Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Hugovanmeijeren

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Hugovanmeijeren (Pagina: 2 van 10)

Topic: Voedingsspanning Mitec Performer (18-10-2012 10:15:00)
Ik vraag me af in hoeverre een Wit-Rus Nederlands begrijpt. De (dog) moet waarschijnlijk gewoon een @ zijn. Engels is in die landen ook al niet al te gebruikelijk, dus zo te zien heeft hij al aardig wat moeite gedaan.

Zelf kan ik het altijd erg waarderen als iemand mij via een forum een oude gebruiksaanwijzing of andere moeilijk verkrijgbare informatie kan verstrekken.

Groeten Hugo
Topic: Oriëntatie monitoren (4-10-2012 15:59:00)
Ik denk dat kant-en-klare 10" monitoren een lastige opgave zal worden.

Waarom niet voor de grotere optredens 12" (even eventueel 15") gebruiken, en voor de kleinere theater en akoestische dingetjes kijken naar een setje 8" monitoren?

Ik gebruik zelf regelmatig een set Renkus Heinz TRX-181 kastjes (wel voorzien van een andere (SSD-1800) hoogdriver) en dat werkt heel leuk voor theaterdingetjes en kleine optredens. Dan is de keus direct weer een stuk groter. L-acoustics 8XT is ook zo'n heel mooi klein kastje bijvoorbeeld, maar ik heb geen idee hoeveel je wilt besteden.

Groeten Hugo
Topic: Het bouwen van een case (10-9-2012 20:16:00)
Hey thanks!

Ben ook erg blij met de SD11, leuk voor de wat kleinere klusjes en een mooie aanvulling op de SD9 die we al hadden!
Alleen de standaard fabriekscase voor de SD11 is gigantisch lomp, dus daar hebben we zelf maar iets subtielers voor bedacht. sneaky :V

Groeten Hugo
Topic: RCF L15p540 vs200AK (10-9-2012 20:14:00)
De L15P200AK kun je in een EAW SB-150 stoppen. Dat is een mooi klein kastje die als ik het zo lees aardig aan jou eisen voldoet!

Groeten Hugo
Topic: old scool bereversterkers (9-9-2012 00:10:00)
Jarenlang stond de Crest 8001 bekend als de ultieme 'subversterker' (wij hebben ze hier ook staan), maar als ik er dan een 'moderne' Labgruppen FP6400 naast leg (in een serieuze A/B test), dan wint die Lab het klankmatig met gemak van de 8001.

Die oude trafobakken mogen dan wel de reputatie hebben heel goed te zijn in (sub)laag versterken, maar mijns inziens klinkt een goede klasse D gewoon veel beter op het laag (voornamelijk veel muzikaler), om over het verschil in gewicht maar niet te spreken...

Groeten Hugo
Topic: Het bouwen van een case (29-8-2012 20:40:00)
Flightcase voor onze DiGiCo SD11: p.twimg.com/Az8BI-qCcAExj7Y.jpg:large

3-delige kist met lade voor het toetsenbord, in dezelfde stijl als de flightcase voor een SD9 (in tegenstelling tot de fabriekscase die je bij een SD11 kunt kopen).

Groeten Hugo
Topic: Opstelling subwoofers om een breed plein te vullen (10-8-2012 17:21:00)

StijnS schreef:

Ze verspreiden over de breedte van het podium leverde recht voor het podium een erg lekker laag, maar schuin er voor viel de druk compleet weg.
Dat klopt, maar als je van binnen naar buiten een oplopende delay toevoegt dan zul je ook de breedte (schuin voor) mee pakken. Wat je wilt is het creëren van een 'subarc'. Kijk even een naar een paar topics hieronder, daar geeft Timo onder andere wat meer uitleg.

Groeten Hugo
Topic: Welke microfoons in een bandset (2-7-2012 14:29:00)
De J48 heeft een merge functie (hiermee kun je een stereo signaal netjes tot één mono signaal samenvoegen) en een high pass filter. Verder is hij identiek aan de Pro48.

De merge functie is wel echt heel handig, dus dat geeft zeker een meerwaarde.

Groeten Hugo
Topic: Live mixer (2-7-2012 12:17:00)

Frank76 schreef:

Enne monitors regelen op een Ipad?? Hoe wil je dat fatsoenlijk doen?
Dat werkt fantastisch!
Tijdens de soundcheck ga je naast het betreffende bandlid staan en terwijl jullie samen hetzelfde horen en eenvoudig kunnen communiceren draai je zijn/haar monitormix in elkaar. Is een zeer relaxte manier van werken.

