Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Ronny84
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 17 bijdrage(n) van Ronny84 (Pagina: 1 van 2)
Topic: Smalle kabelbinders (9-6-2012 15:07:00)
Maar om op het rood draaien terug te komen. Artiesten kunnen er ook wat van hoor. Neem maar eens een tape act. Gaat ook nooit hard genoeg en de set is ook nooit duur genoeg. Half jaartje geleden nog een keer een flink conflict gehad met jan smit zijn geluidsman. Alles met ze op 0 gezet en dan als hij de eerste noot raakt. BAM alles rood binnen koment. Hoe verder ik terug ging draaien hoe meer er aan de andere kant naar me toe gestuurd werd. Fijn om dan een organisatie met verstand te hebben die zelf in grijpt van of jij zachter of ik grijp zelf in op de eind mixer.In welk dorp was dat?
Dit was met spoordonk kermis ( content festival ) Was in een tent ( 60m x 22,5m )
Het mooie was vorig jaar was django wagner er en was het geluid hier niet dat niet zus niet zo niet. Nu stond excact de zelfde set er en was het opeens allemaal top en leuk ( wel een andere geluidsman) Hier ging het dan ook wel netjes dit jaar. Gewoon -3 a 0 db en heel af en toe een piekje van +3. Maar helemaal niets overdreven. Ook 100% nl draaide netjes constant op een -6 op onze tafel. Soms een piekje naar de -3 maar de rest van de tijd eerder onder de -6 dan erboven.
Tot jan smit kwam die geluidsman dacht van oke ze willen niet dat de rode lampjes knipperen laten we ze toch gewoon constant branden en gaan we daarna wel even klagen dat het kut klinkt.Topic: Technische fiche (12-3-2012 18:58:00)
Je zou kunnen kijken voor procab. Dit zijn zeer degelijke klittenbandjes.
Wij hebben ze ook van admiral gehad maar die blijven niet lang heel, Het stuk tussen het zachte en het harde klittenbandje laat erg vaak los. En ja dan heb je er niets meer aan.
Procab klittenbandjes heb je in verschillende lengte's en breedte's. Zit vast ook wel iets voor jou bij.
Topic: Hulp / tips voor Beamer in een feest tent (27-4-2012 19:39:00)Wij hebben ze ook van admiral gehad maar die blijven niet lang heel, Het stuk tussen het zachte en het harde klittenbandje laat erg vaak los. En ja dan heb je er niets meer aan.
Procab klittenbandjes heb je in verschillende lengte's en breedte's. Zit vast ook wel iets voor jou bij.
Waarom niet.
Wij vragen voor een 50 inch panasonic 125 ex btw per stuk per dag. Neem je er meer dan zorgen wij ook voor de sturing hiervan. Dus een beeld kaart met max 6 uitgangen. Deze kan ook zo gemaakt worden dat je er 1 groot scherm van maakt.
Helaas zit er bij onze panasonic wel een rand omheen ja.
Maar dan de beamer:
Panasonic PT-D5700E projector DLP XGA 6000 ansilumen
kost maar 450 euro ex.
scheelt je weer een 150 euro.
Vergis je trouwens niet in dat je bij een beamer nog een scherm nodig hebt en spullen om het op te hangen, bekabeling kortom er komt vaak nog veel meer bij. Het is niet alleen het scherm wat je nodig hebt.
Topic: Welke scan als vervanging Martin pro 218 MKII? (25-4-2012 20:37:00)Wij vragen voor een 50 inch panasonic 125 ex btw per stuk per dag. Neem je er meer dan zorgen wij ook voor de sturing hiervan. Dus een beeld kaart met max 6 uitgangen. Deze kan ook zo gemaakt worden dat je er 1 groot scherm van maakt.
Helaas zit er bij onze panasonic wel een rand omheen ja.
Maar dan de beamer:
Panasonic PT-D5700E projector DLP XGA 6000 ansilumen
kost maar 450 euro ex.
scheelt je weer een 150 euro.
