Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Superkees
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 29 bijdrage(n) van Superkees (Pagina: 1 van 3)
Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (3-5-2007 10:45:00)
Zoals ik al zei, zal het probleem ongetwijfeld opgelost kunnen worden door een bepaald type CD'rs te gebruiken met een bepaalde snelheid en een bepaalde software en brander. Echter vindt ik het niet normaal dat het herbranden van je hele of halve CD-collectie nodig is voor gebruiken van een DN-S1000.
Ik zeg ook niet dat ik de beste CD R's heb, maar het feit dat ze het in diverse andere spelers jaar op jaar prima hebben gedaan en bij de nieuwe DNS1000 error op error geven geeft toch aan dat dit niet echt normaal kan zijn, toch??
Ik ga morgen de dealer bellen en zal het posten zodra ik nieuws heb betreft de speler.Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (18-3-2007 11:15:00)
Een paar vragen om te kijken in welke richting we het moeten zoeken:
- Gaat het om mp3 of cd-audio?
- Hoe oud is je brander?
- Leest de speler ook originele cd's niet of alleen jouw eigen baksels?
- Welke software-revisie zit in je spelers (opzoeken via presetmenu)?
De S1000 gaat prima samen met gebrande cd's. Dat de nieuwere mp3-generatie Denons typische leesproblemen zouden hebben is echt onzin. Mijn S5000's moeten hun eerste disk error nog krijgen.Oké, fijn om te horen dat dat onzin is!
Ik hoop dat de reperateur het daar ook mee eens is
Om antwoord te geven op je vragen:
- Het gaat om audio CD's
- Mijn brander is 2 maanden oud (reeds 10 CD's mee gebrand)
- Het gaat om gebrandde CD's
- Firmware versie Sys-1144 (stond er al op toen ik hem kocht)
Verdere info:
De disc error doet zich voor bij verschillende merken CD's gebrand met verschillende CD-branders.
De speler is 2 weken oud.
Maar als de kwaliteit van mijn CD's TDK/Sony/Imation/Maxell op het randje zijn, waarom geven die dan disc error's alléén in mijn DN-S1000 (binnen 2 uur draaien) en niet in mijn DN-2100F (in geen jaren). Bovendien krijg ik ook een disc error bij nieuw gebrandde CD's, mits de cd speler maar 2 uur heeft aangestaan.Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (18-3-2007 09:58:00)
Zal mijn verhaal nog even afmaken;
Heb de Denon inmiddels terug gehad van de reparateur. Hij is gerepareerd en speelt nu stukken beter CD-R's af. Heb nog steeds af en toe een disc error, voornamelijk bij oude bekraste CD-R's als de speler een tijdje aan heeft gestaan. Maargoed dit zal aan mijn CD's liggen in combinatie met een wat gevoeliger MP3 loopwerk.
Er is nu in ieder geval prima mee te draaien!
De reperatie heeft in totaal 4 weken geduurd en betrof garantie-werk.
Bedankt voor de tips en hulp iedereen!
Mensen met vergelijkbare problemen; wellicht is het een idee om de speler ook na te laten kijken / repareren.
Topic: American DJ Dura Truss System (9-4-2007 13:37:00)Heb de Denon inmiddels terug gehad van de reparateur. Hij is gerepareerd en speelt nu stukken beter CD-R's af. Heb nog steeds af en toe een disc error, voornamelijk bij oude bekraste CD-R's als de speler een tijdje aan heeft gestaan. Maargoed dit zal aan mijn CD's liggen in combinatie met een wat gevoeliger MP3 loopwerk.
Er is nu in ieder geval prima mee te draaien!
De reperatie heeft in totaal 4 weken geduurd en betrof garantie-werk.
Bedankt voor de tips en hulp iedereen!
Mensen met vergelijkbare problemen; wellicht is het een idee om de speler ook na te laten kijken / repareren.
Oké, bedankt.. dan is dat dura setje idd niets voor mij!
Ben opzoek naar DT-122 truss, dus 22 cm driehoek.
