde in de Dance Valley set zit wel degelijk lethal industrie. Heb de set net geluisterd en heb in totaal 7 platen gehoord die zijn naam dragen.
Het word dus tijddat je je platenkennis op gaat schroeven of naar de goede set gaat luisteren. (was trouwens op dance valley aanwezig tijdens zijn set op dance valley en stond pak um beet 10 meter van hem af. Weet dus wel 100% zeker dat meneer die gedraaid heeft.)

Wat betreft het buitenland -> In Australié China en al die andere landen is de dance nu pas in opkomst dus als je daar een beetje je best doet en hier al een gevestigde naam hebt is het daar lang niet zo moeilijk om aan de top te komen als hier.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 9-6-2024
Berichten: 9470
9-2-2004 09:33
Persoonlijk vind ik dat we een discussie of iemand goed of slecht is wel uren door kunnen laten gaan.

Een kunstenaar heeft ooit eens tegen mij gezegt:
Of iets goed is, bepaal ik niet zelf;
dat doen mijn opdrachtgevers en mijn bewonderaars........

En dat zie je ook met Tiësto.
De meeste bewonderaars zitten ook bij de <16 groep, en dat zijn lieden die nauwelijks iets live hebben gezien.
Alles maar gevoerd krijgen via de beeldbuis, en tja, daar gaat nooit iets fout.

We hebben al mogen constateren dat er top dj's zijn die tijdens een zogenaamde live set stonden te doen als of ze aan het mixen waren,
en ik vind het nog steeds weinig kunst aan om een set van een half uur die je dagenlang van te voren hebt staan te oefenen,
ten gehore te brengen terwijl het publiek je aan staat te gapen shocked 8O

Ik vind iemand een veel betere Dj als hij in staat is om tijdens het mixen,
binnen drie platen elk redelijk verzoek er bij kan mixen,
of nog beter, tijdens het mixen zijn dansvloer steeds voller weet te krijgen.
Edit Mod: En na de volgende die niet onderbouwde informatie over Tiësto of andere Dj's hier neer klad, sluit ik het topic, want ik heb geen zin om complete flame wars iedere keer te moeten lezen.........Die hebben we al gehad over Tiësto. Je mag van mij best een mening hebben, maar dan moet het wel iets meer zijn dan je uit een voorgekauwt blaadje overtypt......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
9-2-2004 13:23
Gelukkig zeg je dat de MEESTE lieden die liefhebber zijn van Tiesto zijn muziek jonger zijn dan 16. Ikzelf ben zo'n 10 jaartjes ouder, en heb echt wel andere "grote" DJ's meegemaakt.
Wat is een goede DJ, iemand die doet wat JIJ lekker vind klinken. Voor zover ik weet is dat iets wat persoonlijk is. En aangezien iedereen een andere smaak heeft, zullen de meningen over 1 DJ ook wel verschillend zijn. Ik heb dikwijls geluisterd naar DJ's als Dave Clarke, Carl Cox, John Digweed, Sasha, enz enz, maar ik werd er niet koud of warm van.
Meeste van die 16 minners kennen alleen lethal industry, flight 643, en traffic. Dat zegt meer over die mensen dan over TIJS (zonder H)
Er word zo vaak gezegd dat hij zelf niet produceert, maar dat het voor hem word gedaan, lijkt me stug, co-produkties lijkt me het juiste woord.
Als je wilt weten waar zijn naam allemaal onderstaat, kijk dan hier maar eens www.tiesto.com/forum/viewtopic.php?t=7741&highlight=fake Tuurlijk zitten er platen bij waarbij hij niet zoveel invloed heeft gehad, maar je mag het wel een indrukwekkend palmares noemen.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat hij 3 jaar geleden betere muziek draaide (voor mij lathans) dan dat hij vandaag de dag doet. Maar om te zeggen dat hij alleen maar commerciele muziek draait, of nummers van zichzelf..... Laatste keer dat ik hem live heb gehoord(Innercity 2003) draaide hij Nyana, Traffic (montana remix), en een nieuw nummer, en natuurlijk de remix van Barber's adagio for strings...dat mag toch wel in een set van bijna 2 uur. En ook Tiesto kan iedere willekeurige (passende) plaat inmixen binnen een plaat of drie. Sterker nog, als je het hem vraagt, doet hij het ook nog, en soms, als je heel veel geluk hebt, krijg je diezelfde plaat van hem, met een krabbel erop.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
9-2-2004 14:51

Magik77 schreef:

Laatste keer dat ik hem live heb gehoord(Innercity 2003) draaide hij Nyana, Traffic (montana remix), en een nieuw nummer, en natuurlijk de remix van Barber's adagio for strings...dat mag toch wel in een set van bijna 2 uur. En ook Tiesto kan iedere willekeurige (passende) plaat inmixen binnen een plaat of drie. Sterker nog, als je het hem vraagt, doet hij het ook nog, en soms, als je heel veel geluk hebt, krijg je diezelfde plaat van hem, met een krabbel erop.
Je vergeet er nog 2.

