Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van King ryan
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 48 bijdrage(n) van King ryan (Pagina: 1 van 5)
Topic: Super OEM pitchbereik issue (24-5-2004 20:52:00)
.
Mijn 'point' is dat prijzen over grenzen kunnen verschillen, en dat het algemeen bekend is waar dat aan ligt, dus het verbaasde mij even dat je dat niet weet terwijl je ervaring hebt in de detailhandel.Je dwaald inderdaad af en dat je een dergelijke conclusie uit een ,sarcastische overigens ,opmerking haalt vindt ik op z'n minst merkwaardig.Topic: Pioneer DJM-600 of Rodec CX-1100 of Dateq XTC (2-3-2004 09:53:00)
Die digitale boot waar je het over hebt is wel érg lang onderweg Tim! Zoals ik al zei dit wordt al zo lang geroepen.
Zelf ga ik ook 1!!!!! cd speler als aanvulling van mijn huidige set aanschaffen. Puur voor samples, vocalen en andere bits and pieces. Dat scheelt dan inderdaad vinyl sjouwen, maar alleen met cd mixen is boring(autoceu,auto bpm enz.), tenzij je aan het rippen bent met minstens 3 cd's tegelijk...minstens(Laidback Luke e.a.), want dan moet je werken als dj zijnde en creatief zijn.
Het publiek maakt zich er zeker niet druk over waarmee je draait, maar daar ging het ook niet om. Het gaat erom wat jij als dj prettig vindt.
Topic: Super OEM pitchbereik issue (24-5-2004 19:31:00)Zelf ga ik ook 1!!!!! cd speler als aanvulling van mijn huidige set aanschaffen. Puur voor samples, vocalen en andere bits and pieces. Dat scheelt dan inderdaad vinyl sjouwen, maar alleen met cd mixen is boring(autoceu,auto bpm enz.), tenzij je aan het rippen bent met minstens 3 cd's tegelijk...minstens(Laidback Luke e.a.), want dan moet je werken als dj zijnde en creatief zijn.
Het publiek maakt zich er zeker niet druk over waarmee je draait, maar daar ging het ook niet om. Het gaat erom wat jij als dj prettig vindt.
cd/cdspeler zal vinyl/tt's nooit vervangen, hoogstens aanvullen. Er wordt al sinds de eerste dj vriendelijke cd spelers geroepen, dat dit de toekomstige tt's zijn. Tot opheden is dat niet gebeurt.
Niet voor niets worden tracks op vinyl uitgebracht en niet op cd en dat terwijl de kostprijs van cd lager is dan die van vinyl!! Om de simpele reden dat de markt daarvoor niet voldoende is.
Mijn negatieve mening over het mixen met "alleen"cd's laat ik achterwege!
Wel wil ik zeggen dat al die toeters en bellen op de cd spelers en daarmee doel ik op autocue, autobpm enz., schuif erin en achteroverleunen, het mixen er niet leuker op maken. Ik vind het heerlijk om te halen en trekken met de pitch om de mix synchroon te houden(ik gebruik nooit de platter)!
Topic: Pioneer DJM-707 and DJM-909 (11-5-2004 17:55:00)Niet voor niets worden tracks op vinyl uitgebracht en niet op cd en dat terwijl de kostprijs van cd lager is dan die van vinyl!! Om de simpele reden dat de markt daarvoor niet voldoende is.
Mijn negatieve mening over het mixen met "alleen"cd's laat ik achterwege!
Wel wil ik zeggen dat al die toeters en bellen op de cd spelers en daarmee doel ik op autocue, autobpm enz., schuif erin en achteroverleunen, het mixen er niet leuker op maken. Ik vind het heerlijk om te halen en trekken met de pitch om de mix synchroon te houden(ik gebruik nooit de platter)!
Doet mij deugd dat jullie positief zijn over de test. Hopelijk belooft het veel goeds voor een nieuwe 4 kanaals mixer als deze uberhaupt komt. Ik ben alleen bang dat ie erg duur zal zijn!
Topic: Pioneer DJM-707 and DJM-909 (9-5-2004 21:45:00) Ik hoop voor de technici dat de binnenkant er ook goed uit ziet
Topic: Pioneer DJM-707 and DJM-909 (9-5-2004 19:44:00)
is al bekend hoe het geluid is?
Topic: Eindelijk 'gereserveerd' de Xone:62 ;) (22-4-2004 10:27:00)De djm is een goede mixer voor thuis. Deze moet ook niet vergeleken worden met xone92. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het niet 100% zeker weet, maar de xone is jonger dan de 600..... en veel duurder.
Qua geluid schiet de Pio in de "bovenste regionen tekort" en dat zal hopelijk! veranderen met de nieuwe series. Dat lijkt mij hun plicht! Als dat niet gebeurt doe ik uit principe mijn Pio weg.
De reden, naar mijn mening, waarom de Pio zo populair is heeft puur met "gewenning" te maken. Ik kan me herinneren toen ik de Pio voor het eerst "hoorde" op een van de eerste SOAP feesten met Roger Sanchez het gezicht van de Pio 500/600. Ik hoorde geen verschil, maar was ook geen kenner. Het ging om de truukjes die hij deed ermee en dat was echt ongekend toen!
Nu zie je mede daardoor overal een Pio staan en willen dj's niets anders, omdat ze dat gewoon zijn geworden. Het is aan de dj om open te staan voor andere betere mixers die sindsdien te koop zijn, maar ze kiezen voor de makklelijke weg.