Liefst delen van 1,5 meter.
Die van jou zijn zeker 30x30x30 Bram?
Topic: American DJ Dura Truss System (5-4-2007 20:43:00)
Ben opzoek naar DT-122 truss, dus 22 cm driehoek.
Liefst delen van 1,5 meter.
Die van jou zijn zeker 30x30x30 Bram?
Ik heb 2 vragen betreft deze lichtbrug:
1. Klopt het dat onder het hier besproken Dura systeem niet de degelijke ST-132 statieven zitten?
2. Ik ben opzoek naar losse 3-hoek truss, delen van 1,5 m en een grootte van ong. 15x15x15 cm. Weet iemand waar ik dergelijke stukken truss zou kunnen kopen (merk/winkel)?
Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (21-3-2007 08:46:00)1. Klopt het dat onder het hier besproken Dura systeem niet de degelijke ST-132 statieven zitten?
2. Ik ben opzoek naar losse 3-hoek truss, delen van 1,5 m en een grootte van ong. 15x15x15 cm. Weet iemand waar ik dergelijke stukken truss zou kunnen kopen (merk/winkel)?
Het is niet dat ik arrogant ben in de zin van "mijn CD's zijn perfect" o.i.d. maar het gaat hier om zéér veel verschillende CD's (zoals uit de test bleek).
Ik heb gister contact gehad met de dealer, ik mag de speler retourneren waarop deze gerepareerd zal worden.
Ook heb gebeld met iemand van DenonDJ die vertelde mij dat dit probleem hoe dan ook door Denon opgelost gaat worden, en wel binnen 10 werkdagen. Hij benadrukte dat probleem dit niet zo hoort.
Ik stuur de speler vandaag terug en dan maar afwachten.
Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (19-3-2007 21:06:00)Ik heb gister contact gehad met de dealer, ik mag de speler retourneren waarop deze gerepareerd zal worden.
Ook heb gebeld met iemand van DenonDJ die vertelde mij dat dit probleem hoe dan ook door Denon opgelost gaat worden, en wel binnen 10 werkdagen. Hij benadrukte dat probleem dit niet zo hoort.
Ik stuur de speler vandaag terug en dan maar afwachten.
Mutz, 7 van de 9 gaven een error.. dat wil zeggen dat 7 van de 9 CD's het NIET deden!
Ben je daar blij mee?
Edit: sorry, mijn fout, ik heb het er verkeer neergezet
Het was 2 van de 9 en 7 doen het dan niet meer..
En oké een kapotte CD kan gebeuren, dan slaatie over en int ergste geval sta je voor l*l..
Maar deze CD's werken prima in mijn DN2100F, DN4000 DN4500 en CDJ1000..
Met wat voor spelers heb je dit dan nog meer meegemaakt? Ook met pioneer?
Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (19-3-2007 20:57:00)Ben je daar blij mee?
Edit: sorry, mijn fout, ik heb het er verkeer neergezet
Het was 2 van de 9 en 7 doen het dan niet meer.. En oké een kapotte CD kan gebeuren, dan slaatie over en int ergste geval sta je voor l*l..
Maar deze CD's werken prima in mijn DN2100F, DN4000 DN4500 en CDJ1000..
Met wat voor spelers heb je dit dan nog meer meegemaakt? Ook met pioneer?
Oké, ja ik ben bekend met dat fenomeen, maar zoals ik al zei gaat het niet echt om een bepaald type CD maar om bijna al mijn CD's.
Ik heb vandaag een grondige test gedaan om wat meer te weten te komen over het probleem.
Hieronder mijn bevindingen:
Conclusies bij de test:
- Met name (gebrande) CD-R’s geven disc errors.
- De speler krijgt zijn meeste errors nadat deze minimaal 170 minuten is ingeschakeld
- Het probleem doet zich steeds erger voor naarmate de speler langer aanstaat
- Nadat de CD-speler 170 minuten ingeschakeld is kan deze slechts nog 2 van de 9 CD-R’s lezen.