Vergis je trouwens niet in dat je bij een beamer nog een scherm nodig hebt en spullen om het op te hangen, bekabeling kortom er komt vaak nog veel meer bij. Het is niet alleen het scherm wat je nodig hebt.
Ik zou zeker gaan voor de victory. De behuizing van de victory heeft zich al jaren geleden bewezen toen het nog de winner was met een halogeen lampje.
Wij gaan binnenkort onze scanners ook wat upgrade en bij halen en dan worden het de victory. Degelijke scan met een meer dan mooie licht bron.
De phantom. Nope dat gaat hem niet worden. Leuk budget movingheadje maar nope dan liever een scan. De victory is toch wel wat degelijker dan de phantom.
Topic: Hulp / tips voor Beamer in een feest tent (25-4-2012 20:29:00)Wij gaan binnenkort onze scanners ook wat upgrade en bij halen en dan worden het de victory. Degelijke scan met een meer dan mooie licht bron.
De phantom. Nope dat gaat hem niet worden. Leuk budget movingheadje maar nope dan liever een scan. De victory is toch wel wat degelijker dan de phantom.
Het idee van verschillende plasma's kan natuurlijk ook. Gewoon een 100 inch scherm van panasonic ( of nog leuker de 150 )
Is dit te duur ga dan denken aan bijvoorbeeld 2 of 4 x een 50 inch.
Topic: Technische fiche (16-3-2012 18:23:00)Is dit te duur ga dan denken aan bijvoorbeeld 2 of 4 x een 50 inch.
Daarnaast geloof ik niet dat als je 3 headliners hebt staan er ook maar 50 of 100 man meer komt dan wanneer er wat lokaal talent staat en zoals al gezegd eventueel 1 headliner.
Je merkt het alleen wel enorm terug in je prijskaartje.
Ik ben er meestal zo klaar mee als ze gaan zitte klagen over geld hier geld daar. Je weet wat dingen ongeveer kosten en als je er dat niet aan uit wil geven moet je gewoon geen feest organiseren.
Wij hebben ook een aantal feesten per jaar voor een 2000 a 2500 personen per avond. Ik vraag gewoon me prijs en als ze het niet willen gewoon vlug een andere bellen. Ik ga niet voor niets staan te werken omdat zij denken van hmmmm daar kan nog wel wat vanaf. Dan kunnen we een nog duurdere headliner nemen.
Topic: Technische fiche (15-3-2012 11:18:00)Je merkt het alleen wel enorm terug in je prijskaartje.
Ik ben er meestal zo klaar mee als ze gaan zitte klagen over geld hier geld daar. Je weet wat dingen ongeveer kosten en als je er dat niet aan uit wil geven moet je gewoon geen feest organiseren.
Wij hebben ook een aantal feesten per jaar voor een 2000 a 2500 personen per avond. Ik vraag gewoon me prijs en als ze het niet willen gewoon vlug een andere bellen. Ik ga niet voor niets staan te werken omdat zij denken van hmmmm daar kan nog wel wat vanaf. Dan kunnen we een nog duurdere headliner nemen.
Zo hebben we een dik jaar terug een geluidsman gehad die perse zijn eigen set neer wilde zetten. Trekken een busje schouwers open. Hup hup hup 3 voudige sp4 erlangs. Kabels gelegd. Zo nu stroom. Trekken die knoesten er gewoon mijn stekkers uit mijn verdeelkasten. Resultaat de licht controller uit en de inprik artiest die bezig was ook poef uit.
Gaaf hoor 2.500 in het donker en zonder geluid.
Ik kan je zeggen die heb ik het op een toch wat minder vriendelijke manier uit gelegd wat voor ....... (plaats hier alle denkbare scheldwoorden) hij was. Of hij het ook zou weten te waarderen als ik zijn stekker er tijdens zijn optreden uit zou trekken.
Topic: Technische fiche (13-3-2012 20:25:00)Gaaf hoor 2.500 in het donker en zonder geluid.