Aan de andere kant geef ik ze geen ongelijk, want het staat wat makkelijker achter de draaitafels als je honderden of duizenden kritici voor je hebt staan op de dansvloer. Maar ja, als je en professional ben........
Deze discussie zal eeuwig door blijven gaan totdat Pio er iets aan gaat doen. Tot dan moet iedereen zijn mening geven mits goed onderbouwd en gebaseerd op ervaring. Ik weet niks van de Xone, dus daar hou ik mijn mond over. Ik ga er wel van uit dat ie goed is uitgaande van de technici op deze forum.
Over een ding zijn we het eens: De Pio is gebruiksvriendelijk,maar schiet qua geluid te kort, dus degene die moet kiezen tussen een Xone of een Pio denk goed na WAT! het is waar JIJ! je geld aan uit wil geven en niet een Pio kopen, omdat dat standaard is..... straks wordt de Xone misschien de standaard! Zonde van je geld dus.
Topic: Pioneer DJM-600 of Rodec CX-1100 of Dateq XTC (2-3-2004 11:53:00)Qua geluid schiet de Pio in de "bovenste regionen tekort" en dat zal hopelijk! veranderen met de nieuwe series. Dat lijkt mij hun plicht! Als dat niet gebeurt doe ik uit principe mijn Pio weg.
De reden, naar mijn mening, waarom de Pio zo populair is heeft puur met "gewenning" te maken. Ik kan me herinneren toen ik de Pio voor het eerst "hoorde" op een van de eerste SOAP feesten met Roger Sanchez het gezicht van de Pio 500/600. Ik hoorde geen verschil, maar was ook geen kenner. Het ging om de truukjes die hij deed ermee en dat was echt ongekend toen!
Nu zie je mede daardoor overal een Pio staan en willen dj's niets anders, omdat ze dat gewoon zijn geworden. Het is aan de dj om open te staan voor andere betere mixers die sindsdien te koop zijn, maar ze kiezen voor de makklelijke weg.
Aan de andere kant geef ik ze geen ongelijk, want het staat wat makkelijker achter de draaitafels als je honderden of duizenden kritici voor je hebt staan op de dansvloer. Maar ja, als je en professional ben........
Deze discussie zal eeuwig door blijven gaan totdat Pio er iets aan gaat doen. Tot dan moet iedereen zijn mening geven mits goed onderbouwd en gebaseerd op ervaring. Ik weet niks van de Xone, dus daar hou ik mijn mond over. Ik ga er wel van uit dat ie goed is uitgaande van de technici op deze forum.
Over een ding zijn we het eens: De Pio is gebruiksvriendelijk,maar schiet qua geluid te kort, dus degene die moet kiezen tussen een Xone of een Pio denk goed na WAT! het is waar JIJ! je geld aan uit wil geven en niet een Pio kopen, omdat dat standaard is..... straks wordt de Xone misschien de standaard! Zonde van je geld dus.
sylvia schreef:
Sorry voor het afdwalen, ik houd er zo mee op
.Mijn 'point' is dat prijzen over grenzen kunnen verschillen, en dat het algemeen bekend is waar dat aan ligt, dus het verbaasde mij even dat je dat niet weet terwijl je ervaring hebt in de detailhandel.
new Line is ook nationaal gewoon duurder over het algemeen. So what's you point?
Topic: Pioneer DJM-600 of Rodec CX-1100 of Dateq XTC (2-3-2004 09:51:00)Ja
Topic: betere dj dmv betere gear (1-3-2004 23:35:00)Persoonlijk denk ik dat het een combinatie van factoren is:
Platenkeus. Wat is platenkeus? Weten wat je moet draaien en wanneer? Of gewoon alleenmaar krakers meenemen?
Mixtechniek: Het hoeft niet strak. De meeste dj's zijn gefocused op het naadloos en lange mixen maken.Zolang het maar niet storend is en amateuristisch overkomt allemaal.
Ook niet onbelangrijk is de uitstraling. Heb je er echt zin in of is het meer een verplichting en kan het je niet snel genoeg voorbij zijn. Vaak hebben dj's te veel boekingen op een avond en dat is helaas vaak te merken!! Ik maak te vaak mee dat een dj constant met een biertje in de hand staat te mixen. Daar kan ik mij best wel aan ergeren.
Gelukkig gaat het over het algemeen gewoon ontzettend goed met de nederlandse dj's in alle muziekstromingen.
Platenkeus. Wat is platenkeus? Weten wat je moet draaien en wanneer? Of gewoon alleenmaar krakers meenemen?
Mixtechniek: Het hoeft niet strak. De meeste dj's zijn gefocused op het naadloos en lange mixen maken.Zolang het maar niet storend is en amateuristisch overkomt allemaal.
Ook niet onbelangrijk is de uitstraling. Heb je er echt zin in of is het meer een verplichting en kan het je niet snel genoeg voorbij zijn. Vaak hebben dj's te veel boekingen op een avond en dat is helaas vaak te merken!! Ik maak te vaak mee dat een dj constant met een biertje in de hand staat te mixen. Daar kan ik mij best wel aan ergeren.
Gelukkig gaat het over het algemeen gewoon ontzettend goed met de nederlandse dj's in alle muziekstromingen.