Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van DJ Ardo

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 68 bijdrage(n) van DJ Ardo (Pagina: 2 van 4)

Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (24-7-2003 16:52:00)
Andre, heb je eerder meegemaakt dat een product zo lang duurt?

Heb in de tussentijd even bij stanton gekeken, die bieden hem aan in het blauw (ook iet verkeerd!) en ook meteen een versie met een terug-gebogen (recht dus) toonarm.

Het valt me op de er toch wel veel OEM'ers deze tafel in het assortiment opnemen. Met z'n allen tegen de TT-X??
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (24-7-2003 16:18:00)
Leuk om Akiyama weer terug te zien. Ze raakten een beetje buiten beeld sinds de Q30 en Q20 van JB Systems goedkoper bleken.

Kleurstelling is idd. mooier.
Ik snap alleen niet dat er zo moeilijk wordt gedaan met de levering van die dingen. Je zou haast denken dat ze (nog) wat te verbergen hebben...
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (11-6-2003 10:13:00)

Dré schreef:

Het gedrag van goedkopere draaitafels is, bij correcties, wat losser dan bij de echt goeden (zoals de PT-2400, de SL-1200 e.d.). Da's nu precies iets wat ik al JAREN roep ;-)
I know, maar ik heb het dus nu pas kunnen ondervinden. En het viel mij dus best tegen.
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (10-6-2003 22:18:00)

Dré schreef:

Pitch stabiliteit is ook prima (slechte overgangen worden bij deze draaitafels veroorzaakt door de gebruiker en niet door onnauwkeurigheid van de draaitafel (m'ja... Sommigen grijpen alles aan om hun eigen onkunde te kunnen verstoppen ;-))
Ik heb onlangs een setje van ongeveer een uur op een stel RP 4000's gedraaid en dat beviel niet echt. Met de draaitafel opzich is helemaal niets mis. Toonarm stevig, torque voldoende. Ik moet er meteen maar even bij vertellen dat ik totdan alleen op SL1200's gedraaid had. In het begin lette ik heel erg op dat ik deze draaitafel niet als een SL ging behandelen, het corrigeren van het plateau gaat toch net even anders. Uiteraard waren er momenten dat mijn behandeling terugviel in het 'oude' patroon, maar dat merk je dan ook meteen!

Waar het nu echt fout ging weet ik niet eens precies maar naarmate mijn set vorderde (langere mixen) kreeg ik meer problemen met het synchroniseren. Mijn gevoel zegt, misschien/waarschijnlijk zegt dit iets over mijn mixtechniek, dat deze draaitafels toch niet helemaal stabiel waren. De jongen die voor mij draaide had overigens hetzelfde gevoel.

Zou het zo kunnen zijn dat, door het iets lagere torque, het langer duurt voordat het plateau de ingestelde (pitch) snelheid gevonden heeft? Of dat het regelcircuit langzamer reageert op plateau correcties? Dit zou namelijk mijn problemen verklaren.
Topic: Eigen tracks produceren!!Hoe doe jij het?? (27-5-2003 16:51:00)
Magix wordt geleverd met een hele kluit samples die je zo kunt gebruiken. Verder kun je natuurlijk iedere andere sample gebruiken. Op internet is natuurlijk erg veel te vinden.

Vergeleken met vele andere pakketten kost Music Maker natuurlijk helemaal niets.

Ik heb laatst zelf wat Magix software gekocht (aanbieding bij V&D) en ben best tevreden over de mogelijheden die deze software biedt.
Je kunt met deze software best wat moois produceren. Ik denk dat in veel gevallen de eigen creativiteit beperkter is dan de gebruikte software.
Topic: Eigen tracks produceren!!Hoe doe jij het?? (22-5-2003 21:18:00)
Het makkelijkste en goedkoopste is natuurlijk om met een redelijk software pakketje te beginnen. Vaak zitten hier stapels aan samples bij, dus je kunt meteen beginnen.

Probeer Magix Music Maker eens. Vroeger was dit 'kinder' software, maar inmiddels zijn deze pakketten redelijk uitgebreid. Tegen de tijd dat je hierop uitgekeken bent heb je inmiddels wel een ander software pakket gezien dat NOG meer kan. Maar die zijn dan ook wel een stukje duurder (Alhoewel, wat kost een CD-R tegenwoordig nog).
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (5-5-2003 21:57:00)
Het antwoord staat in de laatste 2 zinnen van Andre's post hierboven.
...ondanks onze garantie dat het om HETZELFDE product gaat (alleen een VERNIEUWDE vormgeving)
Maaarrre.... wat ziet zo'n met pianolak afgewerkte draaitafel er toch schitterend uit!!
Topic: eigen mix (23-4-2003 16:06:00)

Reind] schreef:

Het kan wel maar er zijn verdomd weinig mensen die het echt kunnen.
En daar reken je jezelf ook tot? wink ;)
Topic: yamaha DJXII (22-4-2003 17:00:00)
Volgens mij wordt het wat moeilijker dan je denkt omdat je niet zomaar ieder MIDI-kanaal kunt gebruiken. Er zijn een soort plug-ins geschreven om het maken van een pattern in bijv. cubase te vergemakkelijken. Kijk maar eens in de divers forums.

Groeten,
Ardo
Topic: Theorie baspoort (22-4-2003 16:56:00)
De theorie achter een basreflexbuis is dat je de buis in resonantie brengt.

Als je het resonantiepunt van de buis nu zo kiest dat deze aansluit op de frequentie tot waar je normale luidspreker het geluid kan weergeven, dan heb je dus meer geluid.

Dus stel jouw normale luidspreker kan frequenties tot 40 Hz weergeven. Als je nu de basreflexbuis op 35 Hz afstemt, dan wordt je nieuwe frequentieresponsie tot -pak'em beet- 30Hz .

