Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Banaan
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 19 bijdrage(n) van Banaan (Pagina: 1 van 2)
Topic: alles wegdoen doen of niet (16-6-2005 20:42:00)
Gaat de plaat te langzaam: Duw/draai de plaat naar voren met je linker middelvinger en zet met je rechterhand de pitch sneller.
Gaat de plaat te snel: Rem met je linker middelvinger af op het vinyl en zet met je rechterhand de pitch langzamer.
Des te dichter je bij de juiste snelheid bent, des te fijner (en minder vaak) zul je deze handelingen moeten doen.
Je zult zien dat het met de 'twee handen-techniek' veel sneller gaat en dat je op een gegeven moment gewoon mee kunt pitchen zonder je naald steeds weer aan het begin van de plaat te hoeven zetten.Plaatwerk, dit is inderdaad de manier waarop ik het altijd heb gedaan, ik kon het alleen niet zo goed in woorden uitleggen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik steeds de naald terug zette als er bij de spelende plaat geen bass meer was (melodie ofzoiets). Maar bij mij duurde het dan nog te lang voordat ik de juiste pitch had.Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 15:07:00)Dat zag ik dus ook toen ik op Defqon was, er stond een camera gericht op de dj's en draaitafels en ik zag dat ze ongeveer binnen 30 seconden klaar waren met het pitchen, toen dacht ik; Dat wil ik ook!
ik weet niet of je het mixen al een beetje onder controle hebt? Ik zou eerst even verder sparen (en evt je techniek verbeteren) en dan in 1 keer bijvoorbeeld de numark cd speler kopen en www.new-line.nl/v/14266 dit mengpaneel kopen. Een high, mid en low is toch wel makkelijk bij het draaien
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (24-7-2004 18:50:00)
Wat ik dus begrijp uit vele posts is dat jullie onder/in het mixen ook nog veel corrigeren? Want dat doe ik dus zelden omdat de mix dan helemaal verneukt wordt (ik kan soms niet horen of ik de plaat nou iets moet afremmen of iets moet versnellen, en ik gok weleens verkeerd
)
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (23-7-2004 22:19:00)
)als ik al wiskunde moet gaan gebruiken tijdens het draaien dan kan ik beter stoppen
of ik had iets beter op moeten letten tijdens de les
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (23-7-2004 11:37:00)
of ik had iets beter op moeten letten tijdens de lesOm eerlijk te zijn vind ik die super OEM's beter te corrigeren dan mijn SL1200's
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (23-7-2004 11:04:00)Volgens mij is de manier van corrigeren persoonlijk. Ik heb mezelf aangeleerd om m.b.v. het vinyl te corrigeren. Heb het een poos met de platter gedaan, maar niet elke platter laat zich zo makkelijk (en fijn) corrigeren, ik heb 2 stanton str8-60 gehad en deze platter vond ik beter te corrigeren dan mijn huidige draaitafels (technics sl-1200), en ben toen weer overgestapt op het corrigeren met vinyl.
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 19:40:00)Ik denk niet dat het nodig is om mijn platen te labelen met BPM. De pitch grofweg vinden is op zich niet zo moeilijk, het zit hem meer in de fijnafstelling, maar ik denk dat BPM bij mij niet helpt
Hoe lang doe jij erover marc, om de goede pitch te vinden? En hoe lang draai je al?
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 18:39:00)
Hoe lang doe jij erover marc, om de goede pitch te vinden? En hoe lang draai je al?
plaatwerk schreef:
Een goede manier is om met twee handen te pitchen.Gaat de plaat te langzaam: Duw/draai de plaat naar voren met je linker middelvinger en zet met je rechterhand de pitch sneller.
Gaat de plaat te snel: Rem met je linker middelvinger af op het vinyl en zet met je rechterhand de pitch langzamer.
Des te dichter je bij de juiste snelheid bent, des te fijner (en minder vaak) zul je deze handelingen moeten doen.
Je zult zien dat het met de 'twee handen-techniek' veel sneller gaat en dat je op een gegeven moment gewoon mee kunt pitchen zonder je naald steeds weer aan het begin van de plaat te hoeven zetten.
LOL, dan heb je het inderdaad goed in de vingers.
Ik stond bij mijn eerste keer ook behoorlijk te shaken, trillen en doen. Na een sterke borrel en ongeveer een half pakje sigaretten werd het gelukkig iets minder
Ik was laatst aan het draaien en 1 minuut voordat die plaat afliep was ik nog bezig met het pitch instellen van de ander, toen schoot ik ook wel in de stress en vanaf toen had ik zoiets van, daar moet verandering in komen
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 14:33:00)Ik stond bij mijn eerste keer ook behoorlijk te shaken, trillen en doen. Na een sterke borrel en ongeveer een half pakje sigaretten werd het gelukkig iets minder
Ik was laatst aan het draaien en 1 minuut voordat die plaat afliep was ik nog bezig met het pitch instellen van de ander, toen schoot ik ook wel in de stress en vanaf toen had ik zoiets van, daar moet verandering in komenNog nooit met draaitafels gedraait? Ik ben met 2 belt drives begonnen, toen deze af waren stond ik voor de keuze of ik over ging op cd's of doorging met platen. Ik heb even een weekje geoefend op met cd's maar ik kwam tot de conclusie dat je toch iets meer controle hebt over platen dan over cd's (correct me if i'm wrong) en wat helemaal de doorslag gaf was dat hardstyle nr's eerder op plaat worden uitgebracht dan op cd (dat is mijn ervaring tenminste).
Topic: Verkeerde manier van pitchen? (21-7-2004 14:19:00)sylvia schreef:
Nu krijg ik twee nummers binnen een seconde of 25 gelijk (één keer een groffe afstelling met de pitch, daarna 20 seconden voor de fijnafstelling). Als ik echt goed bezig ben, dan is het met de pitch 2 of 3 keer heen & weer halen geregeld.