Ik zou tegenwoordig in vrijwel alle gevallen een digitale boven een analoge mengtafel verkiezen (wel merk afhankelijk natuurlijk).

Nog een voorbeeld uit de praktijk waarbij je met een digitale mixer gewoon veel makkelijker mee uit de voeten kunt: standaard concert, hoofdact met 2 voorprogramma's.
's Middags komt als eerste de hoofdact binnen voor een soundcheck, je maakt een mix voor 8~10 monitorgroepjes (zelfde geldt natuurlijk ook voor FoH), iedereen tevreden: sla je de settings op.
Daarna komt het tweede voorprogramma binnen, zelfde verhaal, we maken een lekkere monitormix waar iedereen tevreden over is, daarna slaan we de settings op.
Tenslotte komt het eerste voorprogramma binnen, ook hiervoor is weer een aparte monitormix nodig.

Op de avond zelf hoef ik na het eerste voorprogramma enkel nog de settings van die middag terug te roepen, idem voor de hoofdact. Dat kost mij minder dan 5 seconden en ik weet dat er dan een goede mix voor de band klaar staat. Op een analoge tafel is dat ONMOGELIJK tenzij die tafel zoveel kanalen heeft dat je er 3 bands (naast elkaar) op kwijt kunt (en je dat tussendoor kunt gaan lopen omprikken). Je hebt het dan al snel over een tafel met meer dan 90 kanalen. Lijkt me geen optie.

Tel daarbij op dat je 1) geen FX-rack meer hoeft mee te zeulen, 2) gemiddeld genomen een kleinere tafel mee hebt, 3) minder gewicht hoeft mee te slepen, 4) geen zware, grote, analoge multikabel hoeft te gebruiken (afhankelijk van merk/type). Dat scheelt je dus ook al gigantisch in gewicht en transportvolume. Reken al die zaken mee en je zult zien dat een (grote) analoge tafel gewoon veel te onpraktisch/duur is.
De digitale tafels waar ik doorgaans mee werk (DiGiCo SD series, Yamaha M7CL en PM5D beide via Rocknet) zijn klankmatig ook prima, dus ook dat hoeft geen argument te zijn om niet voor digitaal te kiezen.

Groeten Hugo
Topic: Welke microfoons in een bandset (2-7-2012 11:53:00)

bomdes schreef:

J48 gaan we ook aanschaffen waarschijnlijk, die Jensen transfos en de uitgebreide instelmogelijkheid maken dat echt magnifieke toestellen.
De J48 is een actieve DI, zit dus geen (Jensen) trafo in. (Voor de voeding zit er een kleine trafo in, maar niet voor het audiosignaal).

De JDI is een passieve DI met Jensen trafo. Maar om heel eerlijk te zijn geloof ik het verschil tussen de Pro D2 en de JDI (waar je dus per D2 2 stuks voor nodig zou hebben) wel...

Groeten Hugo
Topic: Live mixer (30-6-2012 13:51:00)
Beschik je al over een FX-Rack en multikabel? Zo niet, dan lijkt de aanschaf van een analoge mengtafel me niet echt meer verantwoord. Heb je al naar digitaal gekeken?

Groeten Hugo
Topic: Welke microfoons in een bandset (30-6-2012 13:48:00)

bomdes schreef:

Die radials zijn overigens prachtige DI boxen voor stereo toestellen, ik gebruik ze zelfs liever dan de BSS'en. Ook klankmatig.
Helemaal mee eens, zijn super DI's! Wij hebben er ook 3, met daarnaast nog een setje Radial J48 (actieve) DI's.

Groeten Hugo
Topic: Sennheiser EW100 antenne (30-5-2012 11:00:00)
Hoi Tom,

ik ben het met je eens dat de A-1031 een zeer goede antenne is, maar op papier geeft deze antenne geen extra winst in signaalsterkte (gain).
Je hebt natuurlijk nog wel het voordeel van een groter oppervlak en betere plaatsingsmogelijkheden dan het standaard sprietje, dus in de praktijk zal de A-1031 inderdaad wel een verbetering laten zien.

Groeten Hugo
Topic: Sennheiser EW100 antenne (29-5-2012 19:35:00)
De 1031 (omni) antenne biedt je verder geen signaalwinst (geen extra gain). Het voornaamste voordeel van deze antenne in vergelijking met de standaard sprietjes is dat je deze op een statief kunt plaatsen en wel zo dat je een vrije zichtlijn met je zender krijgt.