Ik kan je zeggen die heb ik het op een toch wat minder vriendelijke manier uit gelegd wat voor ....... (plaats hier alle denkbare scheldwoorden) hij was. Of hij het ook zou weten te waarderen als ik zijn stekker er tijdens zijn optreden uit zou trekken.
jadjong schreef:
ronny84 schreef:
Dit klinkt allemaal vrij bekent.Maar om op het rood draaien terug te komen. Artiesten kunnen er ook wat van hoor. Neem maar eens een tape act. Gaat ook nooit hard genoeg en de set is ook nooit duur genoeg. Half jaartje geleden nog een keer een flink conflict gehad met jan smit zijn geluidsman. Alles met ze op 0 gezet en dan als hij de eerste noot raakt. BAM alles rood binnen koment. Hoe verder ik terug ging draaien hoe meer er aan de andere kant naar me toe gestuurd werd. Fijn om dan een organisatie met verstand te hebben die zelf in grijpt van of jij zachter of ik grijp zelf in op de eind mixer.
Het mooie was vorig jaar was django wagner er en was het geluid hier niet dat niet zus niet zo niet. Nu stond excact de zelfde set er en was het opeens allemaal top en leuk ( wel een andere geluidsman) Hier ging het dan ook wel netjes dit jaar. Gewoon -3 a 0 db en heel af en toe een piekje van +3. Maar helemaal niets overdreven. Ook 100% nl draaide netjes constant op een -6 op onze tafel. Soms een piekje naar de -3 maar de rest van de tijd eerder onder de -6 dan erboven.
Tot jan smit kwam die geluidsman dacht van oke ze willen niet dat de rode lampjes knipperen laten we ze toch gewoon constant branden en gaan we daarna wel even klagen dat het kut klinkt.
Dit klinkt allemaal vrij bekent.
Bij ons is er ook een precies het zelfde probleem. Wij sponseren een lokaal radio station met een van de laatste cdj1000 mk3 met een djm 800. Alles 100 % in orde in flightcasjes.
Na 2x gehad te hebben begon het gezeur al. De speakers van het radio station waren niet goed genoeg voor monitoren. ( is gewoon een radio met 2 redelijk degelijke speakers ). Deze konden ze niet zelf regelen. Oke kan ik in komen, kan wel wat beter als je ze zelf harder en zachter kan zetten zonder de tuner te hoeven bedienen. Dus hup vlug een actief foekoe shiema speaker gekocht ( skytec ) en erneer geploft. Hier zoek het maar uit ik vind het prima.
Na weer een paar keer begon het weer. De skytec is niet zo super zuiver. We MOETEN een andere hebben. We hebben een andere monitor nodig. Kun je niet je dvx d10 hier neer leggen en eventueel een subje voor het laag. Ik dacht toen echt van wtf zijn jullie wel helemaal lekker. Je krijgt alles gratis en voor niets omdat ik het eigenlijk bijna nooit op die dag nodig heb. en gaat nu zeuren om een setje van 2500 euro voor monitoring omdat je er achter bent gekomen dat de skytec een goedkoop speakertje is. Nee dus. Na me poot stijf gehoude te hebben is het na een week of 4 a 5 eindelijk opgehouden.
Op naar het volgende. Wij MOETEN cdj2000 hebben. Kun je die niet een paar aanschaffen want die hebben we echt nodig. Ja en daag hoor echt totaal zeker weten van niet. Ik gebruik de pioneer cdj1000 mk3 zelf al maar zelden dan ga ik er nog niet aan denken om een cdj2000 te kopen. Dus hier lopen ze al weet ik hoelang over te zeuren.
Maar nu het ergste van de grap. De meeste die op het radio station komen draaien zijn dj's die al wel wat kunnen maar eigenlijk nog niet echt op feesten staan. Ze hebben zelf dus een 1 of ander goedkoop setje ( numark en dergelijken ) en gaan dan serieus eissen stellen aan de set die daar GRATIS beschikbaar word gesteld. Nee de cdj1000 is niet goed genoeg maar ze kunnen deze zelfs niet bedienen.