- Het probleem kan niet verholpen worden door een simpele restart van de speler
- Het probleem kan niet verholpen worden door het opnieuw installeren van de laatste firmware (sys-1144)
- Het enige CD-merk dat geen problemen gaf was Sony, in tegenstelling tot Philips (3x), Imation (2x), Memorex en TDK
Kantekening bij deze test
- Alle CD’s hebben altijd prima gedraaid op een Denon DN-2100F en doen dat nog steeds.
- De CD-R’s zijn gebrand met Nero Startsmart op een maximum snelheid van 4x.
- twee CD’s die een error geven zijn gebrand met een splinternieuwe CD-brander
- Tijdens deze test kwam ik erachter dat sommige CD’s na inladen een disc error gaven en na enkele malen in- en uitwerpen wel prima konden worden geladen zonder errors.
- Ik heb de test uitgevoerd met een steekproef van 11 CD's uit mijn CD-collectie. De CD's bevatten verschillende soorten muziek, zijn van verschillende merken en hebben allen een verschillende leeftijd. 2 Daarvan waren origineel en gaven geen problemen/errors.
Het heeft me een half dagje gekost, maar ik geloof dat ik de conclusie kan trekken dat het wel degelijk aan de speler ligt. Overigens word het probleem erger naarmate de speler langer aanstaat. Ik kan me niet voorstellen dat de fout zit in al mijn CD's...
Ik heb vandaag het bedrijf gebeld waar ik 'm gekocht heb, die vertelde dat het kon helpen op de nieuwste firmware er nog maar een keer op te zetten (dat hielp dus niet) en het verder aan mijn CD's zou liggen. Bovendien zei Jos dat de speler voornamelijk gemaakt was voor originele CD's en mijn probleem dus niet als kwalijk/garantie werk gezien werd. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens aangezien denon je met de term "CD-R en CD-RW compatibel" om je oren slingert.
Maargoed, morgen krijg ik als het goed is z'n collega aan de lijn die meer zou weten van dit soort problemen..
Ik ben benieuwd!
Edit: mijn meer uitgebreid profesorisch testrapport kun je downloaden via https://www.silversonic.nl/denon/Testrapport%20dns1000.doc
Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (18-3-2007 22:16:00)Ik heb vandaag een grondige test gedaan om wat meer te weten te komen over het probleem.
Hieronder mijn bevindingen:
Conclusies bij de test:
- Met name (gebrande) CD-R’s geven disc errors.
- De speler krijgt zijn meeste errors nadat deze minimaal 170 minuten is ingeschakeld
- Het probleem doet zich steeds erger voor naarmate de speler langer aanstaat
- Nadat de CD-speler 170 minuten ingeschakeld is kan deze slechts nog 2 van de 9 CD-R’s lezen.
- Het probleem kan niet verholpen worden door een simpele restart van de speler
- Het probleem kan niet verholpen worden door het opnieuw installeren van de laatste firmware (sys-1144)
- Het enige CD-merk dat geen problemen gaf was Sony, in tegenstelling tot Philips (3x), Imation (2x), Memorex en TDK
Kantekening bij deze test
- Alle CD’s hebben altijd prima gedraaid op een Denon DN-2100F en doen dat nog steeds.
- De CD-R’s zijn gebrand met Nero Startsmart op een maximum snelheid van 4x.
- twee CD’s die een error geven zijn gebrand met een splinternieuwe CD-brander
- Tijdens deze test kwam ik erachter dat sommige CD’s na inladen een disc error gaven en na enkele malen in- en uitwerpen wel prima konden worden geladen zonder errors.
- Ik heb de test uitgevoerd met een steekproef van 11 CD's uit mijn CD-collectie. De CD's bevatten verschillende soorten muziek, zijn van verschillende merken en hebben allen een verschillende leeftijd. 2 Daarvan waren origineel en gaven geen problemen/errors.
Het heeft me een half dagje gekost, maar ik geloof dat ik de conclusie kan trekken dat het wel degelijk aan de speler ligt. Overigens word het probleem erger naarmate de speler langer aanstaat. Ik kan me niet voorstellen dat de fout zit in al mijn CD's...