Zo werkt het dus ongeveer. Er is vast documentatie te vinden op het internet. De AES heeft hier sowieso documentatie over, maar dat gaat waarschijnlijk verder dan dat jij wilt weten....:-)

Gr.
Ardo
Topic: yamaha DJXII (18-4-2003 12:30:00)
Dat schijnt nog niet mee te vallen heb ik begrepen uit het gebruikersforum. Laat eens weten hoe dat in zijn werk gaat, ik ben namelijk ook wel geinterresseerd!

Veel plezier ;-)

Gr.
Ardo
Topic: yamaha DJXII (17-4-2003 21:39:00)
Je kunt de effecten niet gebruiken op je (mono) line-in. Je kunt de effecten wel gebruiken op de samples die je gemaakt hebt vanaf je line-in.

Groeten,
Ardo
(Yamaha DJX2)
Topic: Reacties op het "welke draaitafel voor welk budget" topic. (1-4-2003 13:04:00)
Nog even terugkomend op de lap tekst over de Soundlag DLP 32.

Deze tekst komt uit een brits DJ magazine (naam even vergeten....). Als je de tekst leest wordt je erg enthousiast gemaakt. Ga je kijken wat ze over andere produkten vertellen dan weet je waar al deze positieve meningen vandaan komen. Ze vinden daar ALLES goed. Ik heb in al hun reviews nog nooit een negatief woord kunnen ontdekken.

Ze zijn daar dus of niet kritisch of ze hebben de apparatuur nooit echt onder handen genomen en de folder gewoon wat herschreven.

Groeten,
Ardo
Topic: Sony MDR-V900 (3-2-2003 21:22:00)
Erick E
Sven Vath
Underworld
Roog
Benny Rodrigues

Overtuigd?

Met zo'n enorme SPL max is hij ook uitstekend geschikt voor DJ toepassingen.

Ardo
Topic: ohm (2-2-2003 15:43:00)
Weerstand R (uitgedrukt in Ohm) is een gemeten of berekende weerstandswaarde bij frequentie f0, een frequentie van 0. Gelijkspanning (DC) dus.

De weerstandswaarden van spoelen en condensatoren zijn frequentie afhankelijk. Bij verschillende frequenties is er een andere weerstandswaarde meet en berekenbaar. Bij frequentie afhankelijke componenten noemen we de weerstand geen R meer, maar Z. En spreken we over impedantie (nog steeds uitgedrukt in Ohm).

Het zijn nog steeds weerstanden daarom kun je met de normale rekenregels verder werken.

Waarom meet je met een universeel meter een andere waarde dan de impedantie?
Met een universeelmeter met je met een gelijkspanning, DC dus. Je meet de gelijkstroomweerstand van het filter en de luidsprekerspoel. Je zult dus gemiddeld genomen een waarde meten ergens tussen de 5 en de 6 Ohm.
Zou je dezelfde meting doen maar nu met een oscilloscoop en een wisselspanning van 1Khz, dan kom je redelijk ik de buurt van 8 Ohm. Nu doet het frequentie afhankelijke component van de spoelen en condensatoren zijn werk en gaat de impedantie omhoog.

Is de impedantie overal (20-20Khz) 8 Ohm?
Nee, bekijk het volgende plaatje maar eens:

Dit is de impedantieplot van een lagetonen luidspreker. De punt in het begin is het resonantiepunt, aan het eind gaat de impedantie flink omhoog. De impedantie is dus niet overal hetzelfde. Meestal wordt de impedantie gemeten met een signaal van 1Khz. Bij deze frequentie zal de impedantie redelijk gelijk zijn aan 4 of 8 Ohm.

Ardo
Topic: Welke koptelefoon in de klasse van 100 tot 150. (3-1-2003 19:51:00)

Dré schreef:

En hoe bevalt de V900, Ardo?
De V900 bevalt uitstekend!
Ik heb een verhaaltje gemaakt en deze bij de MDR-V900 review gezet.
www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=81
Topic: Welke koptelefoon in de klasse van 100 tot 150. (16-12-2002 18:23:00)

TiMMaH schreef:

wat is er dan zo speciaal aan zo'n 'dj-koptelefoon' ?
Dat hij beter verkoopt dan 'koptelefoon'. Tegenwoordig staat overal een 'DJ' stempel op. Natuurlijk zijn sommige koptelefoons wel zo geconstrueerd dat ze wat voordelen bieden op DJ gebied. Dat heeft Andre hierboven al uitgelegd.
Topic: Op hoeveel dB draaien jullie wel niet. (5-11-2002 22:17:00)

JBL-freak schreef:

happy :) Hey Jongens alles leuk van jullie met die apparatuur, ik zou mijn setje ff voorstellen:ik heb 2MP255S Dual 15" Subwoofers,en een VT4887 van jbl dus ga nou niet stoer doen mijn woofer hebben een vermogen van meer dan 1000 watt rms ik draai ook op grote feesten zoals van Gielen en svenson in ibiza wink ;) , dus neem het voorbeeld aan mij en stap over op JBL!!!
Wanneer ga je over tot het geven van relevante informatie? Of was dit meteen je laatste post?
Topic: even jullie mening (4-11-2002 21:25:00)
Ja een faseplot had wel netjes geweest. Fasekarakteristieken zijn toch al een ondergeschoven kindje, vind ik dan. Al zijn ze toch zeker zeer belangrijk!!
Topic: even jullie mening (4-11-2002 19:31:00)
Ik vind het filter nogal erg eenvoudig (allemaal trouwens). Daar is nog wel wat verbetering haalbaar. (Zobelschakeling om de impedantie te stabiliseren)