Daar is het voor mij voorbij. Je sponsort alles, zet alles gratis voor ze beschikbaar neer om een dj radio programma te maken en jawel hoor het is alleen maar dit is niet duur genoeg dat niet duur genoeg terwijl ze thuis op de slaapkamer zelf met de grootst mogelijke bocht staan te werken en hun eigen matriaal dan opeens wel super vinden.
Maar om op het rood draaien terug te komen. Artiesten kunnen er ook wat van hoor. Neem maar eens een tape act. Gaat ook nooit hard genoeg en de set is ook nooit duur genoeg. Half jaartje geleden nog een keer een flink conflict gehad met jan smit zijn geluidsman. Alles met ze op 0 gezet en dan als hij de eerste noot raakt. BAM alles rood binnen koment. Hoe verder ik terug ging draaien hoe meer er aan de andere kant naar me toe gestuurd werd. Fijn om dan een organisatie met verstand te hebben die zelf in grijpt van of jij zachter of ik grijp zelf in op de eind mixer.
Topic: welke luidspreker (4-3-2012 19:35:00)Bij ons is er ook een precies het zelfde probleem. Wij sponseren een lokaal radio station met een van de laatste cdj1000 mk3 met een djm 800. Alles 100 % in orde in flightcasjes.
Na 2x gehad te hebben begon het gezeur al. De speakers van het radio station waren niet goed genoeg voor monitoren. ( is gewoon een radio met 2 redelijk degelijke speakers ). Deze konden ze niet zelf regelen. Oke kan ik in komen, kan wel wat beter als je ze zelf harder en zachter kan zetten zonder de tuner te hoeven bedienen. Dus hup vlug een actief foekoe shiema speaker gekocht ( skytec ) en erneer geploft. Hier zoek het maar uit ik vind het prima.
Na weer een paar keer begon het weer. De skytec is niet zo super zuiver. We MOETEN een andere hebben. We hebben een andere monitor nodig. Kun je niet je dvx d10 hier neer leggen en eventueel een subje voor het laag. Ik dacht toen echt van wtf zijn jullie wel helemaal lekker. Je krijgt alles gratis en voor niets omdat ik het eigenlijk bijna nooit op die dag nodig heb. en gaat nu zeuren om een setje van 2500 euro voor monitoring omdat je er achter bent gekomen dat de skytec een goedkoop speakertje is. Nee dus. Na me poot stijf gehoude te hebben is het na een week of 4 a 5 eindelijk opgehouden.
Op naar het volgende. Wij MOETEN cdj2000 hebben. Kun je die niet een paar aanschaffen want die hebben we echt nodig. Ja en daag hoor echt totaal zeker weten van niet. Ik gebruik de pioneer cdj1000 mk3 zelf al maar zelden dan ga ik er nog niet aan denken om een cdj2000 te kopen. Dus hier lopen ze al weet ik hoelang over te zeuren.
Maar nu het ergste van de grap. De meeste die op het radio station komen draaien zijn dj's die al wel wat kunnen maar eigenlijk nog niet echt op feesten staan. Ze hebben zelf dus een 1 of ander goedkoop setje ( numark en dergelijken ) en gaan dan serieus eissen stellen aan de set die daar GRATIS beschikbaar word gesteld. Nee de cdj1000 is niet goed genoeg maar ze kunnen deze zelfs niet bedienen.
Daar is het voor mij voorbij. Je sponsort alles, zet alles gratis voor ze beschikbaar neer om een dj radio programma te maken en jawel hoor het is alleen maar dit is niet duur genoeg dat niet duur genoeg terwijl ze thuis op de slaapkamer zelf met de grootst mogelijke bocht staan te werken en hun eigen matriaal dan opeens wel super vinden.