Ik heb vandaag het bedrijf gebeld waar ik 'm gekocht heb, die vertelde dat het kon helpen op de nieuwste firmware er nog maar een keer op te zetten (dat hielp dus niet) en het verder aan mijn CD's zou liggen. Bovendien zei Jos dat de speler voornamelijk gemaakt was voor originele CD's en mijn probleem dus niet als kwalijk/garantie werk gezien werd. Hier ben ik het uiteraard niet mee eens aangezien denon je met de term "CD-R en CD-RW compatibel" om je oren slingert.
Maargoed, morgen krijg ik als het goed is z'n collega aan de lijn die meer zou weten van dit soort problemen..
Ik ben benieuwd!
Edit: mijn meer uitgebreid profesorisch testrapport kun je downloaden via https://www.silversonic.nl/denon/Testrapport%20dns1000.doc
Dat de nieuwere mp3-generatie Denons typische leesproblemen zouden hebben is echt onzin.
Victor, als je beter zou lezen dan zou je het allicht beter snappen.Zoals ik al zei, zal het probleem ongetwijfeld opgelost kunnen worden door een bepaald type CD'rs te gebruiken met een bepaalde snelheid en een bepaalde software en brander. Echter vindt ik het niet normaal dat het herbranden van je hele of halve CD-collectie nodig is voor gebruiken van een DN-S1000.
Ik zeg ook niet dat ik de beste CD R's heb, maar het feit dat ze het in diverse andere spelers jaar op jaar prima hebben gedaan en bij de nieuwe DNS1000 error op error geven geeft toch aan dat dit niet echt normaal kan zijn, toch??
Ik ga morgen de dealer bellen en zal het posten zodra ik nieuws heb betreft de speler.
Victor schreef:
Dat je cdr's het pas na een tijdje niet goed doen wil waarschijnlijk zeggen dat ze qua kwaliteit "op het randje" zijn. Er hoeft dan maar iets te gebeuren en de speler kan ze niet meer lezen.Een paar vragen om te kijken in welke richting we het moeten zoeken:
- Gaat het om mp3 of cd-audio?
- Hoe oud is je brander?
- Leest de speler ook originele cd's niet of alleen jouw eigen baksels?
- Welke software-revisie zit in je spelers (opzoeken via presetmenu)?
De S1000 gaat prima samen met gebrande cd's. Dat de nieuwere mp3-generatie Denons typische leesproblemen zouden hebben is echt onzin. Mijn S5000's moeten hun eerste disk error nog krijgen.
Ik hoop dat de reperateur het daar ook mee eens is
Om antwoord te geven op je vragen:
- Het gaat om audio CD's
- Mijn brander is 2 maanden oud (reeds 10 CD's mee gebrand)
- Het gaat om gebrandde CD's
- Firmware versie Sys-1144 (stond er al op toen ik hem kocht)
Verdere info:
De disc error doet zich voor bij verschillende merken CD's gebrand met verschillende CD-branders.
De speler is 2 weken oud.
Maar als de kwaliteit van mijn CD's TDK/Sony/Imation/Maxell op het randje zijn, waarom geven die dan disc error's alléén in mijn DN-S1000 (binnen 2 uur draaien) en niet in mijn DN-2100F (in geen jaren). Bovendien krijg ik ook een disc error bij nieuw gebrandde CD's, mits de cd speler maar 2 uur heeft aangestaan.
Ik heb op denondjforum enkele mensen met de dezelfde ervaring gevonden, die zeiden als oplosssing "Koop geen nieuwe Denon met MP3 ondersteuning", meerdere type's schijnen dit probleem te hebben. Ik vraag me dus af of dit een fabricage fout is of dat dit zo hoort. Vandaar die opmerking
Bovendien zou het niet zoveel uit hoeven maken wat ik voor deze Denon betaald heb, de Denon-kwaliteit (die ik met mijn DN2100F gewend ben) zou toch aanwezig moeten zijn, ofniet?
