Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Joost Maris
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 23 bijdrage(n) van Joost Maris (Pagina: 1 van 3)
Topic: Toppers in concert - Geluid ZEER slecht (30-7-2007 01:32:00)Regel 1: de baas heeft altijd gelijk...De oude 218 kan niet overweg met het DMX protocol wat dus betekent dat je vastzit aan die oude Martin controler (nou, dank je de koekoek). De 218 pro kan wel overweg met het DMX protocol.
Regel 2: Dré is die baas (is zijn tekst!)
Gesnopen?
het kan dus niet met die oude versies!
Voor zover mijn geheugen reikt,geldt dat ook zeker voor de 812, en ik dacht ook voor de 518
In een ver verleden eens 812's en 518's gehad en die werkten alleen via Martin protocol (toen nog met zo'n f*cking 2308 controllertje) dus geen fasedraaiertje ertussen, want dat helpt niet.Ik zeg ook niet dat het andere protocol niet bestaat. Ik zeg alleen dat er ook andere martin protocol versie's zijn. waar de fase's van zijn omgedraaid. Maar ik kan het verkeerd hebben hoor. mijn 518's doen het al 2 jaar op een fasedraaier mischien dat ik het dan verkeerd heb gezien.Topic: HMI575 ontvetten (28-7-2007 00:39:00)
Kan ook dan heb ik het verkeerd begrepen
Maar het is niet helemaal verlopen zoals het hoorde
Topic: Martin MSD-200 @ €175 (30-7-2007 01:31:00)
Maar het is niet helemaal verlopen zoals het hoorde
Het martin protocol, wat er zoal gebruikt word met de robocolor 3 noem ik uiteraard geen DMX. Maar het "martin protocol" waarin de fase's omgedraaid zijn, werkt in principe hetzelfde als scanner, mh etc. van andere merken. Daarom noem ik het DMX. zolang de fase's omgedraaid zijn natuurlijk
Topic: Martin MSD-200 @ €175 (30-7-2007 00:29:00)Daar hbe je opzich wel gelijk in maar ik bestuur mijn 518's via DMX512 en daar heb ik geen problemen mee omdat de fase's omgedraaid zijn. Dus als je het heel simpel bekijkt stuur ik dezelfde signalen. Alleen komt die ergens anders op de printplaat binnen. Dus dit martin protocol kan je goed DMX noemen want hij werkt op hetzelfde signaal. Eigenlijk is het naar mijn idee een truc geweest voor de verkoop voor martin's controllers. Want ik soldeer ook niet graag op een printplaat van 391 Euro.
Topic: HMI575 ontvetten (28-7-2007 17:32:00)Daar geef ik je groot gelijk in maar als je het goed zou doen is het dus een prima oplossing. Maar het blijft natuurlijk link
Topic: Martin MSD-200 @ €175 (28-7-2007 00:50:00)Malle Pietje schreef:
Joost Maris schreef:
het martin protocol van de 218, 812, 518 en ik dacht ook de robocolor pro 400 zijn toch alleen de 2 fase's omgedraait (signalen omgedraait en de basis op de originele plek)? zo heb ik mijn 518's werkend gekregen op een dmx 512 lijn. het protocol op de 1220 en de robocolor 3 is heel wat anders daar heb je zo'n heel kastje voor nodig die echt met het signaal tovert. maar bij de 218 is hier geen sprake van.Regel 2: Dré is die baas (is zijn tekst!)
Gesnopen?
het kan dus niet met die oude versies!Voor zover mijn geheugen reikt,geldt dat ook zeker voor de 812, en ik dacht ook voor de 518
In een ver verleden eens 812's en 518's gehad en die werkten alleen via Martin protocol (toen nog met zo'n f*cking 2308 controllertje) dus geen fasedraaiertje ertussen, want dat helpt niet.
wat zou het verschil moeten zijn tussen een oude en een nieuwe lamp. glas blijft ten slotte glas hoe oud of warm het is geweest. en daarnaast wat zou slechter voor een lamp zijn vieze vettige nicotine of een beetje alcohol.
Topic: Toppers in concert - Geluid ZEER slecht (27-7-2007 21:10:00)Klopt dat heb ik ook gehoord. ze hadden 6 martin big lights in de arena staan. die op verschillende hoogte's te bewegen waren. kabels zijn toen verstrikt geraakt. En toen ze omhoog gingen vielen ze om omdat de kabels strak stonden. Heel lullig,maar alles deed het op de concerten. zo zie je de kwaliteiten van martin maar weer
Topic: HMI575 ontvetten (27-7-2007 21:01:00)
Ik heb 3 keer een MSD 200 lamp moeten bestellen en elke keer zat er een alcohol doekje bij. ik denk dat philips wel weet waar hij mee bezig is. Ik heb ook elke keer de lamp afgedaan met het doekje na het inzetten ervan en heb nog nooit problemen gehad. wat mij betreft kan het gewoon.
Topic: Toppers in concert - Geluid ZEER slecht (27-7-2007 18:47:00)kaartje 2e ring koste 27.50 euro. maar moet je maar net geluk hebben of je goed geluid hebt
Topic: Toppers in concert - Geluid ZEER slecht (27-7-2007 02:53:00)
als je mijn smile's zag aan het eind van mijn berecht kon je zien dat ik het niet meen. het maakt mij ook geen donder uit maar ik vind het niet zo netjes van martin. je mag tock wel wat verwachten van een mh van bijna 10000 euro