Maar om op het rood draaien terug te komen. Artiesten kunnen er ook wat van hoor. Neem maar eens een tape act. Gaat ook nooit hard genoeg en de set is ook nooit duur genoeg. Half jaartje geleden nog een keer een flink conflict gehad met jan smit zijn geluidsman. Alles met ze op 0 gezet en dan als hij de eerste noot raakt. BAM alles rood binnen koment. Hoe verder ik terug ging draaien hoe meer er aan de andere kant naar me toe gestuurd werd. Fijn om dan een organisatie met verstand te hebben die zelf in grijpt van of jij zachter of ik grijp zelf in op de eind mixer.
Zit misschien wel net wat boven je 400 ex btw per stuk maar dan heb je ook wel weer echt leuke kastjes met een merk erop wat ook zeker niet verkeerd klinkt. Ik hoor ze in ieder geval liever dan de jbl instappers.
Ik zou namelijk gaan voor de db-technologies arena 15. Zit je wel net iets boven je budget maar dan heb je naar mijn idee wel iets wat redelijk te vervoeren is. Meer dan acceptabel klinkt en toch niet al te duur is in aanschaf. Misschien kun je nog wat leuks regelen als je er in 1 keer 6 neemt.
Het blijft natuurlijk altijd zo dat wanneer je een 15 inch fullrange kast neemt je op het gebied van geluid kwalteit wat in moet leveren. Een 15 inch full range gaat gewoon niet zo mooi door in het laag en klinkt ook wat minder in het mid dan een zeg 15 inch sub met een 12 inch topje ( of zelfs 10 ).
Je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld de nieuwe sub 12 d van db technologies. Is actief en echt zeer compact te noemen. Komt toch een meer dan leuk geluid uit als je ziet wat je betaald en de afmetingen zijn. Ook hier weer een merk wat toch wat meer naam heeft dan een dab en als het om degelijk gaat heeft het zijn eigen ondertussen ook wel bewezen. Zet hier een 10 inch opera 410 op en het zal nog in de meeste stations passen maar heb je wel een mooi sub top setje. Alles actief en nagenoeg hufterproef. Maar ja dan heb je de amps en zo ook niet meer nodig die je nu hebt. Dan zou je dus kunnen gaan beginnen met een nieuwe vloot aan speakers.
Topic: dB Technologies Flexsys set (28-2-2012 18:52:00)Ik zou namelijk gaan voor de db-technologies arena 15. Zit je wel net iets boven je budget maar dan heb je naar mijn idee wel iets wat redelijk te vervoeren is. Meer dan acceptabel klinkt en toch niet al te duur is in aanschaf. Misschien kun je nog wat leuks regelen als je er in 1 keer 6 neemt.
Het blijft natuurlijk altijd zo dat wanneer je een 15 inch fullrange kast neemt je op het gebied van geluid kwalteit wat in moet leveren. Een 15 inch full range gaat gewoon niet zo mooi door in het laag en klinkt ook wat minder in het mid dan een zeg 15 inch sub met een 12 inch topje ( of zelfs 10 ).
Je zou ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld de nieuwe sub 12 d van db technologies. Is actief en echt zeer compact te noemen. Komt toch een meer dan leuk geluid uit als je ziet wat je betaald en de afmetingen zijn. Ook hier weer een merk wat toch wat meer naam heeft dan een dab en als het om degelijk gaat heeft het zijn eigen ondertussen ook wel bewezen. Zet hier een 10 inch opera 410 op en het zal nog in de meeste stations passen maar heb je wel een mooi sub top setje. Alles actief en nagenoeg hufterproef. Maar ja dan heb je de amps en zo ook niet meer nodig die je nu hebt. Dan zou je dus kunnen gaan beginnen met een nieuwe vloot aan speakers.
Oke hier dan wat extra info rond de db serie.
Ik heb met alle speakers uit je post meerdere keren gewerkt behalve de flexsys 212.