Het probleem doet zich alleen voor nadat de speler 'n uur of twee aanstaat en dan met name met gebrande CD's.
Maargoed, ik weet hoe ik CD's moet branden en het feit dat ze al 5 jaar prima in mijn DN-2100F draaien zegt ook wel wat, toch?
De speler wordt niet warm o.i.d. en zowel bij de wat oudere (vet/lichte krasjes) CD's als bij splinternieuwe CD's (1 dag oud) doet het probleem zich voor. Ook is de laatste firmware op speler aanwezig (die stond er al op toen ik hem kocht). Het gaat om 1 speler.
Misschien is het zo dat als ik CD's van een bepaald type met een bepaalde snelheid met een bepaalde brander met bepaalde software brand, dat het probleem zich minder/niet meer voordoet.. Maar zolang je CD's van kwaliteit koopt (Sony/TDK/Imation/Maxell) en ze op een redelijke snelheid (2x-8x) brand met Nero Startsmart zou een Denon die toch gewoon moeten kunnen lezen?
Gr
Topic: Denon DN-S1000 Disc Error (18-3-2007 01:33:00)
Bovendien zou het niet zoveel uit hoeven maken wat ik voor deze Denon betaald heb, de Denon-kwaliteit (die ik met mijn DN2100F gewend ben) zou toch aanwezig moeten zijn, ofniet?
Het probleem doet zich alleen voor nadat de speler 'n uur of twee aanstaat en dan met name met gebrande CD's.
Maargoed, ik weet hoe ik CD's moet branden en het feit dat ze al 5 jaar prima in mijn DN-2100F draaien zegt ook wel wat, toch?
De speler wordt niet warm o.i.d. en zowel bij de wat oudere (vet/lichte krasjes) CD's als bij splinternieuwe CD's (1 dag oud) doet het probleem zich voor. Ook is de laatste firmware op speler aanwezig (die stond er al op toen ik hem kocht). Het gaat om 1 speler.
Misschien is het zo dat als ik CD's van een bepaald type met een bepaalde snelheid met een bepaalde brander met bepaalde software brand, dat het probleem zich minder/niet meer voordoet.. Maar zolang je CD's van kwaliteit koopt (Sony/TDK/Imation/Maxell) en ze op een redelijke snelheid (2x-8x) brand met Nero Startsmart zou een Denon die toch gewoon moeten kunnen lezen?
Gr
Hallo,
Ik kom net van een feestje waarbij ik mijn nieuwe DN-S1000 voor het eerst gebruikte.
Tot mijn schrik speelde de speler na anderhalf uur steeds minder CD's af, met name CD R's.
Disc na disc gaf die in eens een "Disc Error"
De CD R's zijn van kwaliteit (Sony/TDK) en gebrand met een maximum snelheid van 4x.
In mijn dubbele DN-2100F doen ze het wel prima, maar in de DN-S1000 niet.
De speler is overigens splinter nieuw, dus aan vieze rollen of lens zal het niet liggen.
Ik ga maandag even contact opnemen met de klanten service, maar zijn er misschien meer mensen met dezelfde ervaring?
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Ik wordt er niet echt vrolijk van in ieder geval... Misschien is Denon niet meer wat het geweest is?
Ik kom net van een feestje waarbij ik mijn nieuwe DN-S1000 voor het eerst gebruikte.
Tot mijn schrik speelde de speler na anderhalf uur steeds minder CD's af, met name CD R's.
Disc na disc gaf die in eens een "Disc Error"
De CD R's zijn van kwaliteit (Sony/TDK) en gebrand met een maximum snelheid van 4x.
In mijn dubbele DN-2100F doen ze het wel prima, maar in de DN-S1000 niet.
De speler is overigens splinter nieuw, dus aan vieze rollen of lens zal het niet liggen.
Ik ga maandag even contact opnemen met de klanten service, maar zijn er misschien meer mensen met dezelfde ervaring?
Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
Ik wordt er niet echt vrolijk van in ieder geval... Misschien is Denon niet meer wat het geweest is?