De 2003 (vlag) antenne geeft je wel een signaalwinst van ca. 4dB (dit komt doordat je storingsbronnen vanuit de achterkant van de antenne niet/minder binnenkrijgt).

Dus voor jouw toepassing zou ik kiezen voor 2x A-2003 antenne.

Als je een nog grotere reikwijdte nodig hebt zul je voor een andere zender met meer vermogen moeten kiezen (bijvoorbeeld Sennheiser 3000/5000 series).

Groeten Hugo
Topic: Sennheiser EW100 antenne (29-5-2012 14:11:00)
Hebben we het hier over een draadloze microfoon of een IEM?

Ik had het idee dat het over een draadloze microfoon gaat, maar aangezien iedereen het hier heeft over 'zenden' en 'stralen' met een (vlag)antenne: dat is alleen van toepassing als het om een IEM gaat.

De antenne van een draadloze microfoon (zender!) is sowieso omni. Door op de ontvanger een richtingsgevoelige antenne aan te sluiten (EW100 is diversity, dus je hebt er eigenlijk 2 nodig) maak je de ontvanger ongevoelig voor storingsbronnen/ruis uit het gebied dat buiten het bereik van de antenne ligt. Hierdoor behaal je dus een betere signaal/ruis verhouding en behaal je dus signaalwinst.
Je kunt ook een actieve antenne gebruiken, deze boost het signaal (en de ruis!), deze boosters zijn dus eigenlijk bedoeld om te kunnen compenseren voor signaalverlies in lange antennekabels. Actieve antennes in combinatie met korte kabels gebruiken in combinatie met een korte afstand tot de zender kan leiden tot overmodulatie (te veel ontvangst is ook niet goed! Zie het als het volledig opendraaien van de gain op je mixer.).

Als het om een IEM gaat dan is de ontvanger (beltpack) omni en zou je een vlagantenne kunnen gebruiken om gericht te zenden (meer vermogen in een bepaalde richting). Bij een IEM kun je geen actieve antenne gebruiken.

Groeten Hugo
Topic: Line Array (21-5-2012 23:28:00)
Die tweede optie (van Qube Audio) is ook geen echte line-array, dat is gewoon een aantal luidsprekerkastjes die onder elkaar geknoopt worden...

Groeten Hugo
Topic: 19" externe geluidskaart (USB) met luidsprekerprocessing. (12-4-2012 09:37:00)
Nog een probleempje met geluidskaarten die via Firewire werken, is dat je laptop over de juiste chipset moet beschikken. Nagenoeg alle Firewire geluidskaarten werken alleen met een TI (Texas Instruments) chipset, heeft je laptop die niet, dan kun je gigantische problemen verwachten. De meeste Macs zijn wel standaard voorzien van de juiste chipset, maar veel PC laptops niet.

USB daarentegen werkt op elk systeem, dus dat is een plus in de richting van USB.

Groeten Hugo
Topic: Musik Messe / Prolight + Sound, Frankfurt, 2012 (13-3-2012 13:49:00)
Ik ben er vrijdag 23 en zaterdag 24.

Groeten Hugo
Topic: Instrument microfoon (11-2-2012 21:47:00)

big bang schreef:

Wellicht een Røde M3? Klik. Ik heb er geen ervaring mee, maar veel andere producten van Røde leveren veel bang for the buck...
Ik heb laatst een keer een shoot-out gedaan met een aardige hoeveelheid microfoons waaronder de Røde M3, en ik moet zeggen die kwam er (zeker gezien de prijs van het ding) zéér goed vanaf! Onder meer getest op akoestische gitaar en het klankbeeld van de M3 is zeker erg muzikaal. Best een aanrader als je een low-budget SDC zoekt.

Groeten Hugo
Topic: Versterken spraak musical (9-2-2012 09:48:00)
Helaas hebben veel regisseurs een verkeerd beeld bij het woord 'richtmicrofoon'. In hun ogen is dat een of andere magische microfoon waarvan je er ééntje voor het podium zet en je direct iedere speler uitstekend kunt verstaan...
Helaas zit de realiteit wat anders in elkaar, toch blijkt het heel moeilijk om dat beeld dat er over die 'magische richtmicrofoons' bestaat, uit het hoofd van die mensen te praten.

Ik zou nogmaals met de regisseur van de voorstelling in gesprek gaan en hem er van proberen te overtuigen dat headsets eigenlijk de enige goede oplossing zijn.

Groeten Hugo