Voor 9 van de 10 feesten tot een 350 a 400 personen max ( bruiloften en zo dus ) zou ik gaan voor 2x een dva s09 en 2x een dvx d10 top. Dit gaat echt gewoon geweldig. Klinkt super strak en sluiten heel mooi op elkaar aan. Neem daarbij dat het echt een super compact setje is en de keuze is rond.
Ga je bands doen dan zou ik zeggen een dikke 250 personen met 2x een dva s09 en 2x een dvx d10.
De dvx d12 draagt verder maar heeft ook een minder grote openings hoek. De dvx d10 heeft 90 / 70 als ik me niet vergis en de dvx d 12 een 60 / 40 hoorn. Dus deze kun je dan ook niet helemaal vergelijken omdat de dvx d10 een grotere openingshoek heeft en daardoor dan dus ook natuurlijk meteen net iets minder ver draagt. De dvx d10 vind ik dan persoonlijk wel net iets strakker aansluiten op de dva s09.
De flexsys f212 met 4x een sub 15 kun je denk ik een 400 a max 500 personen aan. Maar dan staat het vooraan dus wel standje sambal om overal flink te kunnen komen. Dit kan ook niet altijd even gewenst zijn. Deze speakers komen wel lekker ver maar dat komt ook omdat 1 van de 2 12 inch speakers een soort van hoorngeladen is en hierdoor dus in het mid net wat verder draagt.
Maar met de flexsys f212 heb ik om eerlijk te zijn dus niet zo heel veel te maken gehad. Die is dus wat meer op basis van o ja toen ging het ongeveer zo.
De reden dat wij voor de dva s09 en dvx d10 hebben gekozen is eigenlijk vrij simpel. Super compact enorme power en een meer dan goede klank. Daarnaast zijn de meeste feesten voor ons minder dan 300. Is het groter? Geen probleem 2 extra subs en tadaa een dikke 500 feestende jongeren is geen enkel probleem ( topjes wel langzaam aan tegen hun max aan maar geen clip ).
Ik heb met alle speakers uit je post meerdere keren gewerkt behalve de flexsys 212.
Voor 9 van de 10 feesten tot een 350 a 400 personen max ( bruiloften en zo dus ) zou ik gaan voor 2x een dva s09 en 2x een dvx d10 top. Dit gaat echt gewoon geweldig. Klinkt super strak en sluiten heel mooi op elkaar aan. Neem daarbij dat het echt een super compact setje is en de keuze is rond.
Ga je bands doen dan zou ik zeggen een dikke 250 personen met 2x een dva s09 en 2x een dvx d10.
De dvx d12 draagt verder maar heeft ook een minder grote openings hoek. De dvx d10 heeft 90 / 70 als ik me niet vergis en de dvx d 12 een 60 / 40 hoorn. Dus deze kun je dan ook niet helemaal vergelijken omdat de dvx d10 een grotere openingshoek heeft en daardoor dan dus ook natuurlijk meteen net iets minder ver draagt. De dvx d10 vind ik dan persoonlijk wel net iets strakker aansluiten op de dva s09.
De flexsys f212 met 4x een sub 15 kun je denk ik een 400 a max 500 personen aan. Maar dan staat het vooraan dus wel standje sambal om overal flink te kunnen komen. Dit kan ook niet altijd even gewenst zijn. Deze speakers komen wel lekker ver maar dat komt ook omdat 1 van de 2 12 inch speakers een soort van hoorngeladen is en hierdoor dus in het mid net wat verder draagt.
Maar met de flexsys f212 heb ik om eerlijk te zijn dus niet zo heel veel te maken gehad. Die is dus wat meer op basis van o ja toen ging het ongeveer zo.
De reden dat wij voor de dva s09 en dvx d10 hebben gekozen is eigenlijk vrij simpel. Super compact enorme power en een meer dan goede klank. Daarnaast zijn de meeste feesten voor ons minder dan 300. Is het groter? Geen probleem 2 extra subs en tadaa een dikke 500 feestende jongeren is geen enkel probleem ( topjes wel langzaam aan tegen hun max aan maar geen clip ).