Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Johnnyboi1987

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 14 bijdrage(n) van Johnnyboi1987 (Pagina: 1 van 2)

Topic: Pronomic pmx-6510 rechter uitgangs kanaal. (23-11-2013 19:23:00)
Ok, wat je zegt dat kan natuurlijk,

Ook wat mij opvalt is dat dit kanaal eerst een zachte krakende muziek maakt, alvorens dus vol vermogen te geven met goed geluid, misschien een kapotte/lekkende Elco? (Schrijven andere mensen over andere mixers met gelijkwaardige problemen)

Groetjes,
John
Topic: Pronomic pmx-6510 rechter uitgangs kanaal. (19-11-2013 01:36:00)
Ook valt het op als de mixer al een tijdje gedraaid heeft deze het wel gewoon blijft doen. Iets met warmte misschien?
Topic: Pronomic pmx-6510 rechter uitgangs kanaal. (19-11-2013 01:34:00)
Ik heb de schakelrelais laten controleren door een vriend en deze zouden gewoon moeten werken, zou het ook niet aan de grote elco s kunnen liggen echter daar zie ik niets kapot aan. (had dit gelezen op andere fora.

Groeten John
Topic: Pronomic pmx-6510 rechter uitgangs kanaal. (14-11-2013 11:19:00)
Hallo,

Over welk soort relais heb je het, of waar kan ik deze vinden binnen in de mixer?

Alvast bedankt
John
Topic: Pronomic pmx-6510 rechter uitgangs kanaal. (12-11-2013 14:56:00)
Goedemiddag samen,

Ik heb een vraag nl:

Ik het een PMX-6510 (Powered Mixer) waarvan het rechtse kanaal raar doet.
In principe werkt het rechtse kanaal goed echter, soms valt die spontaan weg.
Wanneer ik alle fader kanalen op 0 db zet en master ook 0 db gebeurt er nog altijd niks (linker kanaal werkt goed en komt van -60 tot 0 db geluid uit)
Als ik dan aan het potmetertje van gain kanaal 1 of 2 draai gebeurt er nix totdat deze zo ongerveer vol open staat (en linker kanaal natuurlijk even helemaal dicht), dan opeens vliegt er uit het rechtse kanaal geluid uit en natuurlijk vol in het rood (gelukkig heeft deze een ingebouwde limiter...) en blijft deze het doen wanneer ik deze weer op normaal volume zet.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb deze powermixer al eens opgemaakt en zie helemaal nix van verbrande onderdelen of dergelijke, ook de zekeringen zijn alle intact.

Ik heb ooit eens gelezen dat dit een dochtermerk van CRAAFT audio moet zijn, en dat de techniek best redelijk in elkaar steekt.

*Ik heb inmiddels al eens de faders schoongemaakt echter aan de potmeters heb ik nog niet gewerkt*

Wie o wie kan mij helpen.
Topic: Parallelschakeling Dap Palladium. (5-3-2012 17:24:00)
Mijn excuus dat ik niet verder heb gekeken dat mijn neus lang is....

Mijn vragen zijn Tot dusver wel beantwoord, bedankt
Topic: Parallelschakeling Dap Palladium. (5-3-2012 09:49:00)
Super dankje wel!

Wat is het doel eigenlijk van die weestanden?

Groetjes.
Topic: Parallelschakeling Dap Palladium. (5-3-2012 09:07:00)
Bedankt voor jullie reacties!

Mijn idee was om 2 toppen a 8 ohm (doorlinken dus wordt 4 ohm) links aan te sluiten en 2 subs rechts (ook a 8 ohm), doel is om zo de toppen niet over te belasten en dat je de de subs n toppen makkelijker kunt afstemmen.

Mijn vraag of bij parallelschakeling op de versterker de uitgangen 8 ohm blijven is dus al beantwoordt, de versterker kan nl. 4 ohm aan.

Hierdoor heb ik echter wel een mono signaal nodig, mijn volgende vraag is dan:
Moet ik een nieuw RCA kabel kopen die over gaat op 1 XLR? ivm met muziekweergave. (Nu heb ik RCA links/rechts en XLR links/rechts, anders vermoed ik dat ik stukken muziek niet doorkrijg, stereo muziek is bijvoorbeeld links zang en rechts laag bass weergave.)

Of zie ik dit verkeerd,

MvG,
John
Topic: Parallelschakeling Dap Palladium. (4-3-2012 20:36:00)
Iemand die mij kan helpen???
Topic: Parallelschakeling Dap Palladium. (3-3-2012 19:30:00)
Hallo mensen,

Nu is bekend, dat er op de palladium-serie van DAP een parallelschakeling mono op zit.
Alleen in de handleiding wordt er zeer weinig over kenbaar gemaakt.

Nu zijn mijn vragen:

1: De palladium heeft 2 XLR/Jack inputs, moeten deze beide ingestoken worden of moet er 1 ingestoken worden, in kanaal A?
Daarbij loopt uit mijn mixer RCA uitgang links/rechts beide een kabel XLR naar kanaal A en B in de versterker.
Moet ik dan een RCA kabel kopen die over gaat naar 1 XLR stekker?

2: Wat wordt de impendantie in parallelmodus? blijft deze 8 Ohm?

Alvast bedankt!

Groetjes,
John.