Zal straks de set is ff luisteren.
Op Innercity draaide ie trouwens al weer velen malen beter als op Dance Valley.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
9-2-2004 14:59
Mee eens, deze set was een van zijn betere. Iets harder als ik normaal van hem gewend ben, maar des te lekkerder.

01 [00.00] ID # 2 Gatecrasher NEC
02 [04.04] Tiesto - ID
03 [10.41] Re:Locate - Waterfall
04 [16.56] Tiesto - Nyana
05 [24.38] Michel de Heij vs. Secret Cinema - Another Sweater
06 [28.39] Mike Robbins - Are You A Freak?
07 [35.22] Airbase vs. Stigma - Hunting 2004
08 [41.08] Unknown Artist - Fairlight Distriction
09 [47.15] Mark Norman - Phantom Manor
10 [53.05] Hertz - Recreate (Montana Remix)
11 [59.08] Relic - Cue Burner (Offbeat Rework)
12 [61.24] Benni Benassi - Love Is Gonna Save Us
13 [66.44] Marcel Woods - Time Is Running Out

== NOT BROADCASTED ==

14 Clokx - Overdrive
15 William Orbit - Barbers Adagio For Strings (Tiesto Remix)
16 Ernesto & Bastian - Who Is The Starter (Christo Remix)
17 Tiesto - Traffic (Montana Remix)
18 Katana - Tribal Shock (a13)
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
9-2-2004 15:26
Tijs is gewoon een goedzak, als er 100-en 15 jarige pubertjes vooraan staan te smeken met een breezer in hun klamme handjes, of meneer Tijs Traffic wil draaien, doet meneer Tijs dat ook. Ikzelf zou het niet doen, maar zoals ik al zei, Tijs is lief voor AL zijn fans. en dan is het moeilijk om nee te zeggen, tegen die opmaakpopjes die met hun 15 jaar al lang op bed moeten liggen. Een van de grote nadelen van commercieel succes. Er komen twee soorten mensen op je af. Degene die verstand van je muziek hebben, en mensen die verstand hebben van sms-en. populaire tingtones, DJ Boozywoozy, en andere apres ski muziek.
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
9-2-2004 15:43
Ja dat is toch dé vraag die hééél vaak gesteld wordt...
Is Tiesto nummer 1 van de wereld...
Ik vind meer: de WAAROM is tiesto nummer één van de wereld...omdat hij goede nummers uitbrengt of omdat hij zo goed draait, of allebei...

Ikzelf kijk bij een DJ hoe hij draait, dat iezelf leuke plaatjes maakt vind ik bijzaak (o.k ik vind de nummers die hij uitbrengt goed of hy ze nou zelf produceerd of niet) maar daarom vind ik hem geen top DJ...
Ik vind het een goede DJ omdat hij goed draait...

Wel vind ik dat o.a. magik77 gelijk heeft...
Tiesto wordt te commercieel... hij draait wat de mensen willen, misschien is hy dan ook wel de nummer 1 van de wereld, maar wat ik een top DJ vind, is een DJ die durft een DJ die gewaagde mixen maakt...een DJ die veel verschillende (niet al te bekende) platen in z'n set draait!
Jochies (zoals magik77 dat zegt van 15 met breezertjes) die vinden tiesto helemaal te gek: Ja flight 643 dit, lethal industry dat, traffic zo...maar hebben ze ooit een set van hem gehoord...?ik kan ook zow (commerciele)nummertjes gaan maken...(als ik het juiste materiaal had natuurlijk) maar of ik kan draaien dat weet niemand en daar gaat het mij toch om!

Een goed voorbeeld is een set die Tiesto draait op Trance Energy 2000, dat is een goede set,dan wel met aardig bekende nummers, maar een gewaagde set waar veel verandering in zit en waar hy gewaagd draait...toen vond ik Tiesto helemaal de man...de laatste tijd vind ik dit minder worden...hij durft minder en wordt te soft!
Waarom...? om te doen wat de mensen zeggen en zow nummer 1 van de wereld te blyven...ik weet het niet...
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
9-2-2004 15:49
Gedeeltelijk mee eens, soft??? Niet echt, kijk maar naar Invited, en zijn laatste sets. Begint weer een beetje op zijn stijl te lijken zoals ik hem leerde kennen in 97-98. [muggenzift mode aan] Tiesto heeft niet op Trance energy 2000 gedraaid. Ik denk dat je in de war bent met Energy 2000. Wees gerust je bent een van de vele...[muggenzift mode uit]
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
9-2-2004 15:58
Ja ik bedoel energy 2000 (wist ik wel btw) niet soft qua muziek en draaien maar dus ik qua 'durfen'

</edit> heb ik idd beetje dubbelop gezegd...<edit>
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
9-2-2004 16:05
Geloof het of niet, maar IEDEREEN, die Tiesto al voor langere tijd volgt prijst die set erg de hemel in. Ik vind het terecht, want het is 1 van zijn beste technische sets, ook al is hij geen technisch wonder. Innercity 1999 vind ik qua muziek het beste.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)